Nissan Leaf je označován za jeden z nejpopulárnějších elektromobilů světa, jeho dobré renomé však kazí jedna drobnost: vcelku omezující dojezd cca 240 kilometrů. Vzhledem k vzrůstající konkurenci tak automobilka zapracovala na úpravě tohoto podstatného nedostatku a na právě probíhajícím veletrhu CES 2019 v Las Vegas představila nový Leaf, jehož dojezd vzrostl o cca 122 kilometrů. Kromě toho však stoupl i výkon.
Nejdůležitější úpravou nového Nissanu Leaf e+ se stal nový Lithium-Iontový akumulátor o kapacitě 62 kWh. Podle odhadů EPA by se tak dojezd nového modelu měl pohybovat okolo 363 kilometrů, což je nárůst o cca 122 kilometrů.
Kromě nového akumulátoru však dostal nový Leaf i výkonnější elektrický motor. Zatímco standardní provedení nabízelo 110 kW (cca 150 k) a 319 Nm, nový agregát dává řidiči k dispozici 160 kW (cca 217 k) a 340 Nm točivého momentu.
Ačkoliv Leaf vždy byl a nejspíš i bude považován za městský a příměstský vůz, s novým akumulátorem a motorem došlo i k zlepšení jeho jízdní dynamiky. Maximální rychlost by měla podle Nissanu vzrůst o cca 10 %, zatímco akcelerace z 80 km/h na 120 km/h by měla být svižnější o 13 %.
S nárůstem výkonu a kapacity baterií bylo logickým krokem upravit i nabíjení. Nový Leaf e+ by tak měl dostat nový rychlonabíjecí 70kW Quick Charging systém o maximálním výkonu 100 kW. Automobilka sice nezveřejnila nabíjecí časy, podle jejího vyjádření však probíhající testy ukázaly, že nový Leaf e+ může být nabit stejně rychle, jako původní Leaf s 50 kW nabíjecím standardem.
Kromě změn technických však došlo i na drobné úpravy vzhledu zvenčí i uvnitř. Exteriér vozu se sice od standardního modelu příliš neliší, přesto nelze opomenout upravenou masku s decentními modrými prvky nebo větší 16-palcová kola.
Uvnitř zaujme například 8-palcový informační systém schopný přijímat bezdrátově updaty a s plnou mobilní konektivitou. Systém tak například podporuje sofistikovanější způsob navigování „door-to-door," který zahrnuje navigaci i pro pěší překonání zbytku trasy od zaparkování vozu.
Kromě toho můžeme na volantu vidět i modré tlačítko systému ProPILOT Assist, což je částečně autonomní systém řízení, který je schopen pomoci řidiči s udržením vozu v jízdním pruhu a současně je schopen brzdit i akcelerovat společně s okolním provozem. Navíc můžeme počítat s celou řadou bezpečnostních asistenčních systémů.
Prodej nového Nissanu Leaf e+ by měl na domácím japonském trhu odstartovat již v lednu, na první dodávky do Evropy bychom si podle webu Carscoops měli počkat až do poloviny roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?