Nový elektromobil značky Honda určený pro městský provoz bude poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2019 v podobě modelu Honda e Prototype. Tento nový model navazuje na vysoce oceňovaný vůz Urban EV Concept 2017 této značky a je klíčovou součástí strategie „Electric Vision“ společnosti Honda pro evropský region.
Vůz Honda e Prototype je navržen s ohledem na požadavky moderního životního stylu a spojuje v sobě jedinečný design, pokročilé funkce a dynamické jízdní vlastnosti. Jedná se o vozidlo, které se dokonale hodí do městského prostředí.
Výrazný a zároveň jednoduchý design karoserie
Vůz Honda e Prototype byl vyvinut s důrazem na funkčnost a účelnost a jeho jednoduchý design má jedinečný charakter. Elegantní křivky karoserie jsou vedeny od kapoty k panoramatickému čelnímu sklu a tvoří ucelenou plochu kolem předních pasažérů. Přední sloupky dokonale lícují se sklem, přispívají k dojmu z tiché a působivé jízdy a zároveň vylepšují aerodynamické vlastnosti vozu.
K mimořádným stylovým prvkům, které kladou důraz na čistý, střídmý profil, patří zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří a kompaktní kamery, které nahrazují tradiční boční zrcátka. Jak kliky dveří, tak kamerový systém představují v rámci vozů této třídy jedinečné prvky. Důmyslný nabíjecí port je začleněn do středu kapoty pro snadný přístup z kterékoli strany vozu a skrze skleněný kryt řidiče uvítá osvětlení LED a informuje ho o stavu nabíjení akumulátoru.
Důležitými designovými motivy jsou černé panely s jedinečnými profily vpředu i vzadu. Jedinečné a s důrazem na detail zpracované kulaté kombinované světlomety zdůrazňují celkově jednoduchý a čistý design a propůjčují modelu Honda e Prototype „lidskou tvář“.
Pod povrchem se skrývá zcela nová platforma vyvinutá speciálně pro tento elektromobil, díky které má vůz kompaktní rozměry. Relativně dlouhý rozvor, široký rozchod a krátké přesahy zajišťují mimořádně dobré ovládání v městském prostředí a dynamické jízdní vlastnosti. Nízký, mohutný postoj dodává jednoduchému a čistému designu karoserie dynamiku a navíc je zvýrazněn rozšířenými podběhy kol pro široké pneumatiky.
Moderní interiér s pokročilou technologií
Prostorná kabina působí moderně a minimalisticky a cestujícím přináší uvolněnou atmosféru. Použití moderní, stylové potahové tkaniny a dalších příjemných materiálů, které jsou často k vidění v moderních domácnostech, navozuje dojem pohodlného salónku. K dojmu prostornosti ještě přispívá průchozí rovná podlaha v přední i zadní části kabiny.
Intuitivní dvojitý horizontální displej je vybaven celou řadou inteligentních aplikací a služeb, které jsou připraveny pro využití ze strany pasažérů. Toto špičkové a důmyslné rozhraní bylo navrženo s důrazem na maximální použitelnost a posouvá vozidlo do sféry, kdy již není pouhým dopravním prostředkem, ale je plně začleněno do moderního životního stylu.
Vedle mnoha prvků zajišťujících komfort vozidla a ovládání informačního a zábavního systému je zde řada digitálních aplikací nové generace, které přispívají ke snadnému vykonávaní souběžných úkolů a jednoduché orientaci v menu. Displeje zobrazující zpětná zrcátka z kamerového systému jsou začleněny po obou stranách přístrojové desky a jejich ergonomické umístění zajišťuje řidiči přirozený pocit i výhled. Vůz je rovněž vybaven digitální zpětnou kamerou, která rozšiřuje zorné pole řidiče.
Sportovní dynamika a efektivita v městském provozu
První vůz Honda založený na kompaktní platformě speciálně vytvořené pro elektromobily poskytuje spojení efektivity, výkonu a použitelnosti, které najde dokonalé využití v městském prostředí. Vůz Honda e Prototype má dojezd přes 200 km a je vybaven funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za 30 minut, což je ideální řešení pro každodenní dojíždění. Výkonný elektromotor s pohonem zadní nápravy, v souladu s trendem pro malé vozy nové generace, zajišťuje dynamické jízdní vlastnosti, které na silnici poskytují působivý a emotivní zážitek.
Model Honda e Prototype bude představen 5. března 2019 na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Výroba kompaktního městského elektromobilu Honda bude zahájena ještě letos.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?