Dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ, kterým se často přezdívá Toybaru, jsou velice schopnými sportovními vozy, ovšem na silnicích už se pohybují téměř šest let, což není zrovna málo. Stále častěji se tak objevují otázky, zda se dočkáme druhé generace těchto velice oblíbených sportovních vozidel.
Segment sportovních aut se nám v posledních letech pořádně smrskl, ovšem Toybaru se podařilo urvat si na trhu pořádný kus místa - a to zejména díky kombinaci nízké pořizovací ceny a fantastických jízdních schopností. Byla by tedy škoda, kdyby automobilky Toyota a Subaru od vývoje druhé generace upustily.
Podle stránek JapanTimes se ale ničeho podobného bát nemusíme. Obě automobilky už prý vývoj nástupce zvažují a podle všeho bychom se mohli dočkat již v roce 2021. Podle neznámého zdroje bychom se navíc mohli dočkat změn, po kterých majitelé současné generace dlouho volali.
Toybaru jsou totiž skvěle ovladatelná, ovšem jejich dvoulitrový atmosferický motor je na vkus mnohých řidičů poněkud "dýchavičným." V zatáčkách a na okreskách vůz funguje skvěle, ale v přímce zkrátka nestačí. Dlouho se tedy očekávalo na příchod přeplňované verze, ale tu inženýři definitivně zavrhli s odůvodněním, že by vyžadovala kompletní přestavbu podvozku a nastavení celého vozu.
Nová generace by však měla místo dvoulitrového motoru nabídnout motor 2.4-litrový, který bude samozřejmě výkonnější. Zatím se ale bohužel netuší, zda půjde opět o atmosferický agregát, nebo zda se dočkáme přeplňování.
Navíc se počítá i s upraveným rozložením hmotnosti, respektive se snížením centra gravitace. Vůz by se tak měl vrhat do zatáček ještě ochotněji a měl by v nich být lépe ovladatelným.
Kromě úpravy techniky se počítá i s vylepšením výbavy po stránce technologií. Samozřejmostí tak budou nové asistenční systémy nebo propracovanější multimediální systém. Změny se také očekávají v použitých materiálech, na které si u první generaci mnozí stěžovali.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?