Nissan Leaf je označován za jeden z nejpopulárnějších elektromobilů světa, jeho dobré renomé však kazí jedna drobnost: vcelku omezující dojezd cca 240 kilometrů. Vzhledem k vzrůstající konkurenci tak automobilka zapracovala na úpravě tohoto podstatného nedostatku a na právě probíhajícím veletrhu CES 2019 v Las Vegas představila nový Leaf, jehož dojezd vzrostl o cca 122 kilometrů. Kromě toho však stoupl i výkon.
Nejdůležitější úpravou nového Nissanu Leaf e+ se stal nový Lithium-Iontový akumulátor o kapacitě 62 kWh. Podle odhadů EPA by se tak dojezd nového modelu měl pohybovat okolo 363 kilometrů, což je nárůst o cca 122 kilometrů.
Kromě nového akumulátoru však dostal nový Leaf i výkonnější elektrický motor. Zatímco standardní provedení nabízelo 110 kW (cca 150 k) a 319 Nm, nový agregát dává řidiči k dispozici 160 kW (cca 217 k) a 340 Nm točivého momentu.
Ačkoliv Leaf vždy byl a nejspíš i bude považován za městský a příměstský vůz, s novým akumulátorem a motorem došlo i k zlepšení jeho jízdní dynamiky. Maximální rychlost by měla podle Nissanu vzrůst o cca 10 %, zatímco akcelerace z 80 km/h na 120 km/h by měla být svižnější o 13 %.
S nárůstem výkonu a kapacity baterií bylo logickým krokem upravit i nabíjení. Nový Leaf e+ by tak měl dostat nový rychlonabíjecí 70kW Quick Charging systém o maximálním výkonu 100 kW. Automobilka sice nezveřejnila nabíjecí časy, podle jejího vyjádření však probíhající testy ukázaly, že nový Leaf e+ může být nabit stejně rychle, jako původní Leaf s 50 kW nabíjecím standardem.
Kromě změn technických však došlo i na drobné úpravy vzhledu zvenčí i uvnitř. Exteriér vozu se sice od standardního modelu příliš neliší, přesto nelze opomenout upravenou masku s decentními modrými prvky nebo větší 16-palcová kola.
Uvnitř zaujme například 8-palcový informační systém schopný přijímat bezdrátově updaty a s plnou mobilní konektivitou. Systém tak například podporuje sofistikovanější způsob navigování „door-to-door," který zahrnuje navigaci i pro pěší překonání zbytku trasy od zaparkování vozu.
Kromě toho můžeme na volantu vidět i modré tlačítko systému ProPILOT Assist, což je částečně autonomní systém řízení, který je schopen pomoci řidiči s udržením vozu v jízdním pruhu a současně je schopen brzdit i akcelerovat společně s okolním provozem. Navíc můžeme počítat s celou řadou bezpečnostních asistenčních systémů.
Prodej nového Nissanu Leaf e+ by měl na domácím japonském trhu odstartovat již v lednu, na první dodávky do Evropy bychom si podle webu Carscoops měli počkat až do poloviny roku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.