Jaguar F-Pace je velmi elegantní, komfortní a reprezentativní SUV, které nabízí vše, na co jsme od Jaguaru zvyklí. Až s modelem SVR však tahle kočka vytasila drápy a hodlá je zatnou do ega nejednoho majitele sportovního vozu. Při pohledu na parametry se totiž tají dech a při prvním zaposlouchání se do jeho zvuku se vám pravděpodobně rozbuší srdce.
Letošní autosalon v New Yorku se nese hlavně ve znamení SUV, ovšem nový Jaguar F-Pace SVR mezi nimi rozhodně nezapadne. Jeho 5.0 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 si totiž žádá pořádnou pozornost, neboť nadělil modelu SVR takové parametry, za jaké by se nemusel stydět ani čistě sportovní vůz.
Nárůst výkonu o 170 koní se nedá nazvat jinak než enormní. SVR tak nabídne 558 koní a 680 Nm točivého momentu. Díky přenosu výkonu na všechna kola a elektronickým aktivním diferenciálům (EAD) dokáže tenhle elegantní kolos akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4.1 sekundy. Díky tvrdšímu nastavení podvozku, který si vyžádal tužší tlumiče na obou nápravách, se podařilo zvýšit stabilitu v zatáčkách a omezit náklony. Zjednodušeně řečeno, tohle SVR nebude rychlé jen na rovince.
Všechny technické úpravy jdou samozřejmě ruku v ruce s úpravami exteriéru. SVR se tak odlišuje například většími nádechy pro přívod vzduchu k přeplňovanému motoru nebo větším brzdám. Díky vytaženým podběhům a nepatrně snížené světlé výšce pak SVR působí mnohem agresivněji.
Při designových úpravách SVR se však dostali ke slovu i technici. Například volitelná 21- palcová a 22-palcová kola byla designována pro maximální přívod vzduchu k předním i zadním kotoučovým brzdám. NAvíc byl brán ohled i na jejich váhu.
I s veškerou agresivitou a brutálním výkonem však SVR zůstává velice komfortním vozem, jehož kabina vás bude doslova hýčkat a zavazadlový prostor pojme vše potřebné. Nechybí ani WiFi konektivita, 10-palcový multimediální displej nebo 12.3 palcový digitální přístrojový štít. Nové jsou ale sportovněji tvarované sedačky, které mají navíc prošívaný nápis SVR na hlavových opěrkách.
„Nový F-Pace SVR nabízí ovladatelnost a agilitu, která se přímo vyrovná jeho výkonu," pronesl Mike Cross, šéf-inženýr ve společnosti Jaguar Land Rover. „Všechno, od nastavení řízení až po úpravy podvozku, bylo nastaveno specifiky pro potřeby výkonných SUV a výsledky přesně naplňují požadavky, které se objevují spolu s označením SVR."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?