Aktuálně prováděné dynamické jízdní testy, které nový sportovní automobil podstupuje ve Walesu, demonstrují nejen harmonickou souhru pohonu a podvozku, ale také široké spektrum schopností, zahrnujících jízdu na závodních okruzích i komfort na dlouhých cestách.
Nové BMW řady 8 Coupé předvádí v závěrečné fázi vývoje sériového modelu celé spektrum svých dynamických schopností. Aktuálně prováděné testy v britském Walesu se zaměřují výhradně na finální sladění všech pohonných a podvozkových systémů, přičemž hlavní pozornost je věnována BMW M850i xDrive Coupé, modelu, který jízdní vlastnosti nového sportovního luxusního automobilu ztělesňuje obzvláště intenzivním způsobem. Kompletně přepracovaný vidlicový osmiválec, nejmodernější inteligentní pohon všech kol, aktivní zadní diferenciál, adaptivní M podvozek s aktivními stabilizátory a integrální aktivní řízení s řízením zadních kol tvoří dokonale sladěný celek pro fascinující sportovnost a maximální pohodlí.
Mezi nejpůsobivější vlastnosti, které mají motor a podvozek společné, patří široký rozsah jejich schopností. Osmiválcová pohonná jednotka, která se v BMW M850i xDrive Coupé objevuje vůbec poprvé, produkuje značný točivý moment a pečlivě naladěný baryton, který je vhodným společníkem i pro pohodovou jízdu. Na druhou stranu, v režimech Sport a Sport+ se jak nástup výkonu, tak i zvuk motoru přiostří. Také elektronicky řízené tlumiče, stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) a systém pohonu všech kol se přesně přizpůsobí zvolenému jízdnímu režimu. Nový pohon všech kol BMW xDrive upřednostňuje pohon zadní nápravy, což je patrné v každé jízdní situaci. Obzvláště ambiciózní řidiči využijí také aktivní diferenciál zadní nápravy, který zaručuje maximální trakci při výjezdu ze zatáček.
„To, co mě při testování BMW řady 8 Coupé vždy ohromovalo, je jeho adaptibilita,“ uvedl Markus Flasch, projektový manažer BMW řady 8. „Ať už řidič prostřednictvím plynového pedálu či stiskem tlačítka vyjádří přání ohledně komfortu nebo výkonu, automobil se okamžitě jakémukoliv nastavení přizpůsobí.“
Základem dynamických jízdních vlastností nového BMW řady 8 Coupé jsou nízko položené těžiště a vysoká tuhost karoserie a přesně naladěný podvozek. Ovladatelnost a exaktní reakce řízení nového BMW M850i xDrive Coupé dále posunuje standardně dodávané integrální aktivní řízení s řízením zadních kol a adaptivní stabilizátory. Kromě toho elektronicky řízené tlumiče jsou schopné kdykoliv zajistit maximální stabilitu, takže kontakt s vozovkou je zaručen i na ne zcela kvalitních površích.
„Nové BMW řady 8 Coupé bude k dispozici výhradně s různým rozměrem pneumatik pro přední a zadní nápravu. To nám při ladění jednotlivých systémů podvozku umožnilo využít potenciál širokých zadních pneumatik a docílit tak obzvláště sportovních jízdních vlastností,“ komentuje Jos Van As, šéf vývoje podvozkových komponent. „Větší odklony všech kol a specificky naladěná elastokinematika umožňují také nebývale vysokou nájezdovou rychlost do zatáček, před tím, než zasáhne elektronika. Takže ti, kteří chtějí, mohou na závodním okruhu jezdit bez omezení i se zapnutým systémem DSC.“
Nový vidlicový osmiválec je ztělesněním vrcholného a sportovního výkonu a rozhodující měrou se podílí na jízdních vlastnostech BMW M850i xDrive Coupé. Přestože váží stejně jako předchozí motor, výkon nové pohonné jednotky se zvýšil o 50 kW/69 k na 390 kW/530 k. Nejvyšší točivý moment vzrostl o 100 Nm na maximálních 750 Nm, dostupných při 1800 1/min. Osmiválcový motor posílá výkon přes dále zdokonalenou osmistupňovou převodovku Steptronic, která se vyznačuje širokým rozsahem převodů a ještě kratšími časy řazení.
„Nový motor V8 poskytuje precizní rovnováhu mezi výkonem a emocemi, což je také to, co činí nové BMW řady 8 Coupé tak výjimečným vozem,“ říká Christian Billig, vedoucí integrace pohonného systému. „Osmiválcový motor si v průběhu dynamické akcelerace skvěle rozumí s vylepšenou převodovkou Steptronic. Zvukový projev sportovního výfuku současně autentickým způsobem reflektuje nástup výkonu. Díky pohonu BMW xDrive a aktivnímu zadními diferenciálu motor vždy přenáší točivý moment přesně tam, kde ho lze nejlépe převést v jízdní dynamiku.
Dynamickými jízdními testy ve Walesu vývojáři zakončují mimořádně rozsáhlý a intenzivní program vývoje sériového BMW řady 8 Coupé. Kromě závodních okruhů a uzavřených testovacích tratí jsou prototypy nového modelu testovány také na veřejných komunikacích, které se více blíží reálnému používání. Jsou ideálním doplňkem k informacím, shromážděným například během zimního testování ve švédském Arjeplogu, na jihofrancouzském testovacím polygonu BMW Group v Miramas, v testovacím centru na Nordschleife okruhu Nürburgring nebo během počátečních testů na závodním okruhu.
BMW řady 8 Coupé se začne prodávat v průběhu roku 2018. Číslice 8 v modelovém označení odkazuje na prominentní pozici nového modelu v rámci produktové řady BMW. Stejně jako v případě BMW Z8 a v současnosti také BMW i8 označuje právě číslice 8 vysoce emotivní a mimořádně sportovní automobil. BMW řady 8 Coupé se tak stane stěžejní součástí ofenzivy luxusních modelů, kterou BMW Group stanovila v rámci své strategie NUMBER ONE >NEXT.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?