Nový elektromobil značky Honda určený pro městský provoz bude poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2019 v podobě modelu Honda e Prototype. Tento nový model navazuje na vysoce oceňovaný vůz Urban EV Concept 2017 této značky a je klíčovou součástí strategie „Electric Vision“ společnosti Honda pro evropský region.
Vůz Honda e Prototype je navržen s ohledem na požadavky moderního životního stylu a spojuje v sobě jedinečný design, pokročilé funkce a dynamické jízdní vlastnosti. Jedná se o vozidlo, které se dokonale hodí do městského prostředí.
Výrazný a zároveň jednoduchý design karoserie
Vůz Honda e Prototype byl vyvinut s důrazem na funkčnost a účelnost a jeho jednoduchý design má jedinečný charakter. Elegantní křivky karoserie jsou vedeny od kapoty k panoramatickému čelnímu sklu a tvoří ucelenou plochu kolem předních pasažérů. Přední sloupky dokonale lícují se sklem, přispívají k dojmu z tiché a působivé jízdy a zároveň vylepšují aerodynamické vlastnosti vozu.
K mimořádným stylovým prvkům, které kladou důraz na čistý, střídmý profil, patří zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří a kompaktní kamery, které nahrazují tradiční boční zrcátka. Jak kliky dveří, tak kamerový systém představují v rámci vozů této třídy jedinečné prvky. Důmyslný nabíjecí port je začleněn do středu kapoty pro snadný přístup z kterékoli strany vozu a skrze skleněný kryt řidiče uvítá osvětlení LED a informuje ho o stavu nabíjení akumulátoru.
Důležitými designovými motivy jsou černé panely s jedinečnými profily vpředu i vzadu. Jedinečné a s důrazem na detail zpracované kulaté kombinované světlomety zdůrazňují celkově jednoduchý a čistý design a propůjčují modelu Honda e Prototype „lidskou tvář“.
Pod povrchem se skrývá zcela nová platforma vyvinutá speciálně pro tento elektromobil, díky které má vůz kompaktní rozměry. Relativně dlouhý rozvor, široký rozchod a krátké přesahy zajišťují mimořádně dobré ovládání v městském prostředí a dynamické jízdní vlastnosti. Nízký, mohutný postoj dodává jednoduchému a čistému designu karoserie dynamiku a navíc je zvýrazněn rozšířenými podběhy kol pro široké pneumatiky.
Moderní interiér s pokročilou technologií
Prostorná kabina působí moderně a minimalisticky a cestujícím přináší uvolněnou atmosféru. Použití moderní, stylové potahové tkaniny a dalších příjemných materiálů, které jsou často k vidění v moderních domácnostech, navozuje dojem pohodlného salónku. K dojmu prostornosti ještě přispívá průchozí rovná podlaha v přední i zadní části kabiny.
Intuitivní dvojitý horizontální displej je vybaven celou řadou inteligentních aplikací a služeb, které jsou připraveny pro využití ze strany pasažérů. Toto špičkové a důmyslné rozhraní bylo navrženo s důrazem na maximální použitelnost a posouvá vozidlo do sféry, kdy již není pouhým dopravním prostředkem, ale je plně začleněno do moderního životního stylu.
Vedle mnoha prvků zajišťujících komfort vozidla a ovládání informačního a zábavního systému je zde řada digitálních aplikací nové generace, které přispívají ke snadnému vykonávaní souběžných úkolů a jednoduché orientaci v menu. Displeje zobrazující zpětná zrcátka z kamerového systému jsou začleněny po obou stranách přístrojové desky a jejich ergonomické umístění zajišťuje řidiči přirozený pocit i výhled. Vůz je rovněž vybaven digitální zpětnou kamerou, která rozšiřuje zorné pole řidiče.
Sportovní dynamika a efektivita v městském provozu
První vůz Honda založený na kompaktní platformě speciálně vytvořené pro elektromobily poskytuje spojení efektivity, výkonu a použitelnosti, které najde dokonalé využití v městském prostředí. Vůz Honda e Prototype má dojezd přes 200 km a je vybaven funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za 30 minut, což je ideální řešení pro každodenní dojíždění. Výkonný elektromotor s pohonem zadní nápravy, v souladu s trendem pro malé vozy nové generace, zajišťuje dynamické jízdní vlastnosti, které na silnici poskytují působivý a emotivní zážitek.
Model Honda e Prototype bude představen 5. března 2019 na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Výroba kompaktního městského elektromobilu Honda bude zahájena ještě letos.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?