Volkswagen ve světové premiéře představil nový Touareg V8 TDI1 na 89. mezinárodním autosalonu v Ženevě. S výkonem 310 kW (421 koní) je nejvýkonnějším SUV se vznětovým motorem od jakéhokoli německého výrobce. Maximální točivý moment dodávaný technologicky vyspělým přeplňovaným vznětovým motorem je na úrovni supersportů (900 Nm) a zrychlení z 0 na 100 km/h dosahuje za 4.9 sekundy.
Tyto parametry zaručují dokonalou jízdní dynamiku, ať už při klidné jízdě nízkou rychlostí, při rychlé jízdě na dálnici nebo na venkově. Systém přeplňování se dvěma turbodmychadly a elektricky poháněným přídavný kompresorem patří k technickým zdokonalením tichého čtyřlitrového osmiválce. Touareg V8 TDI dokazuje svůj dynamický charakter i maximální rychlostí, která je omezena na 250 km/h. Stejně jako verze s V6 splňuje V8 požadavky emisní normy Euro-6d-TEMP.
Exkluzivní již v základní výbavě. Zájemci o toto SUV v nejnovější vrcholné verzi V8 si budou moci vybrat mezi standardními designovými pakety interiéru Elegance nebo Atmosphere. Oba pakety jsou u verzí s V6 nabízeny za příplatek. Atmosphere je útulný, přitažlivý interiér plný dřeva a přírodních odstínů; Elegance je technicky zaměřený interiér, kde kromě zvolených barevných odstínů dominuje kov. Čalounění sedadel a obložení dveří je v obou verzích standardně kožené (typ Vienna). Za příplatek je možné Touareg V8 TDI, stejně jako všechny ostatní verze tohoto modelu, objednat se sportovnějším paketem R-Line.
Pneumatické odpružení a 19" kola. Základní výbava byla ve srovnání s již velmi dobře vybavenými verzemi s V6 ještě rozšířena: navíc do ní patří pneumatické odpružení 4-Corner, elektrické otevírání a zavírání dveří zavazadlového prostoru, komfortními sedadla, zabezpečovací systém, pedály z nerezové oceli a paket Light & Sight (obsahuje vnější zrcátka se samočinnou ochranou před oslněním a automatické přepínání dálkových světel). Touareg V8 TDI má navíc v základní výbavě místo 18" kol 19" litá kola Tirano.
Digitalizovaný prostor řidiče. Jednou z mnoha technických inovací nové generace Touaregu je příplatkový Innovision Cockpit. Zde jsou 12,0" displej digitálního přístrojového panelu a 15" TFT dotykový displej špičkového multimediálního systému Discover Premium sloučeny do digitální řídicí, informační, komunikační a multimediální jednotky, která je trvale zapnutá a lze ji intuitivně ovládat a plně přizpůsobit.
Innovision Cockpit nemá prakticky žádná tradiční tlačítka, spínače nebo ovladače, ale používá je tam, kde to dává smysl – například pro intuitivní ovládání hlasitosti na středové konzole nebo na volantu. Prostřednictvím Innovision Cockpit může řidič podle vlastních preferencí upravit rovněž asistenční systémy, systémy pro podporu jízdní dynamiky a komfortní funkce, čímž přizpůsobí Touareg svým potřebám. Otevírá to svět, ve kterém se řidič a jeho spolucestující již nepřizpůsobují vozu, ale vůz se přizpůsobuje jim. Volkswagen lze nastavit a přizpůsobit vlastním potřebám podobně jako chytrý telefon. To je umožněno díky novým, prvotřídním propojeným systémům a programům – ovládaným pomocí digitálních rozhraní a multifunkčního volantu.
Interiér jako luxusní odpočinková zóna. Interiér Touaregu V8 TDI je luxusní odpočinkovou zónou. Displeje palubní desky Innovision Cockpit se skleněnými povrchy, kůže činěná tříslovinami a hliníkové a chromované detaily nechávají vyniknout mimořádně vysokou kvalitu. Obzvlášť elegantní jsou dřevem zdobené povrchy. Podívejme se například na designový paket Atmosphere: po celé šířce palubní desky se táhne úzký pruh vyrobený z „ohnutého dřevěného hranolu“ – ozdobný prvek z jednoho kusu jasanového dřeva, který kopíruje tvar palubní desky. Řidič a spolujezdec si mohou vychutnat také masážní funkci ventilovaných sedadel čalouněných kůží Savona (za příplatek).
Integrované asistenční systémy. Touareg V8 TDI vstoupí na trh s extrémně širokou paletou asistenčních systémů, systémů pro podporu jízdní dynamiky a komfortních funkcí. Patří mezi ně technologie jako Night Vision (detekuje lidi a zvířata ve tmě pomocí termokamery), Traffic Jam and Roadwork Lane Assist (částečně autonomní řízení, akcelerace a brzdění a varování před opuštěním jízdního pruhu do 60 km/h), Front Cross Traffic Assist (reaguje na vozidla před Touaregem, přijíždějící ze stran), aktivní řízení všech kol (Touareg se řídí stejně snadno jako kompaktní vůz), systém pro stabilizaci náklonů karoserie s elektromechanicky ovládanými zkrutnými stabilizátory, světlomety IQ.Light – LED Matrix (interaktivní ovládání potkávacích a dálkových světel prostřednictvím kamery) a head-up displej s promítaním na čelní okno.
Řidič Touaregu vnímá všechny tyto systémy jako jeden celek. Zkrátka tam jsou – propojené pomocí centrální řídicí jednotky – aby nenápadně pracovaly na pozadí a proměnily každou cestu na ještě bezpečnější, pohodlnější a intuitivnější zážitek.
Budoucí vlajková loď automobilky se v prvních zemích objeví na trzích na konci května 2019.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?