Když se řekne Hummer, Humvee nebo HMMWV, většina z nás si představí obrovský off-road v armádních barvách, který byl postaven ke zdolávání nejnáročnějšího terénu, přepravě vojáků a válčení v nebezpečných končinách celého světa. Americká společnost Mil-Spec Automotive se však rozhodla světu ukázat, že šasi tohoto letitého mastodonta zvládne podstatně víc. Klidně i protáčet kola na asfaltu, jezdit bokem a vzbuzovat obdiv na parkovištích i závodních okruzích.
Na trhu se v poslední době objevilo hned několik společností, které se snaží prorazit s modernizovanými a upravenými klasikami. Ovšem zatímco valná většina z nich se soustředí spíše na sporťáky a stylové vozy, společnost Mil-Spec Automotive se zaměřila na vysloužilé armádní vozy HMMWV, známé v civilním provedení pod označením Hummer H1.
Tato monstra jsou v očích většiny z nás určena spíše do těžkého terénu, kde bezesporu dokáží překonat i ta nejdivočejší očekávání. Lidé z Mil-Spec se však rozhodli světu dokázat, že šasi tohoto letitého válečníka dokáže podstatně více, včetně dovádění na závodním okruhu.
Základem se stal Humvee v konfiguraci čtyřdveřového pickupu s otevřenou střechou, jehož podvozek ale prošel kompletní přestavbou. V Mil-Spec do vozu instalovali zakázkové coilovery a kompletně změnily geometrii vozu. Oproti sériové H1 je tak okruhová verze o úctyhodných 17.78 centimetrů nižší. Drsné offroadové pneumatiky také nahradily nízkoprofilové sportovní pneumatiky Pirelli P-Zero.
O dostatek výkonu se stará modifikovaný 6.6 litrový naftový turbodiesel Duramax V8, který má mít podle příspěvku na Instagramu výkon okolo 900 koní a točivý moment šílených 2033 Nm. Při sešlápnutí plynu navíc z výfuku vyletí taková oblaka černého dýmu, že by z toho EPA i tvůrci Euro-norem zřejmě dostali infarkt. O přenos výkonu na silnici se stará pohon všech kol a se zastavením rozjetého kolosu pak řidiči pomohou nové a pořádně velké kotoučové brzdy Wilwood s šestipístkovými brzdiči.
Pokud byste ale po tomhle monstru náhodou zatoužili, máme pro vás špatné zprávy. Jeho vývoj byl totiž součástí ladění motorů pro jiné modely společnosti Mil-Spec a současně měl reprezentovat schopnosti společnosti. Na dotaz redakce Autoblog pak společnost odpověděla, že v současné době nemá v plánu nabízet zákazníkům model H1 upravený pro dovádění na závodním okruhu.
Zobrazit příspěvek na InstagramuSometimes you gotta end the work week with some smoke.
A to je celkem pochopitelné, neboť primárním cílem společnosti je nejprve dostavět a prodat sérii prvních 12 modifikovaných Hummerů H1 z jejich produkce, které jsou určeny do terénu. Současně ale zástupci společnosti potvrdili, že výkonná varianta Humvee vzbudila velkou pozornost a tak je docela možné, že pokud by se našel skutečně movitý zájemce, který by si vybral vhodný čas, možná by se v Mil-Spec uvolili postavit ještě jeden podobný výkonný kolos. Do té doby ale zůstane primárním cílem přestavba modelů H1 spíše na offroadové náčiní.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?