V několika posledních týdnech nás automobilka Audi zásobovala kusými informace ohledně příchodu nové generace kompaktního modelu A1, ovšem v noci na dnešek nastal v její hře zásadní zvrat - belgický motoristický server totiž uveřejnil první oficiální fotografie, na kterých je A1 bez jakéhokoliv maskování.
Díky belgickému motoristickému webu Autotijd.be tak víme, že nové A1 se bude moci pochlubit podstatně dynamičtějším exteriérem, které přebírá určité designové prvky od modely Q2. To je nejlépe vidět na dramatičtější přední části vozu, kde se usídlila širší maska s ostře řezanými světlomety po bocích. Za pozornost jistě stojí i nový světelný podpis denního svícení, který připomíná písmeno L.
Na nových fotografiích jsou zachyceny dva modely, jeden s označením 35 TSI a druhý 40 TSI. Oba jsou však ve výbavové variantě S Line, což by mohlo vysvětlovat agresivnější styl nárazníků, zadní difuzér, větší kola a mřížku chladiče s plástvemi. Sportovněji působí i dvoubarevný interiér se sportovními sedadly a tří-ramenným volantem.
Palubní deska nové A1 se striktně drží společných znaků celého koncernu VW - tedy rovné a ostře řezané linky. Za volantem září digitální přístrojový štít, vedl kterého vidíme velký displej multimediálního systému. S největší pravděpodobností půjde o stejný MMI systém s haptickou odezvou, jaký známe z posledních modelů A6, A7, A8 nebo Q8. Barevné panely v interiéru pak naznačují, že nové Audi zřejmě nabídne pestré možnosti personalizace.
Na kompletní technické specifikace si budeme muset ještě pár dnů počkat, ovšem předpokládá se, že nová generace A1 vyroste na platformě MQB A0, která kombinuje hliník a ocel. Oproti minulé generaci se očekává celkový nárůst délky a rozvoru, díky čemuž by pasažéři mohli získat více místa pro sebe i pro svá zavazadla.
Co se palety motorů týče, na začátku se očekávají stejné agregáty, které pohání i nové Polo, včetně 1.0 litrového tříválce o výkonu 116 koní a 1.5 litrového čtyřválce o výkonu 140 koní. Později bychom se však mohli dočkat i ostré varianty S1, která by mohla nabídnout i 2.0 litrový motor o výkonu přesahujícím 250 koní a pohon všech kol Quattro. Pokud se ptáte na diesely, pak nemůžeme sloužit. V posledních týdnech se totiž ostře spekulovalo, že Audi možná v případě A1 dieselové motory kompletně vyřadí - minimálně na některých trzích.
V současné době se očekává oficiální prezentace, která by měla odhalit zbytek tajemství. Světová premiéra se však odehraje až na pařížském autosalonu, který se uskuteční v říjnu tohoto roku. Do evropských dealerství by pak nová A1 měla dorazit ještě před koncem roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?