Německá automobilka Mercedes-Benz dnes představila nový sportovně-užitkový vůz s elektrickým pohonem, kterým by měla konkurovat elektromobilům americké společnosti Tesla. Elektromobil s názvem EQC by se měl začít prodávat v polovině příštího roku.
Vůz EQC je první z řady elektromobilů EQ, kterou Mercedes ohlásil před dvěma roky. Tato řada má zahrnovat celou škálu modelů, od malých automobilů po luxusní vozy, uvedla agentura DPA.
Elektromobil EQC by se měl začít prodávat v Evropě, následně by měl vstoupit rovněž na trhy v Číně a Spojených státech. Jeho dojezd na jedno nabití by měl činit přes 450 kilometrů.
Sportovně-užitkové vozy s elektrickým pohonem se nyní chystají uvést na trh také další němečtí výrobci luxusních vozů BMW a Audi.
"Ačkoli Tesla v současnosti pevně ovládá trh s luxusními elektromobily, nemyslím si, že tomu tak bude i po příchodu německých luxusních modelů," uvedl podle agentury Reuters analytik Wajih Hossenally z výzkumné společnosti IHS Markit. "Tesla zatím nemá v podstatě žádnou konkurenci. To se však od roku 2019 změní," dodal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.