Nissan Leaf je označován za jeden z nejpopulárnějších elektromobilů světa, jeho dobré renomé však kazí jedna drobnost: vcelku omezující dojezd cca 240 kilometrů. Vzhledem k vzrůstající konkurenci tak automobilka zapracovala na úpravě tohoto podstatného nedostatku a na právě probíhajícím veletrhu CES 2019 v Las Vegas představila nový Leaf, jehož dojezd vzrostl o cca 122 kilometrů. Kromě toho však stoupl i výkon.
Nejdůležitější úpravou nového Nissanu Leaf e+ se stal nový Lithium-Iontový akumulátor o kapacitě 62 kWh. Podle odhadů EPA by se tak dojezd nového modelu měl pohybovat okolo 363 kilometrů, což je nárůst o cca 122 kilometrů.
Kromě nového akumulátoru však dostal nový Leaf i výkonnější elektrický motor. Zatímco standardní provedení nabízelo 110 kW (cca 150 k) a 319 Nm, nový agregát dává řidiči k dispozici 160 kW (cca 217 k) a 340 Nm točivého momentu.
Ačkoliv Leaf vždy byl a nejspíš i bude považován za městský a příměstský vůz, s novým akumulátorem a motorem došlo i k zlepšení jeho jízdní dynamiky. Maximální rychlost by měla podle Nissanu vzrůst o cca 10 %, zatímco akcelerace z 80 km/h na 120 km/h by měla být svižnější o 13 %.
S nárůstem výkonu a kapacity baterií bylo logickým krokem upravit i nabíjení. Nový Leaf e+ by tak měl dostat nový rychlonabíjecí 70kW Quick Charging systém o maximálním výkonu 100 kW. Automobilka sice nezveřejnila nabíjecí časy, podle jejího vyjádření však probíhající testy ukázaly, že nový Leaf e+ může být nabit stejně rychle, jako původní Leaf s 50 kW nabíjecím standardem.
Kromě změn technických však došlo i na drobné úpravy vzhledu zvenčí i uvnitř. Exteriér vozu se sice od standardního modelu příliš neliší, přesto nelze opomenout upravenou masku s decentními modrými prvky nebo větší 16-palcová kola.
Uvnitř zaujme například 8-palcový informační systém schopný přijímat bezdrátově updaty a s plnou mobilní konektivitou. Systém tak například podporuje sofistikovanější způsob navigování „door-to-door," který zahrnuje navigaci i pro pěší překonání zbytku trasy od zaparkování vozu.
Kromě toho můžeme na volantu vidět i modré tlačítko systému ProPILOT Assist, což je částečně autonomní systém řízení, který je schopen pomoci řidiči s udržením vozu v jízdním pruhu a současně je schopen brzdit i akcelerovat společně s okolním provozem. Navíc můžeme počítat s celou řadou bezpečnostních asistenčních systémů.
Prodej nového Nissanu Leaf e+ by měl na domácím japonském trhu odstartovat již v lednu, na první dodávky do Evropy bychom si podle webu Carscoops měli počkat až do poloviny roku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.