Dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ, kterým se často přezdívá Toybaru, jsou velice schopnými sportovními vozy, ovšem na silnicích už se pohybují téměř šest let, což není zrovna málo. Stále častěji se tak objevují otázky, zda se dočkáme druhé generace těchto velice oblíbených sportovních vozidel.
Segment sportovních aut se nám v posledních letech pořádně smrskl, ovšem Toybaru se podařilo urvat si na trhu pořádný kus místa - a to zejména díky kombinaci nízké pořizovací ceny a fantastických jízdních schopností. Byla by tedy škoda, kdyby automobilky Toyota a Subaru od vývoje druhé generace upustily.
Podle stránek JapanTimes se ale ničeho podobného bát nemusíme. Obě automobilky už prý vývoj nástupce zvažují a podle všeho bychom se mohli dočkat již v roce 2021. Podle neznámého zdroje bychom se navíc mohli dočkat změn, po kterých majitelé současné generace dlouho volali.
Toybaru jsou totiž skvěle ovladatelná, ovšem jejich dvoulitrový atmosferický motor je na vkus mnohých řidičů poněkud "dýchavičným." V zatáčkách a na okreskách vůz funguje skvěle, ale v přímce zkrátka nestačí. Dlouho se tedy očekávalo na příchod přeplňované verze, ale tu inženýři definitivně zavrhli s odůvodněním, že by vyžadovala kompletní přestavbu podvozku a nastavení celého vozu.
Nová generace by však měla místo dvoulitrového motoru nabídnout motor 2.4-litrový, který bude samozřejmě výkonnější. Zatím se ale bohužel netuší, zda půjde opět o atmosferický agregát, nebo zda se dočkáme přeplňování.
Navíc se počítá i s upraveným rozložením hmotnosti, respektive se snížením centra gravitace. Vůz by se tak měl vrhat do zatáček ještě ochotněji a měl by v nich být lépe ovladatelným.
Kromě úpravy techniky se počítá i s vylepšením výbavy po stránce technologií. Samozřejmostí tak budou nové asistenční systémy nebo propracovanější multimediální systém. Změny se také očekávají v použitých materiálech, na které si u první generaci mnozí stěžovali.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.