Shelby Super Snak, vycházející ze současné generace Fordu Mustang, sice není žádnou velkou novinkou, ovšem pro rok 2018 se mu automobilka rozhodla nadělit několik výrazných vylepšení, díky kterým vůz nabral podstatně dramatičtější a rychlejší vzhled. Třešničkou na dortu je pak výkon přes 800 koní a s tím spojená řada úprav, díky kterým se z modelu Super Snake 2018 stal prakticky nový vůz.
Začněme rovnou od toho nejlepšího, což je samozřejmě motor. Pod kapotou se ukrývá standardní 5.0 litrový motor V8 od Fordu, který díky přeplňování kompresorem podává standardní výkon 719 koní (529 kW). Pokud však zákazníci touží po trochu větší dynamice, mohou si připlatit za úpravu, která posune výkon motoru až na 812 k (597 kW).
Nový model tak nabízí o 50 koní (37 kW) vyšší výkon, než jaký mohla nabídnout minulá generace modelu Super Snake. Maximální rychlost sice neznáme, ovšem podle společnosti Shelby by se nový model mohl dostat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy. Aby si však vůz i přes svůj vysoký výkon udržel spolehlivost, musel dostat kompletně nový chladící systém včetně nového chladiče a nové poloosy. Za koly se pak ukrývají brzdy Brembo, které mají vpředu šest pístků a vzadu čtyři.
Super Snake 2018 současně nabídne přepracovanou přední masku, která nově ukrývá prostor s logem Shelby. V nižší části předního nárazníku pak najdeme přepracované nasávací otvory, které rozdělují čerstvý vzduch k chlazení motoru a brzd. Změn se dočkaly i prahy, zadní křídlo a difuzér pod nárazníkem. V podbězích pak zakotvily 20-palcové lehké kované disky, které automobilka nabízí v černé nebo světle stříbrné metalíze.
Cena nového Super Snake začíná na částce 113 445 dolarů (cca 2,5 milionu korun), což rozhodně není málo. V ceně už je ale zahrnutý i klasický Ford Mustang, který slouží jako základ pro stavbu. Cena však touto sumou rozhodně nekončí, neboť kromě vyššího výkonu si zákazník může připlatit i z a barevné pruhy na karoserii, rozšířený body-kit, závodní podvozek, speciální kryt na auto, atd.
Pokud ale toužíte po výkonném Mustangu, ale nechcete se vydat osvědčenou cestou Shelby, můžete si počkat na novinku od Fordu. Automobilka by totiž podle všeho měla pracovat na nejvýkonnějším modelu označovaném GT500, který má pod kapotou ukrývat až 760 koní (559 kW). Výbava vozu by navíc měla nabízet volbu mezi manuální či automatickou dvou-spojkovou převodovkou a maximální rychlost by měla atakovat 322 km/h.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?