Novozélandská Toyota oblékla model Hilux do nové zbroje. Na místním veletrhu Mystery Creek Fieldays se legendární pickup představil v bohaté terénní výbavě, která sklidila úspěch tak velký, že se automobilka rozhodla po vzoru této koncepční verze připravit novou limitovanou sérii Hilux Gladiator.
“Zkonstruovali jsme Hilux Gladiator Concept speciálně pro stánek Toyoty na veletrhu Mystery Creek Fieldays, abychom ukázali široké možnosti tohoto modelu. Zájem veřejnosti nás ohromil a nadchl,“ říká Spencer Morris, produktový ředitel Toyota New Zealand.
Koncepční Hilux Gladiator vznikl ve spolupráci s firmou Retro Vehicle Enhancements na základě modelu Hilux SR5 s pohonem 4WD. Tuning zahrnoval lifting zavěšení a dvacetipalcová kola s terénními pneumatikami. Agresivně vyhlížející zavěšení tvoří terénní celek s ochrannými rámy a navijákem, ochranným krytem olejové vany, šnorchlem a rozšířenými blatníky. K tomu všemu přibyla ještě LED světla na střeše a také grafika s logem Gladiator.
Styl Gladiatorovi dodává speciální čalounění z červené kůže, detaily ve stylu uhlíkového vlákna a koberečky s logem Gladiator. Některé další části dosud čekají na homologaci. Spencer Morris však ujistil, že Hilux Gladiator, který se představí na autosalonech, bude oproti koncepční verzi praktičtější. Morrisova je také přesvědčen, že zákazníci budou z nové verze pickupu Toyoty nadšení.
Toyota Hilux 8. generace debutovala v Evropě roku 2016. Zatím poslední model se vyznačuje odolnější konstrukcí rámu a provedením interiéru ve standardu SUV. Automobil má větší terénní možnosti, zpevněnou skříň s nosností až 1000 kg a motor D-4D 2.4 s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek (VTG) a intercoolerem, odpovídající normě Euro 6. Hilux vybavený šestirychlostní manuální převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h během 12,8 s, v případě verze s šestistupňovým automatem na to potřebuje 13,2 s.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?