Nový elektromobil značky Honda určený pro městský provoz bude poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2019 v podobě modelu Honda e Prototype. Tento nový model navazuje na vysoce oceňovaný vůz Urban EV Concept 2017 této značky a je klíčovou součástí strategie „Electric Vision“ společnosti Honda pro evropský region.
Vůz Honda e Prototype je navržen s ohledem na požadavky moderního životního stylu a spojuje v sobě jedinečný design, pokročilé funkce a dynamické jízdní vlastnosti. Jedná se o vozidlo, které se dokonale hodí do městského prostředí.
Výrazný a zároveň jednoduchý design karoserie
Vůz Honda e Prototype byl vyvinut s důrazem na funkčnost a účelnost a jeho jednoduchý design má jedinečný charakter. Elegantní křivky karoserie jsou vedeny od kapoty k panoramatickému čelnímu sklu a tvoří ucelenou plochu kolem předních pasažérů. Přední sloupky dokonale lícují se sklem, přispívají k dojmu z tiché a působivé jízdy a zároveň vylepšují aerodynamické vlastnosti vozu.
K mimořádným stylovým prvkům, které kladou důraz na čistý, střídmý profil, patří zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří a kompaktní kamery, které nahrazují tradiční boční zrcátka. Jak kliky dveří, tak kamerový systém představují v rámci vozů této třídy jedinečné prvky. Důmyslný nabíjecí port je začleněn do středu kapoty pro snadný přístup z kterékoli strany vozu a skrze skleněný kryt řidiče uvítá osvětlení LED a informuje ho o stavu nabíjení akumulátoru.
Důležitými designovými motivy jsou černé panely s jedinečnými profily vpředu i vzadu. Jedinečné a s důrazem na detail zpracované kulaté kombinované světlomety zdůrazňují celkově jednoduchý a čistý design a propůjčují modelu Honda e Prototype „lidskou tvář“.
Pod povrchem se skrývá zcela nová platforma vyvinutá speciálně pro tento elektromobil, díky které má vůz kompaktní rozměry. Relativně dlouhý rozvor, široký rozchod a krátké přesahy zajišťují mimořádně dobré ovládání v městském prostředí a dynamické jízdní vlastnosti. Nízký, mohutný postoj dodává jednoduchému a čistému designu karoserie dynamiku a navíc je zvýrazněn rozšířenými podběhy kol pro široké pneumatiky.
Moderní interiér s pokročilou technologií
Prostorná kabina působí moderně a minimalisticky a cestujícím přináší uvolněnou atmosféru. Použití moderní, stylové potahové tkaniny a dalších příjemných materiálů, které jsou často k vidění v moderních domácnostech, navozuje dojem pohodlného salónku. K dojmu prostornosti ještě přispívá průchozí rovná podlaha v přední i zadní části kabiny.
Intuitivní dvojitý horizontální displej je vybaven celou řadou inteligentních aplikací a služeb, které jsou připraveny pro využití ze strany pasažérů. Toto špičkové a důmyslné rozhraní bylo navrženo s důrazem na maximální použitelnost a posouvá vozidlo do sféry, kdy již není pouhým dopravním prostředkem, ale je plně začleněno do moderního životního stylu.
Vedle mnoha prvků zajišťujících komfort vozidla a ovládání informačního a zábavního systému je zde řada digitálních aplikací nové generace, které přispívají ke snadnému vykonávaní souběžných úkolů a jednoduché orientaci v menu. Displeje zobrazující zpětná zrcátka z kamerového systému jsou začleněny po obou stranách přístrojové desky a jejich ergonomické umístění zajišťuje řidiči přirozený pocit i výhled. Vůz je rovněž vybaven digitální zpětnou kamerou, která rozšiřuje zorné pole řidiče.
Sportovní dynamika a efektivita v městském provozu
První vůz Honda založený na kompaktní platformě speciálně vytvořené pro elektromobily poskytuje spojení efektivity, výkonu a použitelnosti, které najde dokonalé využití v městském prostředí. Vůz Honda e Prototype má dojezd přes 200 km a je vybaven funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za 30 minut, což je ideální řešení pro každodenní dojíždění. Výkonný elektromotor s pohonem zadní nápravy, v souladu s trendem pro malé vozy nové generace, zajišťuje dynamické jízdní vlastnosti, které na silnici poskytují působivý a emotivní zážitek.
Model Honda e Prototype bude představen 5. března 2019 na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Výroba kompaktního městského elektromobilu Honda bude zahájena ještě letos.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.