Když se řekne Hummer, Humvee nebo HMMWV, většina z nás si představí obrovský off-road v armádních barvách, který byl postaven ke zdolávání nejnáročnějšího terénu, přepravě vojáků a válčení v nebezpečných končinách celého světa. Americká společnost Mil-Spec Automotive se však rozhodla světu ukázat, že šasi tohoto letitého mastodonta zvládne podstatně víc. Klidně i protáčet kola na asfaltu, jezdit bokem a vzbuzovat obdiv na parkovištích i závodních okruzích.
Na trhu se v poslední době objevilo hned několik společností, které se snaží prorazit s modernizovanými a upravenými klasikami. Ovšem zatímco valná většina z nich se soustředí spíše na sporťáky a stylové vozy, společnost Mil-Spec Automotive se zaměřila na vysloužilé armádní vozy HMMWV, známé v civilním provedení pod označením Hummer H1.
Tato monstra jsou v očích většiny z nás určena spíše do těžkého terénu, kde bezesporu dokáží překonat i ta nejdivočejší očekávání. Lidé z Mil-Spec se však rozhodli světu dokázat, že šasi tohoto letitého válečníka dokáže podstatně více, včetně dovádění na závodním okruhu.
Základem se stal Humvee v konfiguraci čtyřdveřového pickupu s otevřenou střechou, jehož podvozek ale prošel kompletní přestavbou. V Mil-Spec do vozu instalovali zakázkové coilovery a kompletně změnily geometrii vozu. Oproti sériové H1 je tak okruhová verze o úctyhodných 17.78 centimetrů nižší. Drsné offroadové pneumatiky také nahradily nízkoprofilové sportovní pneumatiky Pirelli P-Zero.
O dostatek výkonu se stará modifikovaný 6.6 litrový naftový turbodiesel Duramax V8, který má mít podle příspěvku na Instagramu výkon okolo 900 koní a točivý moment šílených 2033 Nm. Při sešlápnutí plynu navíc z výfuku vyletí taková oblaka černého dýmu, že by z toho EPA i tvůrci Euro-norem zřejmě dostali infarkt. O přenos výkonu na silnici se stará pohon všech kol a se zastavením rozjetého kolosu pak řidiči pomohou nové a pořádně velké kotoučové brzdy Wilwood s šestipístkovými brzdiči.
Pokud byste ale po tomhle monstru náhodou zatoužili, máme pro vás špatné zprávy. Jeho vývoj byl totiž součástí ladění motorů pro jiné modely společnosti Mil-Spec a současně měl reprezentovat schopnosti společnosti. Na dotaz redakce Autoblog pak společnost odpověděla, že v současné době nemá v plánu nabízet zákazníkům model H1 upravený pro dovádění na závodním okruhu.
Zobrazit příspěvek na InstagramuSometimes you gotta end the work week with some smoke.
A to je celkem pochopitelné, neboť primárním cílem společnosti je nejprve dostavět a prodat sérii prvních 12 modifikovaných Hummerů H1 z jejich produkce, které jsou určeny do terénu. Současně ale zástupci společnosti potvrdili, že výkonná varianta Humvee vzbudila velkou pozornost a tak je docela možné, že pokud by se našel skutečně movitý zájemce, který by si vybral vhodný čas, možná by se v Mil-Spec uvolili postavit ještě jeden podobný výkonný kolos. Do té doby ale zůstane primárním cílem přestavba modelů H1 spíše na offroadové náčiní.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?