Humvee určený na závodní okruhy? Jeho 900 koní mu dovolí neuvěřitelné kousky

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. září 2018, 10:40 Google+

Když se řekne Hummer, Humvee nebo HMMWV, většina z nás si představí obrovský off-road v armádních barvách, který byl postaven ke zdolávání nejnáročnějšího terénu, přepravě vojáků a válčení v nebezpečných končinách celého světa. Americká společnost Mil-Spec Automotive se však rozhodla světu ukázat, že šasi tohoto letitého mastodonta zvládne podstatně víc. Klidně i protáčet kola na asfaltu, jezdit bokem a vzbuzovat obdiv na parkovištích i závodních okruzích.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 09.10. 18:18) Napište svůj názor
Společnost Mil-Spec Automotive postavila "závodní" Hummer s výkonem 900 koní

Společnost Mil-Spec Automotive postavila "závodní" Hummer s výkonem 900 koní | foto: Mil-Spec Automotive

Sdílejte článek

Na trhu se v poslední době objevilo hned několik společností, které se snaží prorazit s modernizovanými a upravenými klasikami. Ovšem zatímco valná většina z nich se soustředí spíše na sporťáky a stylové vozy, společnost Mil-Spec Automotive se zaměřila na vysloužilé armádní vozy HMMWV, známé v civilním provedení pod označením Hummer H1.

Tato monstra jsou v očích většiny z nás určena spíše do těžkého terénu, kde bezesporu dokáží překonat i ta nejdivočejší očekávání. Lidé z Mil-Spec se však rozhodli světu dokázat, že šasi tohoto letitého válečníka dokáže podstatně více, včetně dovádění na závodním okruhu.

Základem se stal Humvee v konfiguraci čtyřdveřového pickupu s otevřenou střechou, jehož podvozek ale prošel kompletní přestavbou. V Mil-Spec do vozu instalovali zakázkové coilovery a kompletně změnily geometrii vozu. Oproti sériové H1 je tak okruhová verze o úctyhodných 17.78 centimetrů nižší. Drsné offroadové pneumatiky také nahradily nízkoprofilové sportovní pneumatiky Pirelli P-Zero.

O dostatek výkonu se stará modifikovaný 6.6 litrový naftový turbodiesel Duramax V8, který má mít podle příspěvku na Instagramu výkon okolo 900 koní a točivý moment šílených 2033 Nm. Při sešlápnutí plynu navíc z výfuku vyletí taková oblaka černého dýmu, že by z toho EPA i tvůrci Euro-norem zřejmě dostali infarkt. O přenos výkonu na silnici se stará pohon všech kol a se zastavením rozjetého kolosu pak řidiči pomohou nové a pořádně velké kotoučové brzdy Wilwood s šestipístkovými brzdiči.

Pokud byste ale po tomhle monstru náhodou zatoužili, máme pro vás špatné zprávy. Jeho vývoj byl totiž součástí ladění motorů pro jiné modely společnosti Mil-Spec a současně měl reprezentovat schopnosti společnosti. Na dotaz redakce Autoblog pak společnost odpověděla, že v současné době nemá v plánu nabízet zákazníkům model H1 upravený pro dovádění na závodním okruhu.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Sometimes you gotta end the work week with some smoke.

Příspěvek sdílený Ian Broekman (@ianbroekmandesign),

A to je celkem pochopitelné, neboť primárním cílem společnosti je nejprve dostavět a prodat sérii prvních 12 modifikovaných Hummerů H1 z jejich produkce, které jsou určeny do terénu. Současně ale zástupci společnosti potvrdili, že výkonná varianta Humvee vzbudila velkou pozornost a tak je docela možné, že pokud by se našel skutečně movitý zájemce, který by si vybral vhodný čas, možná by se v Mil-Spec uvolili postavit ještě jeden podobný výkonný kolos. Do té doby ale zůstane primárním cílem přestavba modelů H1 spíše na offroadové náčiní. 

Vytisknout

Diskuze: Humvee určený na závodní okruhy? Jeho 900 koní mu dovolí neuvěřitelné kousky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 09.10.2018 18:18 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Neznámý australský úpravce se pokusil přestavět Ford Falcon na čtyřdveřový Ford Mustang

Ford Mustang sedan? Čtyřdveřové Shelby GT500 vzniklo na druhé straně světa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud