Konečně nová Lada Niva? Po 40 letech se objevil koncept nástupce. A vypadá skvěle!

Lada 4x4 Vision
Lada 4x4 Vision, foto: AvtoVAZ
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. srpna 2018 16:24 | akt. 31. srpna 2018 13:57
Sdílej:

Lada Niva se vyrábí již přes 40 let a po právu patří k nejdéle vyráběným automobilům světa. Během let se sice výrobce pokusil o pár lehkých modernizací, na technice ani vzhledu auta se toho ale nikdy příliš mnoho nezměnilo. Po dlouhých desetiletích se však neúnavný pracant nejspíš konečně dočká nástupce. Na moskevském autosalonu byl prezentován pod názvem 4x4 Vision koncept.

Společnost AvtoVaz, jedna ze společností v alianci Renault-Nissan a vlastník ruské automobilky Lada, se na moskevském autosalonu postarala o pořádné pozdvižení. Prezentovala zde totiž svůj koncept Vision 4x4, který by se mohl stát nástupcem ikonického off-roadu Lada 4x4, který však všichni známe ještě pod označením Lada Niva.

Vznik nového konceptu mel na starosti šéf-designér Steve Mattis a jeho tým, který se na voze pořádně vyřádil. Pokud znáte Ladu Niva dobře, možná si všimnete několika drobných podobností, zejména ve tvaru kapoty a zadní části.

Celkově však vůz působí naprosto odlišně a celkově bychom řekli, že jistou inspiraci našel nejspíše v Dacii Duster. Oproti té však koncept vypadá podstatně robustněji. Tomu napomáhají i 21 palcová kola v podbězích, výrazné prolisy na karoserii a LED osvětlení v přední i zadní části vozu.

„Připravujeme se na budoucnost Lady," vysvětlil šéf-designér Mattis myšlenku za vznikem tohoto konceptu. „Prostřednictvím konceptu Vision 4x4 prezentujeme potenciál jedinečného, expresivního, odvážného a energetického nového SUV, jehož inspirací je Lada 4x4 Niva."

Technické parametry jsou zatím tajné, podle dostupných informací by se však základem měla stát nová speciální platforma. Ta bude podstatně kratší než v případě Dusteru, zkrátí se i její převisy a narůst by měla do šířky a také do výšky. Pokud by novinka vycházela z konceptu, mohla by se stát skutečně výrazným autem.

Jaká pohonná jednotka se bude ukrývat pod kapotou je také zatím tajemstvím, koncept však disponuje automatickou převodovkou s možností využití redukční převodovky. Pohled do interiéru také ukazuje dvojici displejů, přičemž jeden má sloužit jako panel infotainmentu a druhý jako přístrojový štít. 

Z komfortní výbavy by neměla chybět dvouzónová klimatizace, bluetooth konektivita nebo tempomat. Nová Lada Niva by tak mohla být podstatně komfortnějším strojem, než minimalistická Niva první generace. Doufáme však, že schopnosti legendárního off-roadu zůstanou nezměněny. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.