Volkswagen důsledně pokračuje v produktové a technické ofenzivě na svém nejdůležitějším trhu. Jen v průběhu roku 2018 bude v Číně představeno devět nových modelů. Na autosalonu „Auto China 2018“ v Pekingu slaví premiéru nová generace modelu Lavida, lídra v segmentu kompaktních sedanů, a nový Volkswagen CC, v Číně vyráběná verze modelu Arteon. Volkswagen kromě toho dává na autosalonu najevo své ambice v důležitém segmentu SUV novými modely Touareg a T-Roc. Volkswagen nabízí také pohled do vzdálenější budoucnosti studií I.D. VIZZION, limuzíny vyšší třídy s elektrickým pohonem a funkcí autonomní jízdy.
Volkswagen byl s téměř 3,2 milionu prodaných vozidel v roce 2017 nejúspěšnější značkou v Číně. Tento úspěch pokračuje i v roce 2018. Více než 750 000 dodaných vozidel v prvním čtvrtletí představuje další nárůst o 8,6 procenta v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Volkswagen hodlá své silné postavení upevnit spuštěním rozsáhlé iniciativy pro čínský trh s titulem „Move forward“. Produktová řada bude kompletně modernizována a výrazně rozšířena do dalších segmentů trhu. Nabídku doplní také velký počet tzv. New Energy Vehicles, která jsou vybavena hybridním pohonem s možností externího nabíjení nebo zcela elektrickým pohonem.
Na největším čínském autosalonu „Auto China 2018“ v Pekingu je středem pozornosti klasický segment sedanů, který hraje v Číně i nadále velmi důležitou roli. Jeho lídrem je již řadu let Volkswagen Lavida. Pro tento kompaktní sedan se jen v roce 2017 rozhodlo 450 000 zákazníků. Zcela nová generace přesvědčí čistým designérským stylem a výrazně větší nabídkou vnitřního prostoru. Nový model Lavida vychází z modulární platformy MQB pro vozy koncernu Volkswagen s motorem uloženým vpředu napříč a využívá všechny její přednosti z hlediska hospodárného pohonu a moderních informačních, zábavních a asistenčních systémů.
Premiéru slaví rovněž nový Volkswagen CC, v Číně vyráběná verze modelu Arteon. V Evropě úspěšný model se splývavou zádí nadchne svým expresivním designem a navzdory elegantním liniím ve stylu kupé nabízí pozoruhodně velký vnitřní prostor a mimořádný komfort. Nový model CC tak zaujímá v prémiovém segmentu limuzín nezaměnitelné postavení.
Již před několika týdny byl v Pekingu představen zcela nový Touareg. Nová vlajková loď značky Volkswagen slaví nyní v Číně výstavní premiéru. Segment SUV tvoří v Číně již 44 procent celkového trhu a jeho podíl i nadále zřetelně roste. Volkswagen výrazně rozšiřuje svou přítomnost i v této oblasti trhu ofenzivou modelů SUV. Kromě nového modelu Touareg budou v roce 2018 uvedeny na trh ještě další tři modely. Mezi nimi bude také čínská verze modelu T-Roc, která slaví v Pekingu výstavní premiéru. Nový model bude uveden na čínský trh ve třetím čtvrtletí 2018 a od evropské specifikace se odlišuje mimo jiné prodlouženým rozvorem.
Volkswagen prezentuje v Pekingu výhled na trvale udržitelnou mobilitu budoucnosti studií I.D. VIZZION. Více než pětimetrový sedan je budoucím top modelem rodiny zcela elektricky poháněných modelů I.D. a bude uveden na trh nejpozději v roce 2022. Studie je přitom již připravena na autonomní jízdu. Inovativní ovládací a informační systémy pracují s intuitivní hlasovou komunikací a rozšířenou realitou.
I.D. VIZZION vychází z nově vyvinuté modulární platformy MEB pro vozy s elektrickým pohonem a dokládá technickou všestrannost tohoto konstrukčního základu, jehož prostřednictvím lze pokrýt téměř všechny segmenty od kompaktních modelů přes SUV až po MPV nebo velkou limuzínu. První modely na základě MEB budou uvedeny na trh v Evropě a v Číně v roce 2020. Jen pro svůj největší trh plánuje Volkswagen deset zcela elektrických modelů do roku 2023. Volkswagen očekává, že v roce 2025 vyrobí a prodá v Číně 650 000 plně elektricky poháněných automobilů.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.