Volkswagen I.D. R Pikes Peak zahajuje novou éru značky Volkswagen v motoristickém sportu a již nyní je zřejmé, že tento Volkswagen bude své publikum elektrizovat. První elektricky poháněný závodní vůz značky Volkswagen bude veřejnosti představen 22. dubna.
Dosud byly zveřejněny pouze velmi kvalitní počítačové skici závodního vozu I.D. R Pikes Peak pro nejslavnější závod do vrchu na světě, které poskytují první představu o jeho vzhledu. Nyní je však přede dveřmi odhalení dokončeného prototypu. Lehká konstrukce a dokonalá aerodynamika přispívají ke vzrušujícím tvarům automobilu, v jehož útrobách je uložen výkonný systém elektrického pohonu.
Na závodním okruhu v Alès (Francie) – rodném městě jezdce světové úrovně Romaina Dumase (F), který bude sedět za volantem v závodě do vrchu Pikes Peak Hill Climb – bude I.D. R Pikes Peak nejprve představen zástupcům mezinárodních médií a o den později zahájí svůj oficiální testovací program.
Rozhodný den 24. června 2018 – cílem je překonání rekordu pro elektricky poháněné závodní vozy
Trasa s délkou 19,99 kilometru a převýšením 1440 metrů. To vše za necelých devět minut a jen na jeden pokus. Podél cesty nejsou téměř žádná svodidla, za krajnicí následují srázy hluboké až několik stovek metrů. Podnik na hoře Pikes Peak, nazývaný s respektem „Závod do oblak“, se startem v nadmořské výšce 2862 metrů a cílem 4302 metrů nad hladinou moře, je již více než 100 let nejpozoruhodnějším závodem do vrchu v motoristickém sportu. Volkswagen se postavil na start v roce 1987 s legendárním dvoumotorovým Golfem, ale jeho pokus skončil těsným neúspěchem. Nyní je na řadě odveta s cílem překonat dosavadní rekord pro elektromobily.
„R“ znamená opět „Racing“ – partnerství se společností Volkswagen R
Při pokusu o rekord hledí do budoucnosti také Volkswagen R. Poznatky ze závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb budou společností Volkswagen R GmbH využity při vývoji budoucích elektromobilů s optimalizovanými výkony.
Světovou premiéru závodního vozu Volkswagen I.D. R Pikes Peak můžete sledovat 22. dubna 2018 od 17:00 h v živém přenosu na www.facebook.com/volkswagenmotorsport a www.volkswagen-motorsport.com.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?