Letní prázdniny se kvapem blíž a řada Čechů letos na dovolenou opět vyrazí autem. Které dny jsou ale nejrizikovější a kdy si zaručeně počkáte v kolonách?
V některých zemích už letní prázdniny začaly, jinde na ně žáci teprve netrpělivě čekají. Zhruba tříměsíční volno čeká na žáky škol v Bulharsku, Itálii, Litvě, Lotyšsku, na Maltě a v Rumunsku. V Česku naplno vypuknout na začátku července, naopak v sousedním Bavorsku si na prázdniny budou muset počkat až do konce července.
Vyplatí se proto vyhnout se cestování v době, kdy v dané zemi začínají či končí školní prázdniny. Termín, kdy vyrazíme na dovolenkový pobyt, či se z něho naopak budeme vracet, je proto dobré pečlivě naplánovat.
"A také je dobré předem zjistit, kde typicky může doprava váznout, a tedy připravit si záložní objízdnou trasu pro případ vážnějších komplikací," říká Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Z pohledu letního cestování jsou za nejrizikovější dny považovány pátky a soboty. Absolutně nejhorší je přitom cestovat do zahraničí 28. až 30. července.
"V tuto dobu začínají prázdniny v nejlidnatějších německých spolkových zemích, a proto očekáváme dopravní kolaps téměř všech tras do letních destinací v Evropě," dle zkušeností predikuje dopravní situaci Petr Vomáčka z ÚAMK.
Češi by se tak měli vyhnout cestování na přelomu června a července, července a srpna, a také srpna a září. Kritický také bude první, respektive druhý červencový víkend. Před ním se totiž nacházejí dva státní svátky a lze proto předpokládat, že o tomto prodlouženém víkendu také řada Čechů vyrazí na alespoň krátkou dovolenou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?