Začali v říjnu 2017. A v červnu 2018 spatřil světlo mladoboleslavských školních dílen nový žákovský vůz Škoda Sunroq s nebývalým potenciálem zaplnit mezeru na trhu. Žákovský projekt Azubi Car již pátým rokem umožňuje škodováckým studentům hodit za hlavu konvence, ve spolupráci s profesionály vytvořit unikátní koncept nového vozidla a přivést na svět zbrusu nový model vozů Škoda.
V letošním týmu se sešlo 23 studentů různých oborů podnikového učiliště Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Při práci na nové studii se ujali rolí konstruktérů, interiérových i exteriérových návrhářů, mechaniků nebo i marketingových odborníků. K ruce jim po celou dobu byli profesionálové, se kterými mohli jednotlivé fáze prodiskutovat, a nechat si posvětit jejich proveditelnost. „Počáteční fáze, která zahrnovala konzultaci se škodováckými odborníky nebyla úplně jednoduchá, ale hodně přínosná. A co jsme se naučili ze všeho nejvíc? Určitě obstojně argumentovat, což se nám v budoucnu bude určitě hodit,” komentují vývoj svého vozu žáci.
Jako základ při vývoji nového vozu slouží žákům každoročně jeden ze sériových modelů Škoda . Základem pro ten letošní se stala Škoda Karoq. A z oblíbeného SUV se zrodil vůz v úpravě kabrio.
Studentský tým šikovně zkombinoval pozitiva obou kategorií, a ke koncepci SUV přidal své pojetí zábavy. Cílovou skupinou jsou mladí lidé, kteří mohou auto třeba naložit surfovými prkny, a zároveň si při cestě za zážitky užívat vítr ve vlasech a slunce v zádech. Možná právě proto vybrali studenti z návrhů fanoušků na Facebooku jako nejlepší jméno Sunroq.
Výběr jména pro nový žákovský vůz byl totiž oproti jiným ročníkům pojat netradičně. Kromě názvů, se kterými přišli sami studenti, byla navíc uspořádána fanouškovská soutěž na facebookovém profilu Škoda . Z velkého množství návrhů pak autoři vozu vybrali právě Sunroq, protože nejlépe vystihuje jeho samotné pojetí - kabriolet, kam svítí slunce a je ideálním společníkem pro letní prázdninové cestování. Dynamický šmrncovní design sportovního vozu dává jasně najevo, že Sunroq nebyl stvořen pro obyčejné ježdění na nákupy.
Tahle sluneční jízda má být svižná a zábavná, aniž byste museli volit zrovna nejnovější dálnici. Díky SUV prvkům zvládne tenhle model i lehčí terén. Délka, šířka i rozvor modelu Sunroq jsou společné s vozem Karoq. Zůstal také výkonný čtyřválcový motor 1.5 TSI. Podstatnou změnou je pochopitelně úplně přepracovaná karoserie. Po odstranění střechy se mladí konstruktéři pustili do úpravy dveří, přepracovali také design sloupků A a B.
Zadní část vozidla už neměla šanci vůbec - kompletně se proměnila a Škoda Sunroq se chlubí novými pátými dveřmi. Pozornosti týmu neunikl žádný detail. Do posledního je dotažené osvětlení - Sunroq má podsvícené kliky, blinkry jsou vybaveny specifickými detaily. A kdybyste náhodou zapomněli, čím že to vlastně jedete, stačí mrknout na vozovku. Za tmy se na ni totiž z předních i zadních nárazníků promítá logo Škoda .
Každý rok to vypadalo, že už se nastupující týmy nemají šanci vytasit s konceptem, který by se vyrovnal těm předchozím. Letošní ročník Azubi Car však přinesl další model, který vytřel zrak doposud zažitým konvencím. „Velkou inspirací pro nás byl jeden z předchozích modelů Škoda Atero, který představili naši předchůdci v roce 2016. Naší hlavní ambicí bylo postavit sportovní vůz, který mladé lidi na první pohled doslova uchvátí. To se nám, myslíme, dost povedlo,” shodují se studenti.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?