Shelby Super Snak, vycházející ze současné generace Fordu Mustang, sice není žádnou velkou novinkou, ovšem pro rok 2018 se mu automobilka rozhodla nadělit několik výrazných vylepšení, díky kterým vůz nabral podstatně dramatičtější a rychlejší vzhled. Třešničkou na dortu je pak výkon přes 800 koní a s tím spojená řada úprav, díky kterým se z modelu Super Snake 2018 stal prakticky nový vůz.
Začněme rovnou od toho nejlepšího, což je samozřejmě motor. Pod kapotou se ukrývá standardní 5.0 litrový motor V8 od Fordu, který díky přeplňování kompresorem podává standardní výkon 719 koní (529 kW). Pokud však zákazníci touží po trochu větší dynamice, mohou si připlatit za úpravu, která posune výkon motoru až na 812 k (597 kW).
Nový model tak nabízí o 50 koní (37 kW) vyšší výkon, než jaký mohla nabídnout minulá generace modelu Super Snake. Maximální rychlost sice neznáme, ovšem podle společnosti Shelby by se nový model mohl dostat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy. Aby si však vůz i přes svůj vysoký výkon udržel spolehlivost, musel dostat kompletně nový chladící systém včetně nového chladiče a nové poloosy. Za koly se pak ukrývají brzdy Brembo, které mají vpředu šest pístků a vzadu čtyři.
Super Snake 2018 současně nabídne přepracovanou přední masku, která nově ukrývá prostor s logem Shelby. V nižší části předního nárazníku pak najdeme přepracované nasávací otvory, které rozdělují čerstvý vzduch k chlazení motoru a brzd. Změn se dočkaly i prahy, zadní křídlo a difuzér pod nárazníkem. V podbězích pak zakotvily 20-palcové lehké kované disky, které automobilka nabízí v černé nebo světle stříbrné metalíze.
Cena nového Super Snake začíná na částce 113 445 dolarů (cca 2,5 milionu korun), což rozhodně není málo. V ceně už je ale zahrnutý i klasický Ford Mustang, který slouží jako základ pro stavbu. Cena však touto sumou rozhodně nekončí, neboť kromě vyššího výkonu si zákazník může připlatit i z a barevné pruhy na karoserii, rozšířený body-kit, závodní podvozek, speciální kryt na auto, atd.
Pokud ale toužíte po výkonném Mustangu, ale nechcete se vydat osvědčenou cestou Shelby, můžete si počkat na novinku od Fordu. Automobilka by totiž podle všeho měla pracovat na nejvýkonnějším modelu označovaném GT500, který má pod kapotou ukrývat až 760 koní (559 kW). Výbava vozu by navíc měla nabízet volbu mezi manuální či automatickou dvou-spojkovou převodovkou a maximální rychlost by měla atakovat 322 km/h.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.