Pozor na špatně jištěný náklad! Především na mokrých vozovkách

AutoRoad.cz, 9. dubna 2018, 15:05 Google+

Tisková zpráva - Podle nejnovějších čísel Policejního prezidia České republiky došlo v roce 2017 celkem k 124 nehodám právě z příčiny nesprávného uložení nákladu. Škody se vyšplhaly na částku 5 318 600,- Kč. Špatně či nedostatečně jištěný náklad je velkým rizikem pro všechny účastníky silničního provozu. Nebezpečí se nevyhýbá ani osobním ani nákladním vozům, které mívají nehodu nejčastěji právě kvůli špatně ukotvenému nákladu. Na jaře bychom si proto měli dát ještě větší pozor, protože vozovky mohou být mokré a nebezpečí se tím samozřejmě zvyšuje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

„Změny teplot, neočekávaný déšť nebo voda na silnici prodlužují samy o sobě brzdnou dráhu a tím ztěžují řidičům podmínky k řízení,” upozorňuje Petr Habenicht, vrchní komisař z oddělení tisku a prevence Policejního prezidia ČR. Pokud navíc převážíte náklad, nebo vezete plně naložený osobní vůz věcmi, které nemáte dostatečně zajištěné, riziko nehody potažmo úrazu se ještě zvyšuje. Nehody vzniklé kvůli nedostatečně zajištěnému nákladu jsou bohužel na českých vozovkách velmi časté.

Na mokrých vozovkách je upevnění nákladu ještě o něco důležitější

„Na mokré silnici se brzdná dráha vozidla prodlužuje. Tím spíš, je-li osobní automobil nebo nákladní vozidlo plně naloženo a jeho hmotnost je tím pádem vyšší. Zde velmi záleží na správném upevnění a rozložení nákladu, což hraje podstatnou roli v případě krizové situace. Správné upevnění a rozložení nákladu má zásadní vliv na chování automobilu například v případě smyku apod.“ upozorňuje Petr Habenicht.

Běžný řidič navíc jen těžko pozná špatně ukotvený náklad na autě, které jede před ním. O to je pak rizikovější každá nečekaná změna směru jízdy nebo rychlé brzdění auta před námi, kdy už jen těžko stihneme zareagovat. Dominik Kubik ze společnosti Carl Stahl, předního evropského dodavatele kotvících systémů, vysvětluje, jak můžeme alespoň některé rizikové náklady odhalit: „Pokud vidíte, že je jistící systém již na první pohled povolený, jedná se s jistotou o nebezpečný náklad. Správně by měly být kurty, lana či řetězy řádně předepnuté.“

Obyčejné gumicuky rozhodně nestačí

Velmi rozšířeným zlozvykem tuzemských řidičů a bohužel také mnohých profesionálních dopravců je kotvení nákladu obyčejnými řemeny, provazy či amatérskými gumicuky. Každá z významných pojišťoven eviduje desítky nehod ročně, kdy čeští řidiči fatálně podcenili upoutání nákladu. Na střechu osobáku upevní břemeno pouze gumovými pavouky a pak se diví, že stačí odpor vzduchu při větší rychlosti, prudké brzdění nebo náklon v zatáčce, a už vše letí dolů. Ovšem ani některé kotvící systémy pořízené ve specializovaných prodejnách vždy nesplňují bezpečnostní normy. „Bohužel se běžně stává, že prodejci nabízejí kotvící systémy, na které pouze dají upozornění, že výrobek není vhodný pro vozidla provozovaná v České republice,“ upozorňuje Dominik Kubik. „Bezpečné kotvení zaručí jedině certifikované prostředky a kotvící systémy, určené výhradně k tomuto účelu.“

www.carlstahl.cz

Vytisknout

Diskuze: Pozor na špatně jištěný náklad! Především na mokrých vozovkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Škoda Superb

Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

Mercedes benz C W206

Problém u Mercedesu. Unikly fotky nového modelu třídy C W206

Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (110 kW / 150 k) s elektromotorem (85 kW / 116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG

Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

Škoda vystavila skici modelu Kushaq pro indický trh

Škoda vystavila skici modelu Kushaq. Nebude ho škoda pro Indii?

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda představuje Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

reklama

Doporučujeme

Indonéská armáda prezentuje své obojživelné vyloďovací transportéry

Show jak z akčního filmu? Obojživelné transportéry skákaly z mola rovnou do vln…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

  2. Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

  5. Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

  6. Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud