Elektrický Nissan Leaf jako sportovní Nismo? Šílený sen se stává realitou

Nissan Leaf Nismo se stal skutečností, prozatím však pouze v Japonsku
Nissan Leaf Nismo se stal skutečností, prozatím však pouze v Japonsku, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. července 2018 08:40
Sdílej:

Když se poprvé objevily zvěsti o elektromobilu Nissan Leaf s označením výkonných sportovních aut Nismo, většina z nás to brala za dobrý žert. Automobilka však tohle netradiční spojení vzala smrtelně vážně a již koncem tohoto měsíce se Leaf Nismo objeví na domácím japonském trhu. Jeho cesta na trhy světové je pak podle zahraničních odborníků jen otázkou času.

Dnes ráno přišel web InsideEvs s novinkou, které se stále nechce věřit. Před nedávnem se sice začaly objevovat informace o novém Leafu s výkonnější baterií o kapacitě 60 kWh, ovšem nyní automobilka chystá zahájení prodeje speciální varianty označované Nismo. Zatím sice jen na japonském trhu, ovšem s příchodem 60 kWh modelu by se snad mohl Nismo Leaf objevit i v Evropě a na dalších trzích.

A čím má být tento Leaf tak výjimečným? Jak uvádí automobilka „Leaf Nismo kombinuje nadšení a nejmodernější technologie nejprodávanějšího elektromobilu se sportovní image a výkony silničních sportovních automobilů s označením Nismo."

Modely Nismo se však vždy vyznačovaly řadou specifických úprav, které mají být i Leafu zastoupeny například: speciálním nastavením řídící jednotky pro lepší akceleraci, specifickým designem, úpravami podvozku pro lepší ovladatelnost a vyšší komfort a v neposlední řadě stylovým interiérem a exteriérem.

Podle všeho tak bude úprava NISMO hlavně stylovým doplňkem, který z vás neudělá šampiona závodů ve sprintech. To lze ostatně vyčíst i z poměrně rozsáhlého seznamu úprav, který rozebírá interiér, exteriér a podvozek.

Interiér:

V interiéru se objeví například tříramenný volant potažený Alcantarou s červeným prošíváním a červenou středovou linkou, speciální volič jízdních režimů, nový přístrojový štít s logem Nismo, doplňky s povrchovou úpravou napodobující karbon, řada Nismo plaket, červené doplňky (např. rámečky) a v neposlední řadě ještě speciální materiály sedaček a výplně dveří s červeným prošíváním.

Exteriér:

Exteriér doplní řada Nismo emblémů, speciální LED denní svícení, nová přední maska, nový přední nárazník, nová elektricky ovládaná černá zrcátka, nové prahové lišty, nový zadní nárazník a přibude i nová mlhovka inspirovaná zřejmě světem Formule 1.

Podvozek / Jízdní vlastnosti:

Největší změny na jízdních vlastnostech Leafu Nismo by měly obstarávat nové 18-palcové disky s pneumatikami Continental ContiSportContact 5, upravený podvozek s novými tlumiči, elektrický progresivní posilovač řízení, nové inteligentní brzdy, upravené nastavení řídící jednotky, upravený systém stabilizace Trace Control a úprav se dočkaly i systémy VDC (Vehicle Dynamics Control) a ABS.

Nový Nissan Leaf Nismo by tak mohl být skutečně zajímavým modelem, který by mohl nabídnout opět poněkud jiný dojem z řízení. Kapacita jeho baterií a výkon jeho motoru však nejspíš zůstane stále stejný a tak bude větší očekávání stále směřovat na novou variantu s 60 kWh baterií, která by měla být představena nejspíš až během listopadu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.