V posledních letech jsme se od Volkswagenu dočkali hned několika působivých elektrických konceptů, ovšem ve srovnání s modelem I.D. Pikes Peak působí všechny spíše úsměvně. Tohle černě lakované závodní monstrum totiž není příslibem budoucnosti, tohle je budoucnost na kolech, která brzy vyrazí na jednu z nejtěžších závodních tratí světa.
První informace o závodním speciálu Pikes Peak se objevily koncem minulého roku, ale na první grafiky jsme si museli počkat až do minulého měsíce. Nyní už ale konečně nastal čas, kdy se můžeme pobavit i o technických parametrech.
Dnes představený závodní speciál ukrývá pod svou karoserií dvojici elektrických motorů, přičemž jejich kombinovaný výkon dosahuje 500 kW, (necelých 680 koní) a točivý moment se pohybuje okolo 650 Nm. Pokud by vám ale tahle čísla nestačila, pak musíme připomenout váhu: pouhých 1100 kilogramů.
Díky kombinaci těchto čísel získáme akceleraci z 0 na 100 km/h během 2.25 sekundy, což je podle slov automobilky rychlejší čas, než v případě Formule 1 nebo Formule E. Maximální rychlost sice specifikována nebyla, nicméně při závodech typu Pikes Peak, na jehož trati je 156 zatáček, bude nejdůležitější právě akcelerace.
Na rozdíl od ostatních elektromobilů I.D. se technici v tomto případě nezaměřili na dojezd, ale především na výkon celého systému. Kolik kilometrů na nabití vůz zvládne bohužel nevíme, nicméně sama automobilka odhaduje, že během jízdy do kopce by vůz mohl uspořit 20 % energie díky propracovaným systémům rekuperace.
Nového I.D. Pikes Peak v akci se dočkáme již 24. června, kdy odstartuje 19.99 kilometrů dlouhé závod na horu Pikes Peak v Coloradu. Cílem automobilky je samozřejmě dosáhnout co nejlepšího času, nicméně vítaným bonusem by bylo překonat 8 minut a 57.118 sekundy, což je dosavadní rekordní čas nejrychlejšího elektromobilu.
Úsměvnou poznámkou na konec je fakt, že tento závod se uskuteční 31 let poté, co automobilka v tomto závodě selhala se svým speciálním Volkswagenem Golf, který byl vybaven dvojicí motorů a pohonem všech kol. Volkswagen si tak vlastně vyráží napravit reputaci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.