Česká republika je ve světě svým automobilovým průmyslem dobře známá, málokdo však ví, že se u nás vyrábějí i skutečně extrémní offroady s pohonem 6x6. Za jejich výrobou stojí jihočeská společnost Bureko, jejíž poslední model si nezadá ani s konkurencí jako Mercedes Benz 6x6 nebo Land Rover 6x6.
Základem speciálu Bureko 6x6, který jihočeská společnost představila již v květnu tohoto roku, se stala minulá generace Chevroletu Silverado, která však dostala zdvojenou zadní nápravu a pořádně upravenou karoserii. Nechybí vytažené blatníky, korba lakovaná ochranným lakem, offroadové vybavení ani pořádná bedna na nářadí.
Bureko se však nechlubí jen extrémními terénními dovednostmi, ale také brutálním výkonem. Pod kapotu je možné vybrat jeden z šesti motorů, z nichž každý prošel úpravami v Hennessey Performance. Pokaždé se jedná o 6.2 litrovou benzínovou V8, jejíž výkon začíná na 420 koních (standardní motor) a v případě úprav Hennessey se bavíme o rozpětí 600 až 1200 koní. Zákazník tak může vybírat z variant HPE 600, HPE 650, HPE 700, HPE 800, HPE 1000 a HPE 1200.
Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která může výkon přenášet buď na automaticky připojitelný nebo stálý pohon všech kol, přičemž rozvodovka je řešena elektronicky a volnoběžky se uzamykají automaticky. Zadní náprava je vybavena vzduchovým odpružením a na všech kolech najdeme 35-palcové offroadové pneumatiky obuté na 20-palcových discích.
Ačkoliv vůz působí jako extrémní monstrum do náročného terénu, uvnitř může být vybaven vskutku komfortně. V nabídce by neměl chybět audio systém Bose, couvací kamera, bezklíčové odemykání, dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla s ventilací i vyhříváním a mnoho dalších drobností, jak uvádí web CarScoops, který na stroj upozornil.
Pokud byste chtěli vidět Bureko 6x6 naživo, můžeme doporučit výstavu Automechanika Frankfurt Show 2018, která se bude konat od 11. do 15. září a kde bude vůz vystaven na stánku X-Line. Zde by mělo být doplněn dalším offroadem, kterým bude Line-X MSK 6x6, což je opět brutálně upravený stroj do terénu s pohonem 6x6, který byl postaven na základech Toyoty Tundra.
Ta dostala prodloužený rám, vzduchové odpružení na všech nápravách, o 3 palce zvednutou světlou výšku, 38-palcové offroadové pneumatiky a samozřejmě i nějaký ten extrémní bodykit.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.