Lada Niva se vyrábí již přes 40 let a po právu patří k nejdéle vyráběným automobilům světa. Během let se sice výrobce pokusil o pár lehkých modernizací, na technice ani vzhledu auta se toho ale nikdy příliš mnoho nezměnilo. Po dlouhých desetiletích se však neúnavný pracant nejspíš konečně dočká nástupce. Na moskevském autosalonu byl prezentován pod názvem 4x4 Vision koncept.
Společnost AvtoVaz, jedna ze společností v alianci Renault-Nissan a vlastník ruské automobilky Lada, se na moskevském autosalonu postarala o pořádné pozdvižení. Prezentovala zde totiž svůj koncept Vision 4x4, který by se mohl stát nástupcem ikonického off-roadu Lada 4x4, který však všichni známe ještě pod označením Lada Niva.
Vznik nového konceptu mel na starosti šéf-designér Steve Mattis a jeho tým, který se na voze pořádně vyřádil. Pokud znáte Ladu Niva dobře, možná si všimnete několika drobných podobností, zejména ve tvaru kapoty a zadní části.
Celkově však vůz působí naprosto odlišně a celkově bychom řekli, že jistou inspiraci našel nejspíše v Dacii Duster. Oproti té však koncept vypadá podstatně robustněji. Tomu napomáhají i 21 palcová kola v podbězích, výrazné prolisy na karoserii a LED osvětlení v přední i zadní části vozu.
„Připravujeme se na budoucnost Lady," vysvětlil šéf-designér Mattis myšlenku za vznikem tohoto konceptu. „Prostřednictvím konceptu Vision 4x4 prezentujeme potenciál jedinečného, expresivního, odvážného a energetického nového SUV, jehož inspirací je Lada 4x4 Niva."
Technické parametry jsou zatím tajné, podle dostupných informací by se však základem měla stát nová speciální platforma. Ta bude podstatně kratší než v případě Dusteru, zkrátí se i její převisy a narůst by měla do šířky a také do výšky. Pokud by novinka vycházela z konceptu, mohla by se stát skutečně výrazným autem.
Jaká pohonná jednotka se bude ukrývat pod kapotou je také zatím tajemstvím, koncept však disponuje automatickou převodovkou s možností využití redukční převodovky. Pohled do interiéru také ukazuje dvojici displejů, přičemž jeden má sloužit jako panel infotainmentu a druhý jako přístrojový štít.
Z komfortní výbavy by neměla chybět dvouzónová klimatizace, bluetooth konektivita nebo tempomat. Nová Lada Niva by tak mohla být podstatně komfortnějším strojem, než minimalistická Niva první generace. Doufáme však, že schopnosti legendárního off-roadu zůstanou nezměněny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.