18. října 2018 oznámila divize Peugeot Sport vývoj řady vysoce výkonných sériových vozů s elektrickým a hybridním pohonem. Na ženevském autosalonu 2019 značka Peugeot představuje ve světové premiéře koncepční hybridní vůz 508 Peugeot Sport Engineered, který je předobrazem této nové produktové řady.
Vývojem koncepčního vozu 508 Peugeot Sport Engineered odvozeného od radikálního fastbacku Peugeot 508 Hybrid byl pověřen tým inženýrů divize Peugeot Sport. Tento koncept high performances / low emission nabízí mimořádné výkony, jakých dosud žádný Peugeot nedosáhl, a současně se pyšní elegantním sportovním vzhledem.
„Elektrifikace je skvělou příležitostí k tomu, abychom nabídli zcela nové zážitky z jízdy. Vytváříme „neo-performance“: nové zdroje energie, nové funkce, nové možnosti, nové výzvy ... čirou radost z jízdy s pouhými 49 g CO2/km!“ uvedl Jean-Philippe Imparato, generální ředitel Peugeot
Peugeot Sport insidePeugeot má již nyní v produktové nabídce vozy dosahující vynikajících výkonů: verze GT nebo GTi a v blízké budoucnosti HYBRID a HYBRID4. Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered jde ještě dál. Je předzvěstí rozvoje nové řady výkonných vozů využívajících elektromotor.
Peugeot touto strategií demonstruje, že elektrická energie je zdrojem nové inteligentní výkonnosti, „neo-performance“, spojující výkon a úspornost.Vývojem této nové řady byla pověřena divize Peugeot Sport, která již v minulosti vytvořila celou řadu těch nejvýkonnějších sportovních vozů Peugeot.
Divize Peugeot Sport je samozřejmě známá ve světě špičkových mezinárodních závodů i soutěží určených pro zákazníky, a to zejména díky vozu Peugeot 908, který zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans, a vozu Peugeot 3008 DKR, který triumfoval v Rallye Dakar. Úspěch zaznamenaly rovněž modely 208 R2, 308 Racing-Cup a 308 TCR.
Výsledky odbornosti a zkušenosti divize Peugeot Sport vidíme i na běžných silnicích, neboť se podílela na vývoji vozů Peugeot RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) a 308 GTi by Peugeot Sport (2015). V případě koncepčního vozu 508 Peugeot Sport Engineered čerpal Peugeot Sport ze zkušeností, které získal při vývoji dvou předchozích koncepčních vozů s elektrickým motorem:
mimořádně úsporný 208 HYbrid FE (2013), jehož výkon dosáhl úrovně verze GTi s emisemi a spotřebou nižšími než u tehdejšího nejmenšího spalovacího motoru. Po řadě optimalizací byly emise sníženy na 46 g CO2/km, zrychlení z 0 na 100 km/h přitom vůz dosáhl za pouhých 8 s; 308 R HYbrid Concept (2015) dosahoval vynikajících výsledků: kumulovaný výkon 500 k, točivý moment 730 Nm zrychlení z 0 na 100 km/h za 4 s.Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered těží z těchto úspěchů a současně využívá nejnovější technologie, to vše pro dosažení vysoké úspornosti a bezkonkurenčních výkonů.
Technologická výkonnostInženýři divize Peugeot Sport spojili sílu tří motorů (benzínový PureTech 200 k, elektromotor o výkonu 110 k vepředu a elektromotor o výkonu 200 k vzadu), dva druhy energie a pohon 4x4 a dosáhli neobyčejné akcelerace při maximálním točivém momentu 500 Nm. Těmito vlastnostmi se výkony koncepčního vozu 508 Peugeot Sport Engineered dostávají na úroveň automobilu se spalovacím motorem o výkonu 400 k:
0–100 km/h: 4,3 s 400 mDA: 12,5 s 1000 mDA: 23,2 s 80–120 km/h: 2,5 s 80–180 km/h: 9,3 s maximální rychlost: 250 km/hA těchto výkonů je dosahováno s emisemi pouhých 49 g CO2/km (WLTP)!
Konstrukce brzd je výkonům přizpůsobena: přední kotoučové vzduchem chlazené brzdy o průměru 380 mm jsou namontované na hliníkovou nábojovou část a aktivují je čtyři písty (o průměru 38 a 41 mm) pohybující se v pevném třmenu. Podvozek vozu Peugeot 508 byl speciálně upraven (nižší světlá výška, nový systém tlumení a přední rozchod širší o 24 mm, zadní o 12 mm).
Řízení je opět o něco přesnější pro větší účinnost i radost z řízení. Vysoce výkonné pneumatiky dodal partner značky Peugeot, společnost Michelin. Koncept 508 Peugeot Sport Engineered obouvá pneumatiky Pilot Sport 4S s rozměrem 245/35 R20, které byly zvoleny pro svou přilnavost, jež posouvá hranice výkonnosti opět o něco dál.
„Vyvineme nejsportovnější řadu, jakou kdy Peugeot měl. O tom jsme snili a nyní se náš sen stává díky elektrifikaci realitou.“ uvedl Bruno Famin, generální ředitel Peugeot Sport
To nejlepší z obou světůKoncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered do této filozofie nové řady výkonných elektrických a hybridních automobilů dokonale zapadá a otevírá cestu k novým bohatým zážitkům. Úžasné výkony se snoubí s výhodami dobíjecího hybridu. Baterie 11,8 kWh přináší obrovské úspory a umožňuje dojezd ve 100% elektrickém režimu až 50 km (WLTP). V režimu Sport funguje společně energie spalovacího motoru a elektromotoru až do rychlosti 190 km/hod a za všech okolností zaručuje skvělou akceleraci. Značka Peugeot tak přináší neuvěřitelné potěšení z jízdy, a to i s novým přísnějším standardem emisí CO2.
Sportovní jízda pro náročnéNový koncepční vůz definuje další úroveň sportovní jízdy a klade základy budoucího stylu modelové řady s podpisem Peugeot Sport.Aerodynamika se posunula do nové dimenze a přinesla obdivuhodně propracované designové novinky:
maska chladiče je i přispěním technologie 3D tisku ostřejší, „plovoucí“ lamely umožňují nasměrovat vzduch přímo k chladiči; přední nárazník je rovněž ostřejší a velké otvory sání lépe chladí mechanické ústrojí; klapky na bocích nárazníku a na úrovni prahových lišt navádějí tok vzduchu tak, aby byl aerodynamický odpor minimální; na úrovni zadních postranních okének, v místech, kde jsou obvykle monogramy verzí GT a GT Line, jsou umístěny aerodynamické „winglety“ zadní část je bez spojleru, který by zhoršoval rovnováhu a čisté linie původního designu; nový difuzér není jen účinný, ale rovněž posiluje působivý charakter zadní části.K nádhernému vzhledu karoserie přispívá i speciálně vytvořený šedý odstín „Selenium“, jenž se díky perleťovým částicím mění podle světla, které na něj dopadá. V kontrastu s šedou karoserií jsou prvky v odstínu „Kryptonite“. Ty dodávají celku energický podtón a podtrhují příslušnost koncepčního vozu k moderní sportovní řadě.
Nová hliníková 20" kola působí dynamičtěji a současně zajišťují rovněž lepší chlazení brzd. Jejich gravírovaný povrch s černým odstínem Onyx a šedým Selenium je sportovně elegantní. Kryty šroubů kol mají tvar hvězdy a zcela tak kryjí šrouby. Jsou důkazem pozornosti věnované i těm nejmenším detailům. Konstrukce ráfku umožňuje pohled na nápis Peugeot Sport Engineered na brzdových třmenech, jež jsou rovněž v odstínu „Kryptonite“.
Chromové prvky zvyšující výrazný charakter designu se změnily na leskle černé. Logo a podpis značky mají stejný eloxovaný povrch jako u nedávno představeného koncepčního vozu Peugeot e-Legend. Zpětná zrcátka s kryty z uhlíkových vláken jsou symbolem nadčasového sportovního charakteru.
„Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered používá novátorské aerodynamické principy, které povyšují radikálnost vozu Peugeot 508 na vyšší úroveň. Tento koncept odráží naši vizi sportovního vozu, u něhož jde elegance ruku v ruce s úsporností.“ uvedl Gilles Vidal, šéfdesigner Peugeot.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.