Nový elektromobil značky Honda určený pro městský provoz bude poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2019 v podobě modelu Honda e Prototype. Tento nový model navazuje na vysoce oceňovaný vůz Urban EV Concept 2017 této značky a je klíčovou součástí strategie „Electric Vision“ společnosti Honda pro evropský region.
Vůz Honda e Prototype je navržen s ohledem na požadavky moderního životního stylu a spojuje v sobě jedinečný design, pokročilé funkce a dynamické jízdní vlastnosti. Jedná se o vozidlo, které se dokonale hodí do městského prostředí.
Výrazný a zároveň jednoduchý design karoserie
Vůz Honda e Prototype byl vyvinut s důrazem na funkčnost a účelnost a jeho jednoduchý design má jedinečný charakter. Elegantní křivky karoserie jsou vedeny od kapoty k panoramatickému čelnímu sklu a tvoří ucelenou plochu kolem předních pasažérů. Přední sloupky dokonale lícují se sklem, přispívají k dojmu z tiché a působivé jízdy a zároveň vylepšují aerodynamické vlastnosti vozu.
K mimořádným stylovým prvkům, které kladou důraz na čistý, střídmý profil, patří zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří a kompaktní kamery, které nahrazují tradiční boční zrcátka. Jak kliky dveří, tak kamerový systém představují v rámci vozů této třídy jedinečné prvky. Důmyslný nabíjecí port je začleněn do středu kapoty pro snadný přístup z kterékoli strany vozu a skrze skleněný kryt řidiče uvítá osvětlení LED a informuje ho o stavu nabíjení akumulátoru.
Důležitými designovými motivy jsou černé panely s jedinečnými profily vpředu i vzadu. Jedinečné a s důrazem na detail zpracované kulaté kombinované světlomety zdůrazňují celkově jednoduchý a čistý design a propůjčují modelu Honda e Prototype „lidskou tvář“.
Pod povrchem se skrývá zcela nová platforma vyvinutá speciálně pro tento elektromobil, díky které má vůz kompaktní rozměry. Relativně dlouhý rozvor, široký rozchod a krátké přesahy zajišťují mimořádně dobré ovládání v městském prostředí a dynamické jízdní vlastnosti. Nízký, mohutný postoj dodává jednoduchému a čistému designu karoserie dynamiku a navíc je zvýrazněn rozšířenými podběhy kol pro široké pneumatiky.
Moderní interiér s pokročilou technologií
Prostorná kabina působí moderně a minimalisticky a cestujícím přináší uvolněnou atmosféru. Použití moderní, stylové potahové tkaniny a dalších příjemných materiálů, které jsou často k vidění v moderních domácnostech, navozuje dojem pohodlného salónku. K dojmu prostornosti ještě přispívá průchozí rovná podlaha v přední i zadní části kabiny.
Intuitivní dvojitý horizontální displej je vybaven celou řadou inteligentních aplikací a služeb, které jsou připraveny pro využití ze strany pasažérů. Toto špičkové a důmyslné rozhraní bylo navrženo s důrazem na maximální použitelnost a posouvá vozidlo do sféry, kdy již není pouhým dopravním prostředkem, ale je plně začleněno do moderního životního stylu.
Vedle mnoha prvků zajišťujících komfort vozidla a ovládání informačního a zábavního systému je zde řada digitálních aplikací nové generace, které přispívají ke snadnému vykonávaní souběžných úkolů a jednoduché orientaci v menu. Displeje zobrazující zpětná zrcátka z kamerového systému jsou začleněny po obou stranách přístrojové desky a jejich ergonomické umístění zajišťuje řidiči přirozený pocit i výhled. Vůz je rovněž vybaven digitální zpětnou kamerou, která rozšiřuje zorné pole řidiče.
Sportovní dynamika a efektivita v městském provozu
První vůz Honda založený na kompaktní platformě speciálně vytvořené pro elektromobily poskytuje spojení efektivity, výkonu a použitelnosti, které najde dokonalé využití v městském prostředí. Vůz Honda e Prototype má dojezd přes 200 km a je vybaven funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za 30 minut, což je ideální řešení pro každodenní dojíždění. Výkonný elektromotor s pohonem zadní nápravy, v souladu s trendem pro malé vozy nové generace, zajišťuje dynamické jízdní vlastnosti, které na silnici poskytují působivý a emotivní zážitek.
Model Honda e Prototype bude představen 5. března 2019 na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Výroba kompaktního městského elektromobilu Honda bude zahájena ještě letos.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?