Letní prázdniny se kvapem blíž a řada Čechů letos na dovolenou opět vyrazí autem. Které dny jsou ale nejrizikovější a kdy si zaručeně počkáte v kolonách?
V některých zemích už letní prázdniny začaly, jinde na ně žáci teprve netrpělivě čekají. Zhruba tříměsíční volno čeká na žáky škol v Bulharsku, Itálii, Litvě, Lotyšsku, na Maltě a v Rumunsku. V Česku naplno vypuknout na začátku července, naopak v sousedním Bavorsku si na prázdniny budou muset počkat až do konce července.
Vyplatí se proto vyhnout se cestování v době, kdy v dané zemi začínají či končí školní prázdniny. Termín, kdy vyrazíme na dovolenkový pobyt, či se z něho naopak budeme vracet, je proto dobré pečlivě naplánovat.
"A také je dobré předem zjistit, kde typicky může doprava váznout, a tedy připravit si záložní objízdnou trasu pro případ vážnějších komplikací," říká Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Z pohledu letního cestování jsou za nejrizikovější dny považovány pátky a soboty. Absolutně nejhorší je přitom cestovat do zahraničí 28. až 30. července.
"V tuto dobu začínají prázdniny v nejlidnatějších německých spolkových zemích, a proto očekáváme dopravní kolaps téměř všech tras do letních destinací v Evropě," dle zkušeností predikuje dopravní situaci Petr Vomáčka z ÚAMK.
Češi by se tak měli vyhnout cestování na přelomu června a července, července a srpna, a také srpna a září. Kritický také bude první, respektive druhý červencový víkend. Před ním se totiž nacházejí dva státní svátky a lze proto předpokládat, že o tomto prodlouženém víkendu také řada Čechů vyrazí na alespoň krátkou dovolenou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.