Začali v říjnu 2017. A v červnu 2018 spatřil světlo mladoboleslavských školních dílen nový žákovský vůz Škoda Sunroq s nebývalým potenciálem zaplnit mezeru na trhu. Žákovský projekt Azubi Car již pátým rokem umožňuje škodováckým studentům hodit za hlavu konvence, ve spolupráci s profesionály vytvořit unikátní koncept nového vozidla a přivést na svět zbrusu nový model vozů Škoda.
V letošním týmu se sešlo 23 studentů různých oborů podnikového učiliště Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Při práci na nové studii se ujali rolí konstruktérů, interiérových i exteriérových návrhářů, mechaniků nebo i marketingových odborníků. K ruce jim po celou dobu byli profesionálové, se kterými mohli jednotlivé fáze prodiskutovat, a nechat si posvětit jejich proveditelnost. „Počáteční fáze, která zahrnovala konzultaci se škodováckými odborníky nebyla úplně jednoduchá, ale hodně přínosná. A co jsme se naučili ze všeho nejvíc? Určitě obstojně argumentovat, což se nám v budoucnu bude určitě hodit,” komentují vývoj svého vozu žáci.
Jako základ při vývoji nového vozu slouží žákům každoročně jeden ze sériových modelů Škoda . Základem pro ten letošní se stala Škoda Karoq. A z oblíbeného SUV se zrodil vůz v úpravě kabrio.
Studentský tým šikovně zkombinoval pozitiva obou kategorií, a ke koncepci SUV přidal své pojetí zábavy. Cílovou skupinou jsou mladí lidé, kteří mohou auto třeba naložit surfovými prkny, a zároveň si při cestě za zážitky užívat vítr ve vlasech a slunce v zádech. Možná právě proto vybrali studenti z návrhů fanoušků na Facebooku jako nejlepší jméno Sunroq.
Výběr jména pro nový žákovský vůz byl totiž oproti jiným ročníkům pojat netradičně. Kromě názvů, se kterými přišli sami studenti, byla navíc uspořádána fanouškovská soutěž na facebookovém profilu Škoda . Z velkého množství návrhů pak autoři vozu vybrali právě Sunroq, protože nejlépe vystihuje jeho samotné pojetí - kabriolet, kam svítí slunce a je ideálním společníkem pro letní prázdninové cestování. Dynamický šmrncovní design sportovního vozu dává jasně najevo, že Sunroq nebyl stvořen pro obyčejné ježdění na nákupy.
Tahle sluneční jízda má být svižná a zábavná, aniž byste museli volit zrovna nejnovější dálnici. Díky SUV prvkům zvládne tenhle model i lehčí terén. Délka, šířka i rozvor modelu Sunroq jsou společné s vozem Karoq. Zůstal také výkonný čtyřválcový motor 1.5 TSI. Podstatnou změnou je pochopitelně úplně přepracovaná karoserie. Po odstranění střechy se mladí konstruktéři pustili do úpravy dveří, přepracovali také design sloupků A a B.
Zadní část vozidla už neměla šanci vůbec - kompletně se proměnila a Škoda Sunroq se chlubí novými pátými dveřmi. Pozornosti týmu neunikl žádný detail. Do posledního je dotažené osvětlení - Sunroq má podsvícené kliky, blinkry jsou vybaveny specifickými detaily. A kdybyste náhodou zapomněli, čím že to vlastně jedete, stačí mrknout na vozovku. Za tmy se na ni totiž z předních i zadních nárazníků promítá logo Škoda .
Každý rok to vypadalo, že už se nastupující týmy nemají šanci vytasit s konceptem, který by se vyrovnal těm předchozím. Letošní ročník Azubi Car však přinesl další model, který vytřel zrak doposud zažitým konvencím. „Velkou inspirací pro nás byl jeden z předchozích modelů Škoda Atero, který představili naši předchůdci v roce 2016. Naší hlavní ambicí bylo postavit sportovní vůz, který mladé lidi na první pohled doslova uchvátí. To se nám, myslíme, dost povedlo,” shodují se studenti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.