Shelby Super Snak, vycházející ze současné generace Fordu Mustang, sice není žádnou velkou novinkou, ovšem pro rok 2018 se mu automobilka rozhodla nadělit několik výrazných vylepšení, díky kterým vůz nabral podstatně dramatičtější a rychlejší vzhled. Třešničkou na dortu je pak výkon přes 800 koní a s tím spojená řada úprav, díky kterým se z modelu Super Snake 2018 stal prakticky nový vůz.
Začněme rovnou od toho nejlepšího, což je samozřejmě motor. Pod kapotou se ukrývá standardní 5.0 litrový motor V8 od Fordu, který díky přeplňování kompresorem podává standardní výkon 719 koní (529 kW). Pokud však zákazníci touží po trochu větší dynamice, mohou si připlatit za úpravu, která posune výkon motoru až na 812 k (597 kW).
Nový model tak nabízí o 50 koní (37 kW) vyšší výkon, než jaký mohla nabídnout minulá generace modelu Super Snake. Maximální rychlost sice neznáme, ovšem podle společnosti Shelby by se nový model mohl dostat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy. Aby si však vůz i přes svůj vysoký výkon udržel spolehlivost, musel dostat kompletně nový chladící systém včetně nového chladiče a nové poloosy. Za koly se pak ukrývají brzdy Brembo, které mají vpředu šest pístků a vzadu čtyři.
Super Snake 2018 současně nabídne přepracovanou přední masku, která nově ukrývá prostor s logem Shelby. V nižší části předního nárazníku pak najdeme přepracované nasávací otvory, které rozdělují čerstvý vzduch k chlazení motoru a brzd. Změn se dočkaly i prahy, zadní křídlo a difuzér pod nárazníkem. V podbězích pak zakotvily 20-palcové lehké kované disky, které automobilka nabízí v černé nebo světle stříbrné metalíze.
Cena nového Super Snake začíná na částce 113 445 dolarů (cca 2,5 milionu korun), což rozhodně není málo. V ceně už je ale zahrnutý i klasický Ford Mustang, který slouží jako základ pro stavbu. Cena však touto sumou rozhodně nekončí, neboť kromě vyššího výkonu si zákazník může připlatit i z a barevné pruhy na karoserii, rozšířený body-kit, závodní podvozek, speciální kryt na auto, atd.
Pokud ale toužíte po výkonném Mustangu, ale nechcete se vydat osvědčenou cestou Shelby, můžete si počkat na novinku od Fordu. Automobilka by totiž podle všeho měla pracovat na nejvýkonnějším modelu označovaném GT500, který má pod kapotou ukrývat až 760 koní (559 kW). Výbava vozu by navíc měla nabízet volbu mezi manuální či automatickou dvou-spojkovou převodovkou a maximální rychlost by měla atakovat 322 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.