Dnes ráno přišel web InsideEvs s novinkou, které se stále nechce věřit. Před nedávnem se sice začaly objevovat informace o novém Leafu s výkonnější baterií o kapacitě 60 kWh, ovšem nyní automobilka chystá zahájení prodeje speciální varianty označované Nismo. Zatím sice jen na japonském trhu, ovšem s příchodem 60 kWh modelu by se snad mohl Nismo Leaf objevit i v Evropě a na dalších trzích.
A čím má být tento Leaf tak výjimečným? Jak uvádí automobilka „Leaf Nismo kombinuje nadšení a nejmodernější technologie nejprodávanějšího elektromobilu se sportovní image a výkony silničních sportovních automobilů s označením Nismo."
Modely Nismo se však vždy vyznačovaly řadou specifických úprav, které mají být i Leafu zastoupeny například: speciálním nastavením řídící jednotky pro lepší akceleraci, specifickým designem, úpravami podvozku pro lepší ovladatelnost a vyšší komfort a v neposlední řadě stylovým interiérem a exteriérem.
Podle všeho tak bude úprava NISMO hlavně stylovým doplňkem, který z vás neudělá šampiona závodů ve sprintech. To lze ostatně vyčíst i z poměrně rozsáhlého seznamu úprav, který rozebírá interiér, exteriér a podvozek.
Interiér:
V interiéru se objeví například tříramenný volant potažený Alcantarou s červeným prošíváním a červenou středovou linkou, speciální volič jízdních režimů, nový přístrojový štít s logem Nismo, doplňky s povrchovou úpravou napodobující karbon, řada Nismo plaket, červené doplňky (např. rámečky) a v neposlední řadě ještě speciální materiály sedaček a výplně dveří s červeným prošíváním.
Exteriér:
Exteriér doplní řada Nismo emblémů, speciální LED denní svícení, nová přední maska, nový přední nárazník, nová elektricky ovládaná černá zrcátka, nové prahové lišty, nový zadní nárazník a přibude i nová mlhovka inspirovaná zřejmě světem Formule 1.
Podvozek / Jízdní vlastnosti:
Největší změny na jízdních vlastnostech Leafu Nismo by měly obstarávat nové 18-palcové disky s pneumatikami Continental ContiSportContact 5, upravený podvozek s novými tlumiči, elektrický progresivní posilovač řízení, nové inteligentní brzdy, upravené nastavení řídící jednotky, upravený systém stabilizace Trace Control a úprav se dočkaly i systémy VDC (Vehicle Dynamics Control) a ABS.
Nový Nissan Leaf Nismo by tak mohl být skutečně zajímavým modelem, který by mohl nabídnout opět poněkud jiný dojem z řízení. Kapacita jeho baterií a výkon jeho motoru však nejspíš zůstane stále stejný a tak bude větší očekávání stále směřovat na novou variantu s 60 kWh baterií, která by měla být představena nejspíš až během listopadu.