Lada Niva se vyrábí již přes 40 let a po právu patří k nejdéle vyráběným automobilům světa. Během let se sice výrobce pokusil o pár lehkých modernizací, na technice ani vzhledu auta se toho ale nikdy příliš mnoho nezměnilo. Po dlouhých desetiletích se však neúnavný pracant nejspíš konečně dočká nástupce. Na moskevském autosalonu byl prezentován pod názvem 4x4 Vision koncept.
Společnost AvtoVaz, jedna ze společností v alianci Renault-Nissan a vlastník ruské automobilky Lada, se na moskevském autosalonu postarala o pořádné pozdvižení. Prezentovala zde totiž svůj koncept Vision 4x4, který by se mohl stát nástupcem ikonického off-roadu Lada 4x4, který však všichni známe ještě pod označením Lada Niva.
Vznik nového konceptu mel na starosti šéf-designér Steve Mattis a jeho tým, který se na voze pořádně vyřádil. Pokud znáte Ladu Niva dobře, možná si všimnete několika drobných podobností, zejména ve tvaru kapoty a zadní části.
Celkově však vůz působí naprosto odlišně a celkově bychom řekli, že jistou inspiraci našel nejspíše v Dacii Duster. Oproti té však koncept vypadá podstatně robustněji. Tomu napomáhají i 21 palcová kola v podbězích, výrazné prolisy na karoserii a LED osvětlení v přední i zadní části vozu.
„Připravujeme se na budoucnost Lady," vysvětlil šéf-designér Mattis myšlenku za vznikem tohoto konceptu. „Prostřednictvím konceptu Vision 4x4 prezentujeme potenciál jedinečného, expresivního, odvážného a energetického nového SUV, jehož inspirací je Lada 4x4 Niva."
Technické parametry jsou zatím tajné, podle dostupných informací by se však základem měla stát nová speciální platforma. Ta bude podstatně kratší než v případě Dusteru, zkrátí se i její převisy a narůst by měla do šířky a také do výšky. Pokud by novinka vycházela z konceptu, mohla by se stát skutečně výrazným autem.
Jaká pohonná jednotka se bude ukrývat pod kapotou je také zatím tajemstvím, koncept však disponuje automatickou převodovkou s možností využití redukční převodovky. Pohled do interiéru také ukazuje dvojici displejů, přičemž jeden má sloužit jako panel infotainmentu a druhý jako přístrojový štít.
Z komfortní výbavy by neměla chybět dvouzónová klimatizace, bluetooth konektivita nebo tempomat. Nová Lada Niva by tak mohla být podstatně komfortnějším strojem, než minimalistická Niva první generace. Doufáme však, že schopnosti legendárního off-roadu zůstanou nezměněny.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?