Nová Lada Vesta Cross se dá bezpochyby považovat za jeden z nejodvážnějších pokusů, jaký tato ruská automobilka za poslední roky předvedla. Se svou překvapivou světlou výškou a odolnějším vzhledem se totiž Vesta Cross vrhá do zcela neprobádaných vod trhu s automobily.
Automobilka Lada označuje novou Vestu Cross prvním automobilem ve svém segmentu. Po modelech sedan, SW a SW Cross se jedná už o čtvrtého člena modelové řady Vesta. Stejně jako v případě SW Cross, i sedan sází na vyšší světlou výšku a nespočet úprav, včetně stylistických, díky kterým by se Cross neměl ztratit ani v lehkém terénu.
Hned na první pohled zaujme tradiční oplastování, které lemuje celý obvod karoserie. Důležité komponenty podvozku chrání ochranné plechy a výrazným způsobem byla přifouknuta světlá výška, která nyní nabízí 203 mm. Pro srovnání jen uvádíme, že je to více, než nabízí například oblíbené SUV Toyota RAV4.
Lada popisuje nový podvozek jako "energetický a intenzivní," přičemž dodává, že v kombinaci s ochranným oplastováním přidává vozu na terénních schopnostech a rozšiřuje jeho využitelnost. Nikdy však nepadlo ani slovo o pohonu zadní nápravy, takže počítáme, že i přes všechny benefity se stále jedná jen o předokolku. I přesto ale věříme, že na rozbitých rozbitých ruských okreskách bude mít tohle auto řadu benefitů.
Interiér vozu připomíná ostatní modely. Nalezneme zde speciální grafiku se symbolem X, eko-kůži a řadu oranžových a šedých doplňků. Z komfortního vybavení nechybí infotainment systém, multifunkční volant, klimatizace, vyhřívaná přední sedadla nebo elektrická okna v celém voze.
Nová Vesta Cross Sedan by se měla dostat do výroby již brzy a zanedlouho by se měla objevit i v katalogu prodejců. O úrovních výbavy nebo ceníku však zatím nepadlo ani slovo. Podle všeho je to ale jedno, neboť Lada Vesta Cross Sedan by měla být určena pouze pro ruský trh.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?