Volkswagen I.D. R Pikes Peak zahajuje novou éru značky Volkswagen v motoristickém sportu a již nyní je zřejmé, že tento Volkswagen bude své publikum elektrizovat. První elektricky poháněný závodní vůz značky Volkswagen bude veřejnosti představen 22. dubna.
Dosud byly zveřejněny pouze velmi kvalitní počítačové skici závodního vozu I.D. R Pikes Peak pro nejslavnější závod do vrchu na světě, které poskytují první představu o jeho vzhledu. Nyní je však přede dveřmi odhalení dokončeného prototypu. Lehká konstrukce a dokonalá aerodynamika přispívají ke vzrušujícím tvarům automobilu, v jehož útrobách je uložen výkonný systém elektrického pohonu.
Na závodním okruhu v Alès (Francie) – rodném městě jezdce světové úrovně Romaina Dumase (F), který bude sedět za volantem v závodě do vrchu Pikes Peak Hill Climb – bude I.D. R Pikes Peak nejprve představen zástupcům mezinárodních médií a o den později zahájí svůj oficiální testovací program.
Rozhodný den 24. června 2018 – cílem je překonání rekordu pro elektricky poháněné závodní vozy
Trasa s délkou 19,99 kilometru a převýšením 1440 metrů. To vše za necelých devět minut a jen na jeden pokus. Podél cesty nejsou téměř žádná svodidla, za krajnicí následují srázy hluboké až několik stovek metrů. Podnik na hoře Pikes Peak, nazývaný s respektem „Závod do oblak“, se startem v nadmořské výšce 2862 metrů a cílem 4302 metrů nad hladinou moře, je již více než 100 let nejpozoruhodnějším závodem do vrchu v motoristickém sportu. Volkswagen se postavil na start v roce 1987 s legendárním dvoumotorovým Golfem, ale jeho pokus skončil těsným neúspěchem. Nyní je na řadě odveta s cílem překonat dosavadní rekord pro elektromobily.
„R“ znamená opět „Racing“ – partnerství se společností Volkswagen R
Při pokusu o rekord hledí do budoucnosti také Volkswagen R. Poznatky ze závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb budou společností Volkswagen R GmbH využity při vývoji budoucích elektromobilů s optimalizovanými výkony.
Světovou premiéru závodního vozu Volkswagen I.D. R Pikes Peak můžete sledovat 22. dubna 2018 od 17:00 h v živém přenosu na www.facebook.com/volkswagenmotorsport a www.volkswagen-motorsport.com.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.