Nissan představil výkonnější LEAF e+, kromě dojezdu vzrostl i výkon

mao / AutoRoad.cz, 9. ledna 2019, 08:48 Google+

Nissan Leaf je označován za jeden z nejpopulárnějších elektromobilů světa, jeho dobré renomé však kazí jedna drobnost: vcelku omezující dojezd cca 240 kilometrů. Vzhledem k vzrůstající konkurenci tak automobilka zapracovala na úpravě tohoto podstatného nedostatku a na právě probíhajícím veletrhu CES 2019 v Las Vegas představila nový Leaf, jehož dojezd vzrostl o cca 122 kilometrů. Kromě toho však stoupl i výkon.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Leaf e+

Nissan Leaf e+ | foto: Nissan

Sdílejte článek

Nejdůležitější úpravou nového Nissanu Leaf e+ se stal nový Lithium-Iontový akumulátor o kapacitě 62 kWh. Podle odhadů EPA by se tak dojezd nového modelu měl pohybovat okolo 363 kilometrů, což je nárůst o cca 122 kilometrů.

Kromě nového akumulátoru však dostal nový Leaf i výkonnější elektrický motor. Zatímco standardní provedení nabízelo 110 kW (cca 150 k) a 319 Nm, nový agregát dává řidiči k dispozici 160 kW (cca 217 k) a 340 Nm točivého momentu.

Ačkoliv Leaf vždy byl a nejspíš i bude považován za městský a příměstský vůz, s novým akumulátorem a motorem došlo i k zlepšení jeho jízdní dynamiky. Maximální rychlost by měla podle Nissanu vzrůst o cca 10 %, zatímco akcelerace z 80 km/h na 120 km/h by měla být svižnější o 13 %.

S nárůstem výkonu a kapacity baterií bylo logickým krokem upravit i nabíjení. Nový Leaf e+ by tak měl dostat nový rychlonabíjecí 70kW Quick Charging systém o maximálním výkonu 100 kW. Automobilka sice nezveřejnila nabíjecí časy, podle jejího vyjádření však probíhající testy ukázaly, že nový Leaf e+ může být nabit stejně rychle, jako původní Leaf s 50 kW nabíjecím standardem.

Kromě změn technických však došlo i na drobné úpravy vzhledu zvenčí i uvnitř. Exteriér vozu se sice od standardního modelu příliš neliší, přesto nelze opomenout upravenou masku s decentními modrými prvky nebo větší 16-palcová kola.

Uvnitř zaujme například 8-palcový informační systém schopný přijímat bezdrátově updaty a s plnou mobilní konektivitou. Systém tak například podporuje sofistikovanější způsob navigování „door-to-door," který zahrnuje navigaci i pro pěší překonání zbytku trasy od zaparkování vozu.

Představení upraveného Nissanu Leaf e+ (doporučujeme zapnout anglické titulky) | zdroj: Nissan

Kromě toho můžeme na volantu vidět i modré tlačítko systému ProPILOT Assist, což je částečně autonomní systém řízení, který je schopen pomoci řidiči s udržením vozu v jízdním pruhu a současně je schopen brzdit i akcelerovat společně s okolním provozem. Navíc můžeme počítat s celou řadou bezpečnostních asistenčních systémů.

Prodej nového Nissanu Leaf e+ by měl na domácím japonském trhu odstartovat již v lednu, na první dodávky do Evropy bychom si podle webu Carscoops měli počkat až do poloviny roku.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nissan představil výkonnější LEAF e+, kromě dojezdu vzrostl i výkon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nissan Maxima Platinum (Facelift)

VIDEO: Nissan Maxima Platinum (Facelift) 2019

ZAZ 969V

I v Rusku je sběratelství na vzestupu. Neuvěříte, za kolik se prodává tento vtipný offroad

Mercedes-Benz třídy A

BMW a Mercedes-Benz možná spojí síly, technici však nejsou příliš nadšení

Hyundai odhaluje druhou generaci revolučních modelů IONIQ

Hyundai představuje druhou generaci modelů Ioniq, jaké novinky přináší?

Volkswagen Touareg

Volkswagen Tuareg konečně dostal pořádné motory! Vrcholné V8 TDI doplňuje V6 TSI

Renault Twingo 2019

Nový Renault Twingo odhalen: Roztomilý prcek přináší řadu novinek uvnitř i zvenčí

reklama
reklama

Doporučujeme

Na sociálních sítích se začínají objevovat nové fotografie omlazeného BMW řady 7 (Twitter/@StanRudman)

Omlazené BMW řady 7 na další fotografii, jaké zajímavosti prozradilo tentokrát?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Tesla přešla do protiútoku, u jejích nabíječek už tak snadno nezaparkujete

  5. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  6. Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud