Reportáž z představení nové Kie CEED: Tohle auto bude prodejní trhák!

-jka / AutoRoad.cz, 24. srpna 2018, 06:54 Google+

Právě jsme se vrátili z plzeňského DEPA. Nebojte, o vláčky však v žádném případě nepůjde. V kulturním centru DEPO2015 se dnes odehrálo národní představení nové Kie CEED, která je, počínaje dnešním dnem, oficiálně nabízena ve své třetí generaci. Zajímají vás, jaké technologické novinky i karty v rukávu Kia představila? A proč jsme přesvědčení o tom, že tohle auto bude prodejní trhák? Informací jsme si přivezli spousty a to včetně testovacího vozu, takže pokud jste o CEEDu někdy přemýšleli, pak se s chutí pusťte do následujících řádků.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 24.08. 18:22) Napište svůj názor
Nová KIA CEED

Nová KIA CEED | foto: jka / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Automobilka KIA je na trhu již 25 let, a její nejprodávanější vůz v České republice (i Evropě) je pro ni důležitější, než by se na první pohled mohlo zdát. Kia CEED totiž byla od počátku průlomová - před jedenácti lety šlo o vůbec první auto, na které začala Kia poskytovat 7letou tovární záruku. Stejně tak byl CEED prvním autem, které obdrželo 5 hvězdiček v hodnocení Euro NCAP a také prvním autem vyrobeným v Evropě. Po tolika letech však již bylo potřeba zaktualizovat použité technologie a nabídnou zákazníkům něco nového, a tak společnost KIA právě dnes oficiálně zahájila prodej třetí generace svého modelu CEED, a to ve verzích hatchback a Sportswagon (kombi).

Automobilka KIA je velmi pyšná na to, že je Ceed evropským autem - od samotného návrhu, přes vývoj a testování, až po výrobu, veškeré kroky probíhají tady v Evropě tak, aby auto odpovídalo evropským standardům, bylo naladěno na evropské silnici a dokázalo uspokojit evropské zákazníky. "Design nové Kia Ceed přidává předešlým modelům sportovnější a vyspělejší vzhled. Nová generace je dosud nejzábavnějším, nejvyspělejším a také nejbezpečnějším modelem Kia v segmentu nižší střední třídy. Přednostmi nového modelu jsme si jistí." říká Arnošt Barma, generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH. 

Vzhled nového Ceedu byl v mnohém inspirován fastbackem Stinger - široká "tygří" maska chladiče vpředu, široký nárazník s difuzorem a LED světlomety vzadu a boční horizontální linie propůjčují vozu sportovní a emotivní charakter. Nutno říci, že všechny vystavené hatchbacky vypadaly skvěle - nezávisle na zvolené barevné kombinaci či výbavových prvcích. Nové tvary jsou skvělým základem pro ostrých hatchback, snad se ho jednou dočkáme. 

img-responsive

Kia CEED III. gen | foto: jka / AutoRoad.cz / INCORP images

Jízda v novém Ceedu je vážně zážitek, však se na odladění jízdních vlastností, handlingu i stability vozu v zatáčkách při vyšších rychlostech podílel Albert Biermann, jehož jméno je v automobilovém průmyslu více, než jen známka kvality. To se projevilo i v uspořádání interiéru, respektive pracoviště řidiče - všechny ovládací prvky jsou orientovány směrem k němu. Jednotlivé ovládací prvky jsou pak intuitivně a horizontálně uspořádány. 

Chválu si automobilka zaslouží i za použité materiály, na jejichž kvalitě si dala opravdu záležet. Hlavním cílem také bylo, aby ani základní výbavové verze nevypadaly nikterak zle, proto jsou interiéry obou výbavových verzí doplněny o spousty kvalitních chromových prvků. České řidiče potěší i nárůst objemu kufru - hatchback si přilepšil o 15 litrů na celkových 395 litrů a verze kombi se pak zvětšila o neuvěřitelných 97 litrů na celkových 628 litrů, díky kterým dokáže nabídnout více prostoru, než většina vozů kombi střední třídy. 

Pohonné jednotky

Změnila se i paleta motorů - atmosférickou čtrnáctistovku CVVT a litrový tříválec T-GDI doplnila čtyřválcová 1,4 T-GDI, kterou aktuálně testujeme a nutno říci, že v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7DCT dostahuje výborných jízdních vlastností i spotřeby. Na bližší informace si budete muset ještě počkat, avšak vězte, že je na co se těšit. Do palety pohonných jednotek přibyl také zcela nový diesel 1,6 CRDI (115 nebo 136 koní), který je již nyní připraven na přísnější emisní normu Euro 6D temp, která začne platit v září příštího roku. Naftový agregát slibuje lákavou spotřebu 3,8 až 4,3 litru. 

img-responsive

Kia Ceed | foto: jka / AutoRoad.cz / INCORP images

Je až neuvěřitelné, kolik práce si automobilka dala s vývojem zcela nového naftového agregátu i přesto, jak se o tyto pohonné jednotky aktuálně vytrácí zájem. Nový motor ze slitin hliníku je poháněn dvojicí rozvodových řetězů, jejichž interval výměny je po 240 000 km. Nový motor je také osazen vlastními vstřikovači i čerpadlem, které si automobilka KIA nově vyrábí sama, a jejichž kvalita i použité tlaky jsou připraveny na budoucí zvýšení. Všechny pohonné jednotky vyjma atmosférického benzinu jsou vybaveny novým filtrem pevných částic GPF. Chladící systém nového naftového agregátu také poprvé nepoužívá klasický termostat, ale přelomový systém třech ventilů, který dovoluje motoru rychlejší ohřátí a přesnější udržení požadovaných teplot v jednotlivých částech motoru. Aby byl výčet kompletní, zájemci o LPG mají tentokrát bohužel smůlu, nová koncepce benzinového motoru tuto alternativu neumožňuje. 

Podvozek a jízdní vlastnosti

Pro výrobu třetí generace automobilka použila novou karoserii K2 z vysokopevnostní oceli, díky které zvýšila tuhost o 30% při zachování stejné váhy. Úpravami prošly taky veškeré podvozkové díly, včetně nového softwaru posilovače řízení. Předchozí generaci byl totiž často vyčítán sice komfortní podvozek, ten však postrádal jakékoliv dynamické vlastnosti či zpětnou vazbu. Po prvních 500 kilometrech se však můžeme podepsat pod to, že se tyto neduhy třetí generace netýkají a nový Ceed je i v tomto směru velmi příjemným překvapením. Přední náprava MacPherson a zadní víceprvková náprava fungují opravdu skvěle.

Technologie a bezpečnost

Ani v tomto odvětví Kia nezaspala, naopak nastavila laťku velmi vysoko. Každý Ceed, i v základní výbavě, je vybaven kamerou sledující provoz před vozidlem, díky které se může řidič spolehnout na systém nouzového brzdění FCA, který rozpoznává automobily a pevné překážky. V příplatkové výbavě je pak systém doplněn o radar, který rozpoznává také chodce a umožňuje velmi pokrokové následování vozidla v jízdním pruhu LFA, které představuje systém autonomního řízení 2. úrovně! V příplatkových verzích vám pak nový Ceed nabídne cokoliv si jen budete přát. Za zmínku stojí jistě i pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, který za vás zvládne i popojíždění v kolonách. 

New Kia CEED - LFA (Lane Following Assist) system (1:10) | zdroj: Kia Motors ČR

Ceny

Základní pořizovací cena pětidveřové varianty ve výbavě Comfort je stanovena na necelých 380 000 korun s motorizací 1,4 CVVT (100 k). V nejvyšší výbavě Exclusive s motorizací 1,6 CRDi je Ceed k dispozici za 565 000 korun. Provedení Sportswagon je vždy o 25 000 korun dražší. Nutno však podotknout, že automobilka KIA neustále nabízí různé akce a cenové zvýhodnění, které se aktuálně pohybuje kolem 30 000 korun. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Reportáž z představení nové Kie CEED: Tohle auto bude prodejní trhák!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 24.08.2018 18:22 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Soutěž Economy Run prověřila nízkou spotřebu vozů Škoda v praxi

Spotřeba pod 3 l/100 km? Závod Economy Run důsledně prověřil hospodárnost Škodovek

Ilustrační foto

Pokuty za nedostatek spánku? Řidiče mají odhalit krevní testy

Corvette Bella Elan

Moderní auto z třicátých let? Corvette Bella Elan kombinuje kadeřnické kupé s americkou klasikou

Jaguar I-Pace

Jak skončí baterie z elektromobilů a hybridů? Možných využití je překvapivě mnoho

Volkswagen I.D. Buzz Cargo

Nové éra VW Transporter? I.D. Buzz Cargo slibuje autonomní řízení a dojezd až 550 km

Prezident Trump nastupuje do své nové

Donald Trump dostal novou limuzínu? Premiéra nové Bestie proběhla v tichosti

Škoda Vision RS

Škoda na pařížském autosalonu: Jaké novinky nás čekají?

Peugeot nadělil hybridní motory novému modelu 508 a oblíbenému SUV 3008

Peugeot jede na vlně Hybridů, elektromotor dostane SUV 3008 i novinka 508

Porsche 911 Carrera T

Porsche končí s dieselovými motory. Víme proč

Označení hybridních modelů Toyota

Jak ekologické jsou vlastně hybridy? Nezávislý průzkum se zaměřil na jejich největšího výrobce

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový francouzský karavan Tipoon ukrývá obrovský vnitřní prostor

Karavan Tipoon je jako matrjoška. Podívejte se, nic nechybí a snadno ho…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  2. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  3. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  4. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  5. Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

  6. Kia převlečená za Hummer? Svými vlastnostmi mu může KLTV zdatně konkurovat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud