Když se poprvé objevily zvěsti o elektromobilu Nissan Leaf s označením výkonných sportovních aut Nismo, většina z nás to brala za dobrý žert. Automobilka však tohle netradiční spojení vzala smrtelně vážně a již koncem tohoto měsíce se Leaf Nismo objeví na domácím japonském trhu. Jeho cesta na trhy světové je pak podle zahraničních odborníků jen otázkou času.
Dnes ráno přišel web InsideEvs s novinkou, které se stále nechce věřit. Před nedávnem se sice začaly objevovat informace o novém Leafu s výkonnější baterií o kapacitě 60 kWh, ovšem nyní automobilka chystá zahájení prodeje speciální varianty označované Nismo. Zatím sice jen na japonském trhu, ovšem s příchodem 60 kWh modelu by se snad mohl Nismo Leaf objevit i v Evropě a na dalších trzích.
A čím má být tento Leaf tak výjimečným? Jak uvádí automobilka „Leaf Nismo kombinuje nadšení a nejmodernější technologie nejprodávanějšího elektromobilu se sportovní image a výkony silničních sportovních automobilů s označením Nismo."
Modely Nismo se však vždy vyznačovaly řadou specifických úprav, které mají být i Leafu zastoupeny například: speciálním nastavením řídící jednotky pro lepší akceleraci, specifickým designem, úpravami podvozku pro lepší ovladatelnost a vyšší komfort a v neposlední řadě stylovým interiérem a exteriérem.
Podle všeho tak bude úprava NISMO hlavně stylovým doplňkem, který z vás neudělá šampiona závodů ve sprintech. To lze ostatně vyčíst i z poměrně rozsáhlého seznamu úprav, který rozebírá interiér, exteriér a podvozek.
Interiér:
V interiéru se objeví například tříramenný volant potažený Alcantarou s červeným prošíváním a červenou středovou linkou, speciální volič jízdních režimů, nový přístrojový štít s logem Nismo, doplňky s povrchovou úpravou napodobující karbon, řada Nismo plaket, červené doplňky (např. rámečky) a v neposlední řadě ještě speciální materiály sedaček a výplně dveří s červeným prošíváním.
Exteriér:
Exteriér doplní řada Nismo emblémů, speciální LED denní svícení, nová přední maska, nový přední nárazník, nová elektricky ovládaná černá zrcátka, nové prahové lišty, nový zadní nárazník a přibude i nová mlhovka inspirovaná zřejmě světem Formule 1.
Podvozek / Jízdní vlastnosti:
Největší změny na jízdních vlastnostech Leafu Nismo by měly obstarávat nové 18-palcové disky s pneumatikami Continental ContiSportContact 5, upravený podvozek s novými tlumiči, elektrický progresivní posilovač řízení, nové inteligentní brzdy, upravené nastavení řídící jednotky, upravený systém stabilizace Trace Control a úprav se dočkaly i systémy VDC (Vehicle Dynamics Control) a ABS.
Nový Nissan Leaf Nismo by tak mohl být skutečně zajímavým modelem, který by mohl nabídnout opět poněkud jiný dojem z řízení. Kapacita jeho baterií a výkon jeho motoru však nejspíš zůstane stále stejný a tak bude větší očekávání stále směřovat na novou variantu s 60 kWh baterií, která by měla být představena nejspíš až během listopadu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?