Česká republika je ve světě svým automobilovým průmyslem dobře známá, málokdo však ví, že se u nás vyrábějí i skutečně extrémní offroady s pohonem 6x6. Za jejich výrobou stojí jihočeská společnost Bureko, jejíž poslední model si nezadá ani s konkurencí jako Mercedes Benz 6x6 nebo Land Rover 6x6.
Základem speciálu Bureko 6x6, který jihočeská společnost představila již v květnu tohoto roku, se stala minulá generace Chevroletu Silverado, která však dostala zdvojenou zadní nápravu a pořádně upravenou karoserii. Nechybí vytažené blatníky, korba lakovaná ochranným lakem, offroadové vybavení ani pořádná bedna na nářadí.
Bureko se však nechlubí jen extrémními terénními dovednostmi, ale také brutálním výkonem. Pod kapotu je možné vybrat jeden z šesti motorů, z nichž každý prošel úpravami v Hennessey Performance. Pokaždé se jedná o 6.2 litrovou benzínovou V8, jejíž výkon začíná na 420 koních (standardní motor) a v případě úprav Hennessey se bavíme o rozpětí 600 až 1200 koní. Zákazník tak může vybírat z variant HPE 600, HPE 650, HPE 700, HPE 800, HPE 1000 a HPE 1200.
Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která může výkon přenášet buď na automaticky připojitelný nebo stálý pohon všech kol, přičemž rozvodovka je řešena elektronicky a volnoběžky se uzamykají automaticky. Zadní náprava je vybavena vzduchovým odpružením a na všech kolech najdeme 35-palcové offroadové pneumatiky obuté na 20-palcových discích.
Ačkoliv vůz působí jako extrémní monstrum do náročného terénu, uvnitř může být vybaven vskutku komfortně. V nabídce by neměl chybět audio systém Bose, couvací kamera, bezklíčové odemykání, dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla s ventilací i vyhříváním a mnoho dalších drobností, jak uvádí web CarScoops, který na stroj upozornil.
Pokud byste chtěli vidět Bureko 6x6 naživo, můžeme doporučit výstavu Automechanika Frankfurt Show 2018, která se bude konat od 11. do 15. září a kde bude vůz vystaven na stánku X-Line. Zde by mělo být doplněn dalším offroadem, kterým bude Line-X MSK 6x6, což je opět brutálně upravený stroj do terénu s pohonem 6x6, který byl postaven na základech Toyoty Tundra.
Ta dostala prodloužený rám, vzduchové odpružení na všech nápravách, o 3 palce zvednutou světlou výšku, 38-palcové offroadové pneumatiky a samozřejmě i nějaký ten extrémní bodykit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.