Peugeot 508 Sport Engineered: Hybridní koncept s pohonem 4x4 pokoří 100 km/h za 4,3 s.

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. února 2019, 10:34 Google+

18. října 2018 oznámila divize Peugeot Sport vývoj řady vysoce výkonných sériových vozů s elektrickým a hybridním pohonem. Na ženevském autosalonu 2019 značka Peugeot představuje ve světové premiéře koncepční hybridní vůz 508 Peugeot Sport Engineered, který je předobrazem této nové produktové řady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept 508 Peugeot Sport Engineered

Koncept 508 Peugeot Sport Engineered | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Vývojem koncepčního vozu 508 Peugeot Sport Engineered odvozeného od radikálního fastbacku Peugeot 508 Hybrid byl pověřen tým inženýrů divize Peugeot Sport. Tento koncept high performances / low emission nabízí mimořádné výkony, jakých dosud žádný Peugeot nedosáhl, a současně se pyšní elegantním sportovním vzhledem.

„Elektrifikace je skvělou příležitostí k tomu, abychom nabídli zcela nové zážitky z jízdy. Vytváříme „neo-performance“: nové zdroje energie, nové funkce, nové možnosti, nové výzvy ... čirou radost z  jízdy s pouhými 49 g CO2/km!“ uvedl Jean-Philippe Imparato, generální ředitel Peugeot

img-responsive

Koncept 508 Peugeot Sport Engineered | foto: Peugeot

Peugeot Sport inside
Peugeot má již nyní v produktové nabídce vozy dosahující vynikajících výkonů: verze GT nebo GTi a v blízké budoucnosti HYBRID a HYBRID4. Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered jde ještě dál. Je předzvěstí rozvoje nové řady výkonných vozů využívajících elektromotor.

Peugeot touto strategií demonstruje, že elektrická energie je zdrojem nové inteligentní výkonnosti, „neo-performance“, spojující výkon a úspornost.
Vývojem této nové řady byla pověřena divize Peugeot Sport, která již v minulosti vytvořila celou řadu těch nejvýkonnějších sportovních vozů Peugeot.

Divize Peugeot Sport je samozřejmě známá ve světě špičkových mezinárodních závodů i soutěží určených pro zákazníky, a to zejména díky vozu Peugeot 908, který zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans, a vozu Peugeot 3008 DKR, který triumfoval v Rallye Dakar. Úspěch zaznamenaly rovněž modely 208 R2, 308 Racing-Cup a 308 TCR.

Výsledky odbornosti a zkušenosti divize Peugeot Sport vidíme i na běžných silnicích, neboť se podílela na vývoji vozů Peugeot RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) a 308 GTi by Peugeot Sport (2015).  V případě koncepčního vozu 508 Peugeot Sport Engineered čerpal Peugeot Sport ze zkušeností, které získal při vývoji dvou předchozích koncepčních vozů s elektrickým motorem:

  • mimořádně úsporný 208 HYbrid FE (2013), jehož výkon dosáhl úrovně verze GTi s emisemi a spotřebou nižšími než u tehdejšího nejmenšího spalovacího motoru. Po řadě optimalizací byly emise sníženy na 46 g CO2/km, zrychlení z 0 na 100 km/h přitom vůz dosáhl za pouhých 8 s;
  • 308 R HYbrid Concept (2015) dosahoval vynikajících výsledků: kumulovaný výkon 500 k, točivý moment 730 Nm zrychlení z 0 na 100 km/h za 4 s.

Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered těží z těchto úspěchů a současně využívá nejnovější technologie, to vše pro dosažení vysoké úspornosti a bezkonkurenčních výkonů.

Technologická výkonnost
Inženýři divize Peugeot Sport spojili sílu tří motorů (benzínový PureTech 200 k, elektromotor o výkonu 110 k vepředu a elektromotor o výkonu 200 k vzadu), dva druhy energie a pohon 4x4 a dosáhli neobyčejné akcelerace při maximálním točivém momentu 500 Nm. Těmito vlastnostmi se výkony koncepčního vozu 508 Peugeot Sport Engineered dostávají na úroveň automobilu se spalovacím motorem o výkonu 400 k:

  • 0–100 km/h: 4,3 s
  • 400 mDA: 12,5 s
  • 1000 mDA: 23,2 s
  • 80–120 km/h: 2,5 s
  • 80–180 km/h: 9,3 s
  • maximální rychlost: 250 km/h

A těchto výkonů je dosahováno s emisemi pouhých 49 g CO2/km (WLTP)!

Konstrukce brzd je výkonům přizpůsobena: přední kotoučové vzduchem chlazené brzdy o průměru 380 mm jsou namontované na hliníkovou nábojovou část a aktivují je čtyři písty (o průměru 38 a 41 mm) pohybující se v pevném třmenu.  Podvozek vozu Peugeot 508 byl speciálně upraven (nižší světlá výška, nový systém tlumení a přední rozchod širší o 24 mm, zadní o 12 mm).

img-responsive

Koncept 508 Peugeot Sport Engineered | foto: Peugeot

Řízení je opět o něco přesnější pro větší účinnost i radost z řízení.  Vysoce výkonné pneumatiky dodal partner značky Peugeot, společnost Michelin. Koncept 508 Peugeot Sport Engineered obouvá pneumatiky Pilot Sport 4S s rozměrem 245/35 R20, které byly zvoleny pro svou přilnavost, jež posouvá hranice výkonnosti opět o něco dál.

„Vyvineme nejsportovnější řadu, jakou kdy Peugeot měl. O tom jsme snili a nyní se náš sen stává díky elektrifikaci realitou.“ uvedl Bruno Famin, generální ředitel Peugeot Sport

To nejlepší z obou světů
Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered do této filozofie nové řady výkonných elektrických a hybridních automobilů dokonale zapadá a otevírá cestu k novým bohatým zážitkům. Úžasné výkony se snoubí s výhodami dobíjecího hybridu. Baterie 11,8 kWh přináší obrovské úspory a umožňuje dojezd ve 100% elektrickém režimu až 50 km (WLTP). V režimu Sport funguje společně energie spalovacího motoru a elektromotoru až do rychlosti 190 km/hod a za všech okolností zaručuje skvělou akceleraci. Značka Peugeot tak přináší neuvěřitelné potěšení z jízdy, a to i s novým přísnějším standardem emisí CO2.

Sportovní jízda pro náročné
Nový koncepční vůz definuje další úroveň sportovní jízdy a klade základy budoucího stylu modelové řady s podpisem Peugeot Sport.
Aerodynamika se posunula do nové dimenze a přinesla obdivuhodně propracované designové novinky:

  • maska chladiče je i přispěním technologie 3D tisku ostřejší, „plovoucí“ lamely umožňují nasměrovat vzduch přímo k chladiči;
  • přední nárazník je rovněž ostřejší a velké otvory sání lépe chladí mechanické ústrojí;
  • klapky na bocích nárazníku a na úrovni prahových lišt navádějí tok vzduchu tak, aby byl aerodynamický odpor minimální;
  • na úrovni zadních postranních okének, v místech, kde jsou obvykle monogramy verzí GT a GT Line, jsou umístěny aerodynamické „winglety“
  • zadní část je bez spojleru, který by zhoršoval rovnováhu a čisté linie původního designu;
  • nový difuzér není jen účinný, ale rovněž posiluje působivý charakter zadní části.

K nádhernému vzhledu karoserie přispívá i speciálně vytvořený šedý odstín „Selenium“, jenž se díky perleťovým částicím mění podle světla, které na něj dopadá.  V kontrastu s šedou karoserií jsou prvky v odstínu „Kryptonite“. Ty dodávají celku energický podtón a podtrhují příslušnost koncepčního vozu k moderní sportovní řadě.

zdroj: youtube.com

Nová hliníková 20" kola působí dynamičtěji a současně zajišťují rovněž lepší chlazení brzd. Jejich gravírovaný povrch s  černým odstínem Onyx a šedým Selenium je sportovně elegantní. Kryty šroubů kol mají tvar hvězdy a zcela tak kryjí šrouby. Jsou důkazem pozornosti věnované i těm nejmenším detailům. Konstrukce ráfku umožňuje pohled na nápis Peugeot Sport Engineered na brzdových třmenech, jež jsou rovněž v odstínu „Kryptonite“.

Chromové prvky zvyšující výrazný charakter designu se změnily na leskle černé. Logo a podpis značky mají stejný eloxovaný povrch jako u nedávno představeného koncepčního vozu Peugeot e-Legend. Zpětná zrcátka s kryty z uhlíkových vláken jsou symbolem nadčasového sportovního charakteru.

„Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered používá novátorské aerodynamické principy, které povyšují radikálnost vozu Peugeot 508 na vyšší úroveň. Tento koncept odráží naši vizi sportovního vozu, u něhož jde elegance ruku v ruce s úsporností.“ uvedl Gilles Vidal, šéfdesigner Peugeot.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 508 Sport Engineered: Hybridní koncept s pohonem 4x4 pokoří 100 km/h za 4,3 s.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Rekordní Lexus LS400 s nájezdem 1 000 000 mil (Instagram/thesmokingtire)

Rekordman a stále ve formě. Lexus LS400 z roku 1996 pokořil pořádnou porci…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud