V posledních letech jsme se od Volkswagenu dočkali hned několika působivých elektrických konceptů, ovšem ve srovnání s modelem I.D. Pikes Peak působí všechny spíše úsměvně. Tohle černě lakované závodní monstrum totiž není příslibem budoucnosti, tohle je budoucnost na kolech, která brzy vyrazí na jednu z nejtěžších závodních tratí světa.
První informace o závodním speciálu Pikes Peak se objevily koncem minulého roku, ale na první grafiky jsme si museli počkat až do minulého měsíce. Nyní už ale konečně nastal čas, kdy se můžeme pobavit i o technických parametrech.
Dnes představený závodní speciál ukrývá pod svou karoserií dvojici elektrických motorů, přičemž jejich kombinovaný výkon dosahuje 500 kW, (necelých 680 koní) a točivý moment se pohybuje okolo 650 Nm. Pokud by vám ale tahle čísla nestačila, pak musíme připomenout váhu: pouhých 1100 kilogramů.
Díky kombinaci těchto čísel získáme akceleraci z 0 na 100 km/h během 2.25 sekundy, což je podle slov automobilky rychlejší čas, než v případě Formule 1 nebo Formule E. Maximální rychlost sice specifikována nebyla, nicméně při závodech typu Pikes Peak, na jehož trati je 156 zatáček, bude nejdůležitější právě akcelerace.
Na rozdíl od ostatních elektromobilů I.D. se technici v tomto případě nezaměřili na dojezd, ale především na výkon celého systému. Kolik kilometrů na nabití vůz zvládne bohužel nevíme, nicméně sama automobilka odhaduje, že během jízdy do kopce by vůz mohl uspořit 20 % energie díky propracovaným systémům rekuperace.
Nového I.D. Pikes Peak v akci se dočkáme již 24. června, kdy odstartuje 19.99 kilometrů dlouhé závod na horu Pikes Peak v Coloradu. Cílem automobilky je samozřejmě dosáhnout co nejlepšího času, nicméně vítaným bonusem by bylo překonat 8 minut a 57.118 sekundy, což je dosavadní rekordní čas nejrychlejšího elektromobilu.
Úsměvnou poznámkou na konec je fakt, že tento závod se uskuteční 31 let poté, co automobilka v tomto závodě selhala se svým speciálním Volkswagenem Golf, který byl vybaven dvojicí motorů a pohonem všech kol. Volkswagen si tak vlastně vyráží napravit reputaci.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?