Volkswagen I.D. R Pikes Peak zahajuje novou éru značky Volkswagen v motoristickém sportu a již nyní je zřejmé, že tento Volkswagen bude své publikum elektrizovat. První elektricky poháněný závodní vůz značky Volkswagen bude veřejnosti představen 22. dubna.
Dosud byly zveřejněny pouze velmi kvalitní počítačové skici závodního vozu I.D. R Pikes Peak pro nejslavnější závod do vrchu na světě, které poskytují první představu o jeho vzhledu. Nyní je však přede dveřmi odhalení dokončeného prototypu. Lehká konstrukce a dokonalá aerodynamika přispívají ke vzrušujícím tvarům automobilu, v jehož útrobách je uložen výkonný systém elektrického pohonu.
Na závodním okruhu v Alès (Francie) – rodném městě jezdce světové úrovně Romaina Dumase (F), který bude sedět za volantem v závodě do vrchu Pikes Peak Hill Climb – bude I.D. R Pikes Peak nejprve představen zástupcům mezinárodních médií a o den později zahájí svůj oficiální testovací program.
Rozhodný den 24. června 2018 – cílem je překonání rekordu pro elektricky poháněné závodní vozy
Trasa s délkou 19,99 kilometru a převýšením 1440 metrů. To vše za necelých devět minut a jen na jeden pokus. Podél cesty nejsou téměř žádná svodidla, za krajnicí následují srázy hluboké až několik stovek metrů. Podnik na hoře Pikes Peak, nazývaný s respektem „Závod do oblak“, se startem v nadmořské výšce 2862 metrů a cílem 4302 metrů nad hladinou moře, je již více než 100 let nejpozoruhodnějším závodem do vrchu v motoristickém sportu. Volkswagen se postavil na start v roce 1987 s legendárním dvoumotorovým Golfem, ale jeho pokus skončil těsným neúspěchem. Nyní je na řadě odveta s cílem překonat dosavadní rekord pro elektromobily.
„R“ znamená opět „Racing“ – partnerství se společností Volkswagen R
Při pokusu o rekord hledí do budoucnosti také Volkswagen R. Poznatky ze závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb budou společností Volkswagen R GmbH využity při vývoji budoucích elektromobilů s optimalizovanými výkony.
Světovou premiéru závodního vozu Volkswagen I.D. R Pikes Peak můžete sledovat 22. dubna 2018 od 17:00 h v živém přenosu na www.facebook.com/volkswagenmotorsport a www.volkswagen-motorsport.com.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.