Volkswagen odstartoval elektrickou revoluce, tohle monstrum je rychlejší než Formule 1

-mao / AutoRoad.cz, 23. dubna 2018, 08:35 Google+

V posledních letech jsme se od Volkswagenu dočkali hned několika působivých elektrických konceptů, ovšem ve srovnání s modelem I.D. Pikes Peak působí všechny spíše úsměvně. Tohle černě lakované závodní monstrum totiž není příslibem budoucnosti, tohle je budoucnost na kolech, která brzy vyrazí na jednu z nejtěžších závodních tratí světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

První informace o závodním speciálu Pikes Peak se objevily koncem minulého roku, ale na první grafiky jsme si museli počkat až do minulého měsíce. Nyní už ale konečně nastal čas, kdy se můžeme pobavit i o technických parametrech.

Dnes představený závodní speciál ukrývá pod svou karoserií dvojici elektrických motorů, přičemž jejich kombinovaný výkon dosahuje 500 kW, (necelých 680 koní) a točivý moment se pohybuje okolo 650 Nm. Pokud by vám ale tahle čísla nestačila, pak musíme připomenout váhu: pouhých 1100 kilogramů.

Díky kombinaci těchto čísel získáme akceleraci z 0 na 100 km/h během 2.25 sekundy, což je podle slov automobilky rychlejší čas, než v případě Formule 1 nebo Formule E. Maximální rychlost sice specifikována nebyla, nicméně při závodech typu Pikes Peak, na jehož trati je 156 zatáček, bude nejdůležitější právě akcelerace.

Na rozdíl od ostatních elektromobilů I.D. se technici v tomto případě nezaměřili na dojezd, ale především na výkon celého systému. Kolik kilometrů na nabití vůz zvládne bohužel nevíme, nicméně sama automobilka odhaduje, že během jízdy do kopce by vůz mohl uspořit 20 % energie díky propracovaným systémům rekuperace.

Nového I.D. Pikes Peak v akci se dočkáme již 24. června, kdy odstartuje 19.99 kilometrů dlouhé závod na horu Pikes Peak v Coloradu. Cílem automobilky je samozřejmě dosáhnout co nejlepšího času, nicméně vítaným bonusem by bylo překonat 8 minut a 57.118 sekundy, což je dosavadní rekordní čas nejrychlejšího elektromobilu.

Úsměvnou poznámkou na konec je fakt, že tento závod se uskuteční 31 let poté, co automobilka v tomto závodě selhala se svým speciálním Volkswagenem Golf, který byl vybaven dvojicí motorů a pohonem všech kol. Volkswagen si tak vlastně vyráží napravit reputaci.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen odstartoval elektrickou revoluce, tohle monstrum je rychlejší než Formule 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus LS 500h pokračuje v tradici hybridních limuzín z Japonska.

Luxus, prostor a pohon všech kol? Zapomeňte na SUV, totéž nabízejí i tyto limuzíny

Toyota Aygo x-cite Connect

TEST: Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-cite: jak se jezdí s minivozem pro ženy?

BMW Z1

Nejpodivnější dveře v historii automobilového průmyslu? Některé nápady byly skutečně divoké

Nový Lexus RC

Prvním řidičem Lexusu RC byl kuchař, zážitek z jízdy vyjádřil speciálním pokrmem

Volkswagen Beetle

Ford mohl kdysi získat Volkswagen zadarmo, prý za to ale nestál

Tesla Model 3

Tesla představila dosud nejlevnější Model 3, zákazníci si přesto připlatí

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Láhev s pitím jako povinná výbava? I v autě je důležité pít, dehydratace je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tesla ukázala vnitřnosti Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů, na motoru to nepoznáte

  2. Říká vám něco Ivan Willys? Sovětský Jeep vznikl za pouhých 51 dní

  3. Rusové stvořili novou generaci Záporožce, jeho základem se stalo lidové auto západu

  4. Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

  5. Nejmenší SUV značky Škoda? Očekávaný bestseller se ukáže příští rok

  6. Majitel se rozhodl přestavět náklaďák z 2. světové války na netradiční obytný vůz

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud