Česká republika je ve světě svým automobilovým průmyslem dobře známá, málokdo však ví, že se u nás vyrábějí i skutečně extrémní offroady s pohonem 6x6. Za jejich výrobou stojí jihočeská společnost Bureko, jejíž poslední model si nezadá ani s konkurencí jako Mercedes Benz 6x6 nebo Land Rover 6x6.
Základem speciálu Bureko 6x6, který jihočeská společnost představila již v květnu tohoto roku, se stala minulá generace Chevroletu Silverado, která však dostala zdvojenou zadní nápravu a pořádně upravenou karoserii. Nechybí vytažené blatníky, korba lakovaná ochranným lakem, offroadové vybavení ani pořádná bedna na nářadí.
Bureko se však nechlubí jen extrémními terénními dovednostmi, ale také brutálním výkonem. Pod kapotu je možné vybrat jeden z šesti motorů, z nichž každý prošel úpravami v Hennessey Performance. Pokaždé se jedná o 6.2 litrovou benzínovou V8, jejíž výkon začíná na 420 koních (standardní motor) a v případě úprav Hennessey se bavíme o rozpětí 600 až 1200 koní. Zákazník tak může vybírat z variant HPE 600, HPE 650, HPE 700, HPE 800, HPE 1000 a HPE 1200.
Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která může výkon přenášet buď na automaticky připojitelný nebo stálý pohon všech kol, přičemž rozvodovka je řešena elektronicky a volnoběžky se uzamykají automaticky. Zadní náprava je vybavena vzduchovým odpružením a na všech kolech najdeme 35-palcové offroadové pneumatiky obuté na 20-palcových discích.
Ačkoliv vůz působí jako extrémní monstrum do náročného terénu, uvnitř může být vybaven vskutku komfortně. V nabídce by neměl chybět audio systém Bose, couvací kamera, bezklíčové odemykání, dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla s ventilací i vyhříváním a mnoho dalších drobností, jak uvádí web CarScoops, který na stroj upozornil.
Pokud byste chtěli vidět Bureko 6x6 naživo, můžeme doporučit výstavu Automechanika Frankfurt Show 2018, která se bude konat od 11. do 15. září a kde bude vůz vystaven na stánku X-Line. Zde by mělo být doplněn dalším offroadem, kterým bude Line-X MSK 6x6, což je opět brutálně upravený stroj do terénu s pohonem 6x6, který byl postaven na základech Toyoty Tundra.
Ta dostala prodloužený rám, vzduchové odpružení na všech nápravách, o 3 palce zvednutou světlou výšku, 38-palcové offroadové pneumatiky a samozřejmě i nějaký ten extrémní bodykit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?