Novozélandská Toyota oblékla model Hilux do nové zbroje. Na místním veletrhu Mystery Creek Fieldays se legendární pickup představil v bohaté terénní výbavě, která sklidila úspěch tak velký, že se automobilka rozhodla po vzoru této koncepční verze připravit novou limitovanou sérii Hilux Gladiator.
“Zkonstruovali jsme Hilux Gladiator Concept speciálně pro stánek Toyoty na veletrhu Mystery Creek Fieldays, abychom ukázali široké možnosti tohoto modelu. Zájem veřejnosti nás ohromil a nadchl,“ říká Spencer Morris, produktový ředitel Toyota New Zealand.
Koncepční Hilux Gladiator vznikl ve spolupráci s firmou Retro Vehicle Enhancements na základě modelu Hilux SR5 s pohonem 4WD. Tuning zahrnoval lifting zavěšení a dvacetipalcová kola s terénními pneumatikami. Agresivně vyhlížející zavěšení tvoří terénní celek s ochrannými rámy a navijákem, ochranným krytem olejové vany, šnorchlem a rozšířenými blatníky. K tomu všemu přibyla ještě LED světla na střeše a také grafika s logem Gladiator.
Styl Gladiatorovi dodává speciální čalounění z červené kůže, detaily ve stylu uhlíkového vlákna a koberečky s logem Gladiator. Některé další části dosud čekají na homologaci. Spencer Morris však ujistil, že Hilux Gladiator, který se představí na autosalonech, bude oproti koncepční verzi praktičtější. Morrisova je také přesvědčen, že zákazníci budou z nové verze pickupu Toyoty nadšení.
Toyota Hilux 8. generace debutovala v Evropě roku 2016. Zatím poslední model se vyznačuje odolnější konstrukcí rámu a provedením interiéru ve standardu SUV. Automobil má větší terénní možnosti, zpevněnou skříň s nosností až 1000 kg a motor D-4D 2.4 s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek (VTG) a intercoolerem, odpovídající normě Euro 6. Hilux vybavený šestirychlostní manuální převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h během 12,8 s, v případě verze s šestistupňovým automatem na to potřebuje 13,2 s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.