V několika posledních týdnech nás automobilka Audi zásobovala kusými informace ohledně příchodu nové generace kompaktního modelu A1, ovšem v noci na dnešek nastal v její hře zásadní zvrat - belgický motoristický server totiž uveřejnil první oficiální fotografie, na kterých je A1 bez jakéhokoliv maskování.
Díky belgickému motoristickému webu Autotijd.be tak víme, že nové A1 se bude moci pochlubit podstatně dynamičtějším exteriérem, které přebírá určité designové prvky od modely Q2. To je nejlépe vidět na dramatičtější přední části vozu, kde se usídlila širší maska s ostře řezanými světlomety po bocích. Za pozornost jistě stojí i nový světelný podpis denního svícení, který připomíná písmeno L.
Na nových fotografiích jsou zachyceny dva modely, jeden s označením 35 TSI a druhý 40 TSI. Oba jsou však ve výbavové variantě S Line, což by mohlo vysvětlovat agresivnější styl nárazníků, zadní difuzér, větší kola a mřížku chladiče s plástvemi. Sportovněji působí i dvoubarevný interiér se sportovními sedadly a tří-ramenným volantem.
Palubní deska nové A1 se striktně drží společných znaků celého koncernu VW - tedy rovné a ostře řezané linky. Za volantem září digitální přístrojový štít, vedl kterého vidíme velký displej multimediálního systému. S největší pravděpodobností půjde o stejný MMI systém s haptickou odezvou, jaký známe z posledních modelů A6, A7, A8 nebo Q8. Barevné panely v interiéru pak naznačují, že nové Audi zřejmě nabídne pestré možnosti personalizace.
Na kompletní technické specifikace si budeme muset ještě pár dnů počkat, ovšem předpokládá se, že nová generace A1 vyroste na platformě MQB A0, která kombinuje hliník a ocel. Oproti minulé generaci se očekává celkový nárůst délky a rozvoru, díky čemuž by pasažéři mohli získat více místa pro sebe i pro svá zavazadla.
Co se palety motorů týče, na začátku se očekávají stejné agregáty, které pohání i nové Polo, včetně 1.0 litrového tříválce o výkonu 116 koní a 1.5 litrového čtyřválce o výkonu 140 koní. Později bychom se však mohli dočkat i ostré varianty S1, která by mohla nabídnout i 2.0 litrový motor o výkonu přesahujícím 250 koní a pohon všech kol Quattro. Pokud se ptáte na diesely, pak nemůžeme sloužit. V posledních týdnech se totiž ostře spekulovalo, že Audi možná v případě A1 dieselové motory kompletně vyřadí - minimálně na některých trzích.
V současné době se očekává oficiální prezentace, která by měla odhalit zbytek tajemství. Světová premiéra se však odehraje až na pařížském autosalonu, který se uskuteční v říjnu tohoto roku. Do evropských dealerství by pak nová A1 měla dorazit ještě před koncem roku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.