Volkswagen důsledně pokračuje v produktové a technické ofenzivě na svém nejdůležitějším trhu. Jen v průběhu roku 2018 bude v Číně představeno devět nových modelů. Na autosalonu „Auto China 2018“ v Pekingu slaví premiéru nová generace modelu Lavida, lídra v segmentu kompaktních sedanů, a nový Volkswagen CC, v Číně vyráběná verze modelu Arteon. Volkswagen kromě toho dává na autosalonu najevo své ambice v důležitém segmentu SUV novými modely Touareg a T-Roc. Volkswagen nabízí také pohled do vzdálenější budoucnosti studií I.D. VIZZION, limuzíny vyšší třídy s elektrickým pohonem a funkcí autonomní jízdy.
Volkswagen byl s téměř 3,2 milionu prodaných vozidel v roce 2017 nejúspěšnější značkou v Číně. Tento úspěch pokračuje i v roce 2018. Více než 750 000 dodaných vozidel v prvním čtvrtletí představuje další nárůst o 8,6 procenta v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Volkswagen hodlá své silné postavení upevnit spuštěním rozsáhlé iniciativy pro čínský trh s titulem „Move forward“. Produktová řada bude kompletně modernizována a výrazně rozšířena do dalších segmentů trhu. Nabídku doplní také velký počet tzv. New Energy Vehicles, která jsou vybavena hybridním pohonem s možností externího nabíjení nebo zcela elektrickým pohonem.
Na největším čínském autosalonu „Auto China 2018“ v Pekingu je středem pozornosti klasický segment sedanů, který hraje v Číně i nadále velmi důležitou roli. Jeho lídrem je již řadu let Volkswagen Lavida. Pro tento kompaktní sedan se jen v roce 2017 rozhodlo 450 000 zákazníků. Zcela nová generace přesvědčí čistým designérským stylem a výrazně větší nabídkou vnitřního prostoru. Nový model Lavida vychází z modulární platformy MQB pro vozy koncernu Volkswagen s motorem uloženým vpředu napříč a využívá všechny její přednosti z hlediska hospodárného pohonu a moderních informačních, zábavních a asistenčních systémů.
Premiéru slaví rovněž nový Volkswagen CC, v Číně vyráběná verze modelu Arteon. V Evropě úspěšný model se splývavou zádí nadchne svým expresivním designem a navzdory elegantním liniím ve stylu kupé nabízí pozoruhodně velký vnitřní prostor a mimořádný komfort. Nový model CC tak zaujímá v prémiovém segmentu limuzín nezaměnitelné postavení.
Již před několika týdny byl v Pekingu představen zcela nový Touareg. Nová vlajková loď značky Volkswagen slaví nyní v Číně výstavní premiéru. Segment SUV tvoří v Číně již 44 procent celkového trhu a jeho podíl i nadále zřetelně roste. Volkswagen výrazně rozšiřuje svou přítomnost i v této oblasti trhu ofenzivou modelů SUV. Kromě nového modelu Touareg budou v roce 2018 uvedeny na trh ještě další tři modely. Mezi nimi bude také čínská verze modelu T-Roc, která slaví v Pekingu výstavní premiéru. Nový model bude uveden na čínský trh ve třetím čtvrtletí 2018 a od evropské specifikace se odlišuje mimo jiné prodlouženým rozvorem.
Volkswagen prezentuje v Pekingu výhled na trvale udržitelnou mobilitu budoucnosti studií I.D. VIZZION. Více než pětimetrový sedan je budoucím top modelem rodiny zcela elektricky poháněných modelů I.D. a bude uveden na trh nejpozději v roce 2022. Studie je přitom již připravena na autonomní jízdu. Inovativní ovládací a informační systémy pracují s intuitivní hlasovou komunikací a rozšířenou realitou.
I.D. VIZZION vychází z nově vyvinuté modulární platformy MEB pro vozy s elektrickým pohonem a dokládá technickou všestrannost tohoto konstrukčního základu, jehož prostřednictvím lze pokrýt téměř všechny segmenty od kompaktních modelů přes SUV až po MPV nebo velkou limuzínu. První modely na základě MEB budou uvedeny na trh v Evropě a v Číně v roce 2020. Jen pro svůj největší trh plánuje Volkswagen deset zcela elektrických modelů do roku 2023. Volkswagen očekává, že v roce 2025 vyrobí a prodá v Číně 650 000 plně elektricky poháněných automobilů.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?