Nová Lada Vesta Cross se dá bezpochyby považovat za jeden z nejodvážnějších pokusů, jaký tato ruská automobilka za poslední roky předvedla. Se svou překvapivou světlou výškou a odolnějším vzhledem se totiž Vesta Cross vrhá do zcela neprobádaných vod trhu s automobily.
Automobilka Lada označuje novou Vestu Cross prvním automobilem ve svém segmentu. Po modelech sedan, SW a SW Cross se jedná už o čtvrtého člena modelové řady Vesta. Stejně jako v případě SW Cross, i sedan sází na vyšší světlou výšku a nespočet úprav, včetně stylistických, díky kterým by se Cross neměl ztratit ani v lehkém terénu.
Hned na první pohled zaujme tradiční oplastování, které lemuje celý obvod karoserie. Důležité komponenty podvozku chrání ochranné plechy a výrazným způsobem byla přifouknuta světlá výška, která nyní nabízí 203 mm. Pro srovnání jen uvádíme, že je to více, než nabízí například oblíbené SUV Toyota RAV4.
Lada popisuje nový podvozek jako "energetický a intenzivní," přičemž dodává, že v kombinaci s ochranným oplastováním přidává vozu na terénních schopnostech a rozšiřuje jeho využitelnost. Nikdy však nepadlo ani slovo o pohonu zadní nápravy, takže počítáme, že i přes všechny benefity se stále jedná jen o předokolku. I přesto ale věříme, že na rozbitých rozbitých ruských okreskách bude mít tohle auto řadu benefitů.
Interiér vozu připomíná ostatní modely. Nalezneme zde speciální grafiku se symbolem X, eko-kůži a řadu oranžových a šedých doplňků. Z komfortního vybavení nechybí infotainment systém, multifunkční volant, klimatizace, vyhřívaná přední sedadla nebo elektrická okna v celém voze.
Nová Vesta Cross Sedan by se měla dostat do výroby již brzy a zanedlouho by se měla objevit i v katalogu prodejců. O úrovních výbavy nebo ceníku však zatím nepadlo ani slovo. Podle všeho je to ale jedno, neboť Lada Vesta Cross Sedan by měla být určena pouze pro ruský trh.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?