Česká republika je ve světě svým automobilovým průmyslem dobře známá, málokdo však ví, že se u nás vyrábějí i skutečně extrémní offroady s pohonem 6x6. Za jejich výrobou stojí jihočeská společnost Bureko, jejíž poslední model si nezadá ani s konkurencí jako Mercedes Benz 6x6 nebo Land Rover 6x6.
Základem speciálu Bureko 6x6, který jihočeská společnost představila již v květnu tohoto roku, se stala minulá generace Chevroletu Silverado, která však dostala zdvojenou zadní nápravu a pořádně upravenou karoserii. Nechybí vytažené blatníky, korba lakovaná ochranným lakem, offroadové vybavení ani pořádná bedna na nářadí.
Bureko se však nechlubí jen extrémními terénními dovednostmi, ale také brutálním výkonem. Pod kapotu je možné vybrat jeden z šesti motorů, z nichž každý prošel úpravami v Hennessey Performance. Pokaždé se jedná o 6.2 litrovou benzínovou V8, jejíž výkon začíná na 420 koních (standardní motor) a v případě úprav Hennessey se bavíme o rozpětí 600 až 1200 koní. Zákazník tak může vybírat z variant HPE 600, HPE 650, HPE 700, HPE 800, HPE 1000 a HPE 1200.
Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která může výkon přenášet buď na automaticky připojitelný nebo stálý pohon všech kol, přičemž rozvodovka je řešena elektronicky a volnoběžky se uzamykají automaticky. Zadní náprava je vybavena vzduchovým odpružením a na všech kolech najdeme 35-palcové offroadové pneumatiky obuté na 20-palcových discích.
Ačkoliv vůz působí jako extrémní monstrum do náročného terénu, uvnitř může být vybaven vskutku komfortně. V nabídce by neměl chybět audio systém Bose, couvací kamera, bezklíčové odemykání, dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla s ventilací i vyhříváním a mnoho dalších drobností, jak uvádí web CarScoops, který na stroj upozornil.
Pokud byste chtěli vidět Bureko 6x6 naživo, můžeme doporučit výstavu Automechanika Frankfurt Show 2018, která se bude konat od 11. do 15. září a kde bude vůz vystaven na stánku X-Line. Zde by mělo být doplněn dalším offroadem, kterým bude Line-X MSK 6x6, což je opět brutálně upravený stroj do terénu s pohonem 6x6, který byl postaven na základech Toyoty Tundra.
Ta dostala prodloužený rám, vzduchové odpružení na všech nápravách, o 3 palce zvednutou světlou výšku, 38-palcové offroadové pneumatiky a samozřejmě i nějaký ten extrémní bodykit.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?