Dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ, kterým se často přezdívá Toybaru, jsou velice schopnými sportovními vozy, ovšem na silnicích už se pohybují téměř šest let, což není zrovna málo. Stále častěji se tak objevují otázky, zda se dočkáme druhé generace těchto velice oblíbených sportovních vozidel.
Segment sportovních aut se nám v posledních letech pořádně smrskl, ovšem Toybaru se podařilo urvat si na trhu pořádný kus místa - a to zejména díky kombinaci nízké pořizovací ceny a fantastických jízdních schopností. Byla by tedy škoda, kdyby automobilky Toyota a Subaru od vývoje druhé generace upustily.
Podle stránek JapanTimes se ale ničeho podobného bát nemusíme. Obě automobilky už prý vývoj nástupce zvažují a podle všeho bychom se mohli dočkat již v roce 2021. Podle neznámého zdroje bychom se navíc mohli dočkat změn, po kterých majitelé současné generace dlouho volali.
Toybaru jsou totiž skvěle ovladatelná, ovšem jejich dvoulitrový atmosferický motor je na vkus mnohých řidičů poněkud "dýchavičným." V zatáčkách a na okreskách vůz funguje skvěle, ale v přímce zkrátka nestačí. Dlouho se tedy očekávalo na příchod přeplňované verze, ale tu inženýři definitivně zavrhli s odůvodněním, že by vyžadovala kompletní přestavbu podvozku a nastavení celého vozu.
Nová generace by však měla místo dvoulitrového motoru nabídnout motor 2.4-litrový, který bude samozřejmě výkonnější. Zatím se ale bohužel netuší, zda půjde opět o atmosferický agregát, nebo zda se dočkáme přeplňování.
Navíc se počítá i s upraveným rozložením hmotnosti, respektive se snížením centra gravitace. Vůz by se tak měl vrhat do zatáček ještě ochotněji a měl by v nich být lépe ovladatelným.
Kromě úpravy techniky se počítá i s vylepšením výbavy po stránce technologií. Samozřejmostí tak budou nové asistenční systémy nebo propracovanější multimediální systém. Změny se také očekávají v použitých materiálech, na které si u první generaci mnozí stěžovali.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.