Česká republika je ve světě svým automobilovým průmyslem dobře známá, málokdo však ví, že se u nás vyrábějí i skutečně extrémní offroady s pohonem 6x6. Za jejich výrobou stojí jihočeská společnost Bureko, jejíž poslední model si nezadá ani s konkurencí jako Mercedes Benz 6x6 nebo Land Rover 6x6.
Základem speciálu Bureko 6x6, který jihočeská společnost představila již v květnu tohoto roku, se stala minulá generace Chevroletu Silverado, která však dostala zdvojenou zadní nápravu a pořádně upravenou karoserii. Nechybí vytažené blatníky, korba lakovaná ochranným lakem, offroadové vybavení ani pořádná bedna na nářadí.
Bureko se však nechlubí jen extrémními terénními dovednostmi, ale také brutálním výkonem. Pod kapotu je možné vybrat jeden z šesti motorů, z nichž každý prošel úpravami v Hennessey Performance. Pokaždé se jedná o 6.2 litrovou benzínovou V8, jejíž výkon začíná na 420 koních (standardní motor) a v případě úprav Hennessey se bavíme o rozpětí 600 až 1200 koní. Zákazník tak může vybírat z variant HPE 600, HPE 650, HPE 700, HPE 800, HPE 1000 a HPE 1200.
Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která může výkon přenášet buď na automaticky připojitelný nebo stálý pohon všech kol, přičemž rozvodovka je řešena elektronicky a volnoběžky se uzamykají automaticky. Zadní náprava je vybavena vzduchovým odpružením a na všech kolech najdeme 35-palcové offroadové pneumatiky obuté na 20-palcových discích.
Ačkoliv vůz působí jako extrémní monstrum do náročného terénu, uvnitř může být vybaven vskutku komfortně. V nabídce by neměl chybět audio systém Bose, couvací kamera, bezklíčové odemykání, dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla s ventilací i vyhříváním a mnoho dalších drobností, jak uvádí web CarScoops, který na stroj upozornil.
Pokud byste chtěli vidět Bureko 6x6 naživo, můžeme doporučit výstavu Automechanika Frankfurt Show 2018, která se bude konat od 11. do 15. září a kde bude vůz vystaven na stánku X-Line. Zde by mělo být doplněn dalším offroadem, kterým bude Line-X MSK 6x6, což je opět brutálně upravený stroj do terénu s pohonem 6x6, který byl postaven na základech Toyoty Tundra.
Ta dostala prodloužený rám, vzduchové odpružení na všech nápravách, o 3 palce zvednutou světlou výšku, 38-palcové offroadové pneumatiky a samozřejmě i nějaký ten extrémní bodykit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?