V několika posledních týdnech nás automobilka Audi zásobovala kusými informace ohledně příchodu nové generace kompaktního modelu A1, ovšem v noci na dnešek nastal v její hře zásadní zvrat - belgický motoristický server totiž uveřejnil první oficiální fotografie, na kterých je A1 bez jakéhokoliv maskování.
Díky belgickému motoristickému webu Autotijd.be tak víme, že nové A1 se bude moci pochlubit podstatně dynamičtějším exteriérem, které přebírá určité designové prvky od modely Q2. To je nejlépe vidět na dramatičtější přední části vozu, kde se usídlila širší maska s ostře řezanými světlomety po bocích. Za pozornost jistě stojí i nový světelný podpis denního svícení, který připomíná písmeno L.
Na nových fotografiích jsou zachyceny dva modely, jeden s označením 35 TSI a druhý 40 TSI. Oba jsou však ve výbavové variantě S Line, což by mohlo vysvětlovat agresivnější styl nárazníků, zadní difuzér, větší kola a mřížku chladiče s plástvemi. Sportovněji působí i dvoubarevný interiér se sportovními sedadly a tří-ramenným volantem.
Palubní deska nové A1 se striktně drží společných znaků celého koncernu VW - tedy rovné a ostře řezané linky. Za volantem září digitální přístrojový štít, vedl kterého vidíme velký displej multimediálního systému. S největší pravděpodobností půjde o stejný MMI systém s haptickou odezvou, jaký známe z posledních modelů A6, A7, A8 nebo Q8. Barevné panely v interiéru pak naznačují, že nové Audi zřejmě nabídne pestré možnosti personalizace.
Na kompletní technické specifikace si budeme muset ještě pár dnů počkat, ovšem předpokládá se, že nová generace A1 vyroste na platformě MQB A0, která kombinuje hliník a ocel. Oproti minulé generaci se očekává celkový nárůst délky a rozvoru, díky čemuž by pasažéři mohli získat více místa pro sebe i pro svá zavazadla.
Co se palety motorů týče, na začátku se očekávají stejné agregáty, které pohání i nové Polo, včetně 1.0 litrového tříválce o výkonu 116 koní a 1.5 litrového čtyřválce o výkonu 140 koní. Později bychom se však mohli dočkat i ostré varianty S1, která by mohla nabídnout i 2.0 litrový motor o výkonu přesahujícím 250 koní a pohon všech kol Quattro. Pokud se ptáte na diesely, pak nemůžeme sloužit. V posledních týdnech se totiž ostře spekulovalo, že Audi možná v případě A1 dieselové motory kompletně vyřadí - minimálně na některých trzích.
V současné době se očekává oficiální prezentace, která by měla odhalit zbytek tajemství. Světová premiéra se však odehraje až na pařížském autosalonu, který se uskuteční v říjnu tohoto roku. Do evropských dealerství by pak nová A1 měla dorazit ještě před koncem roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.