Volkswagen odstartoval elektrickou revoluce, tohle monstrum je rychlejší než Formule 1

Volkswagen I.D. R Pikes Peak
Volkswagen I.D. R Pikes Peak, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. dubna 2018 08:35
Sdílej:

V posledních letech jsme se od Volkswagenu dočkali hned několika působivých elektrických konceptů, ovšem ve srovnání s modelem I.D. Pikes Peak působí všechny spíše úsměvně. Tohle černě lakované závodní monstrum totiž není příslibem budoucnosti, tohle je budoucnost na kolech, která brzy vyrazí na jednu z nejtěžších závodních tratí světa.

První informace o závodním speciálu Pikes Peak se objevily koncem minulého roku, ale na první grafiky jsme si museli počkat až do minulého měsíce. Nyní už ale konečně nastal čas, kdy se můžeme pobavit i o technických parametrech.

Dnes představený závodní speciál ukrývá pod svou karoserií dvojici elektrických motorů, přičemž jejich kombinovaný výkon dosahuje 500 kW, (necelých 680 koní) a točivý moment se pohybuje okolo 650 Nm. Pokud by vám ale tahle čísla nestačila, pak musíme připomenout váhu: pouhých 1100 kilogramů.

Díky kombinaci těchto čísel získáme akceleraci z 0 na 100 km/h během 2.25 sekundy, což je podle slov automobilky rychlejší čas, než v případě Formule 1 nebo Formule E. Maximální rychlost sice specifikována nebyla, nicméně při závodech typu Pikes Peak, na jehož trati je 156 zatáček, bude nejdůležitější právě akcelerace.

Na rozdíl od ostatních elektromobilů I.D. se technici v tomto případě nezaměřili na dojezd, ale především na výkon celého systému. Kolik kilometrů na nabití vůz zvládne bohužel nevíme, nicméně sama automobilka odhaduje, že během jízdy do kopce by vůz mohl uspořit 20 % energie díky propracovaným systémům rekuperace.

Nového I.D. Pikes Peak v akci se dočkáme již 24. června, kdy odstartuje 19.99 kilometrů dlouhé závod na horu Pikes Peak v Coloradu. Cílem automobilky je samozřejmě dosáhnout co nejlepšího času, nicméně vítaným bonusem by bylo překonat 8 minut a 57.118 sekundy, což je dosavadní rekordní čas nejrychlejšího elektromobilu.

Úsměvnou poznámkou na konec je fakt, že tento závod se uskuteční 31 let poté, co automobilka v tomto závodě selhala se svým speciálním Volkswagenem Golf, který byl vybaven dvojicí motorů a pohonem všech kol. Volkswagen si tak vlastně vyráží napravit reputaci.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?