Nová Lada Vesta Cross se dá bezpochyby považovat za jeden z nejodvážnějších pokusů, jaký tato ruská automobilka za poslední roky předvedla. Se svou překvapivou světlou výškou a odolnějším vzhledem se totiž Vesta Cross vrhá do zcela neprobádaných vod trhu s automobily.
Automobilka Lada označuje novou Vestu Cross prvním automobilem ve svém segmentu. Po modelech sedan, SW a SW Cross se jedná už o čtvrtého člena modelové řady Vesta. Stejně jako v případě SW Cross, i sedan sází na vyšší světlou výšku a nespočet úprav, včetně stylistických, díky kterým by se Cross neměl ztratit ani v lehkém terénu.
Hned na první pohled zaujme tradiční oplastování, které lemuje celý obvod karoserie. Důležité komponenty podvozku chrání ochranné plechy a výrazným způsobem byla přifouknuta světlá výška, která nyní nabízí 203 mm. Pro srovnání jen uvádíme, že je to více, než nabízí například oblíbené SUV Toyota RAV4.
Lada popisuje nový podvozek jako "energetický a intenzivní," přičemž dodává, že v kombinaci s ochranným oplastováním přidává vozu na terénních schopnostech a rozšiřuje jeho využitelnost. Nikdy však nepadlo ani slovo o pohonu zadní nápravy, takže počítáme, že i přes všechny benefity se stále jedná jen o předokolku. I přesto ale věříme, že na rozbitých rozbitých ruských okreskách bude mít tohle auto řadu benefitů.
Interiér vozu připomíná ostatní modely. Nalezneme zde speciální grafiku se symbolem X, eko-kůži a řadu oranžových a šedých doplňků. Z komfortního vybavení nechybí infotainment systém, multifunkční volant, klimatizace, vyhřívaná přední sedadla nebo elektrická okna v celém voze.
Nová Vesta Cross Sedan by se měla dostat do výroby již brzy a zanedlouho by se měla objevit i v katalogu prodejců. O úrovních výbavy nebo ceníku však zatím nepadlo ani slovo. Podle všeho je to ale jedno, neboť Lada Vesta Cross Sedan by měla být určena pouze pro ruský trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.