Volkswagen ve světové premiéře představil nový Touareg V8 TDI1 na 89. mezinárodním autosalonu v Ženevě. S výkonem 310 kW (421 koní) je nejvýkonnějším SUV se vznětovým motorem od jakéhokoli německého výrobce. Maximální točivý moment dodávaný technologicky vyspělým přeplňovaným vznětovým motorem je na úrovni supersportů (900 Nm) a zrychlení z 0 na 100 km/h dosahuje za 4.9 sekundy.
Tyto parametry zaručují dokonalou jízdní dynamiku, ať už při klidné jízdě nízkou rychlostí, při rychlé jízdě na dálnici nebo na venkově. Systém přeplňování se dvěma turbodmychadly a elektricky poháněným přídavný kompresorem patří k technickým zdokonalením tichého čtyřlitrového osmiválce. Touareg V8 TDI dokazuje svůj dynamický charakter i maximální rychlostí, která je omezena na 250 km/h. Stejně jako verze s V6 splňuje V8 požadavky emisní normy Euro-6d-TEMP.
Exkluzivní již v základní výbavě. Zájemci o toto SUV v nejnovější vrcholné verzi V8 si budou moci vybrat mezi standardními designovými pakety interiéru Elegance nebo Atmosphere. Oba pakety jsou u verzí s V6 nabízeny za příplatek. Atmosphere je útulný, přitažlivý interiér plný dřeva a přírodních odstínů; Elegance je technicky zaměřený interiér, kde kromě zvolených barevných odstínů dominuje kov. Čalounění sedadel a obložení dveří je v obou verzích standardně kožené (typ Vienna). Za příplatek je možné Touareg V8 TDI, stejně jako všechny ostatní verze tohoto modelu, objednat se sportovnějším paketem R-Line.
Pneumatické odpružení a 19" kola. Základní výbava byla ve srovnání s již velmi dobře vybavenými verzemi s V6 ještě rozšířena: navíc do ní patří pneumatické odpružení 4-Corner, elektrické otevírání a zavírání dveří zavazadlového prostoru, komfortními sedadla, zabezpečovací systém, pedály z nerezové oceli a paket Light & Sight (obsahuje vnější zrcátka se samočinnou ochranou před oslněním a automatické přepínání dálkových světel). Touareg V8 TDI má navíc v základní výbavě místo 18" kol 19" litá kola Tirano.
Digitalizovaný prostor řidiče. Jednou z mnoha technických inovací nové generace Touaregu je příplatkový Innovision Cockpit. Zde jsou 12,0" displej digitálního přístrojového panelu a 15" TFT dotykový displej špičkového multimediálního systému Discover Premium sloučeny do digitální řídicí, informační, komunikační a multimediální jednotky, která je trvale zapnutá a lze ji intuitivně ovládat a plně přizpůsobit.
Innovision Cockpit nemá prakticky žádná tradiční tlačítka, spínače nebo ovladače, ale používá je tam, kde to dává smysl – například pro intuitivní ovládání hlasitosti na středové konzole nebo na volantu. Prostřednictvím Innovision Cockpit může řidič podle vlastních preferencí upravit rovněž asistenční systémy, systémy pro podporu jízdní dynamiky a komfortní funkce, čímž přizpůsobí Touareg svým potřebám. Otevírá to svět, ve kterém se řidič a jeho spolucestující již nepřizpůsobují vozu, ale vůz se přizpůsobuje jim. Volkswagen lze nastavit a přizpůsobit vlastním potřebám podobně jako chytrý telefon. To je umožněno díky novým, prvotřídním propojeným systémům a programům – ovládaným pomocí digitálních rozhraní a multifunkčního volantu.
Interiér jako luxusní odpočinková zóna. Interiér Touaregu V8 TDI je luxusní odpočinkovou zónou. Displeje palubní desky Innovision Cockpit se skleněnými povrchy, kůže činěná tříslovinami a hliníkové a chromované detaily nechávají vyniknout mimořádně vysokou kvalitu. Obzvlášť elegantní jsou dřevem zdobené povrchy. Podívejme se například na designový paket Atmosphere: po celé šířce palubní desky se táhne úzký pruh vyrobený z „ohnutého dřevěného hranolu“ – ozdobný prvek z jednoho kusu jasanového dřeva, který kopíruje tvar palubní desky. Řidič a spolujezdec si mohou vychutnat také masážní funkci ventilovaných sedadel čalouněných kůží Savona (za příplatek).
Integrované asistenční systémy. Touareg V8 TDI vstoupí na trh s extrémně širokou paletou asistenčních systémů, systémů pro podporu jízdní dynamiky a komfortních funkcí. Patří mezi ně technologie jako Night Vision (detekuje lidi a zvířata ve tmě pomocí termokamery), Traffic Jam and Roadwork Lane Assist (částečně autonomní řízení, akcelerace a brzdění a varování před opuštěním jízdního pruhu do 60 km/h), Front Cross Traffic Assist (reaguje na vozidla před Touaregem, přijíždějící ze stran), aktivní řízení všech kol (Touareg se řídí stejně snadno jako kompaktní vůz), systém pro stabilizaci náklonů karoserie s elektromechanicky ovládanými zkrutnými stabilizátory, světlomety IQ.Light – LED Matrix (interaktivní ovládání potkávacích a dálkových světel prostřednictvím kamery) a head-up displej s promítaním na čelní okno.
Řidič Touaregu vnímá všechny tyto systémy jako jeden celek. Zkrátka tam jsou – propojené pomocí centrální řídicí jednotky – aby nenápadně pracovaly na pozadí a proměnily každou cestu na ještě bezpečnější, pohodlnější a intuitivnější zážitek.
Budoucí vlajková loď automobilky se v prvních zemích objeví na trzích na konci května 2019.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.