V posledních letech jsme se od Volkswagenu dočkali hned několika působivých elektrických konceptů, ovšem ve srovnání s modelem I.D. Pikes Peak působí všechny spíše úsměvně. Tohle černě lakované závodní monstrum totiž není příslibem budoucnosti, tohle je budoucnost na kolech, která brzy vyrazí na jednu z nejtěžších závodních tratí světa.
První informace o závodním speciálu Pikes Peak se objevily koncem minulého roku, ale na první grafiky jsme si museli počkat až do minulého měsíce. Nyní už ale konečně nastal čas, kdy se můžeme pobavit i o technických parametrech.
Dnes představený závodní speciál ukrývá pod svou karoserií dvojici elektrických motorů, přičemž jejich kombinovaný výkon dosahuje 500 kW, (necelých 680 koní) a točivý moment se pohybuje okolo 650 Nm. Pokud by vám ale tahle čísla nestačila, pak musíme připomenout váhu: pouhých 1100 kilogramů.
Díky kombinaci těchto čísel získáme akceleraci z 0 na 100 km/h během 2.25 sekundy, což je podle slov automobilky rychlejší čas, než v případě Formule 1 nebo Formule E. Maximální rychlost sice specifikována nebyla, nicméně při závodech typu Pikes Peak, na jehož trati je 156 zatáček, bude nejdůležitější právě akcelerace.
Na rozdíl od ostatních elektromobilů I.D. se technici v tomto případě nezaměřili na dojezd, ale především na výkon celého systému. Kolik kilometrů na nabití vůz zvládne bohužel nevíme, nicméně sama automobilka odhaduje, že během jízdy do kopce by vůz mohl uspořit 20 % energie díky propracovaným systémům rekuperace.
Nového I.D. Pikes Peak v akci se dočkáme již 24. června, kdy odstartuje 19.99 kilometrů dlouhé závod na horu Pikes Peak v Coloradu. Cílem automobilky je samozřejmě dosáhnout co nejlepšího času, nicméně vítaným bonusem by bylo překonat 8 minut a 57.118 sekundy, což je dosavadní rekordní čas nejrychlejšího elektromobilu.
Úsměvnou poznámkou na konec je fakt, že tento závod se uskuteční 31 let poté, co automobilka v tomto závodě selhala se svým speciálním Volkswagenem Golf, který byl vybaven dvojicí motorů a pohonem všech kol. Volkswagen si tak vlastně vyráží napravit reputaci.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.