Jaguar F-Pace SVR: Velká kočka, která umí pořádně zařvat

Jaguar F-Pace SVR
Jaguar F-Pace SVR, foto: Jaguar
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. března 2018 15:43
Sdílej:

Jaguar F-Pace je velmi elegantní, komfortní a reprezentativní SUV, které nabízí vše, na co jsme od Jaguaru zvyklí. Až s modelem SVR však tahle kočka vytasila drápy a hodlá je zatnou do ega nejednoho majitele sportovního vozu. Při pohledu na parametry se totiž tají dech a při prvním zaposlouchání se do jeho zvuku se vám pravděpodobně rozbuší srdce.

Letošní autosalon v New Yorku se nese hlavně ve znamení SUV, ovšem nový Jaguar F-Pace SVR mezi nimi rozhodně nezapadne. Jeho 5.0 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 si totiž žádá pořádnou pozornost, neboť nadělil modelu SVR takové parametry, za jaké by se nemusel stydět ani čistě sportovní vůz.

Nárůst výkonu o 170 koní se nedá nazvat jinak než enormní. SVR tak nabídne 558 koní a 680 Nm točivého momentu. Díky přenosu výkonu na všechna kola a elektronickým aktivním diferenciálům (EAD) dokáže tenhle elegantní kolos akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4.1 sekundy. Díky tvrdšímu nastavení podvozku, který si vyžádal tužší tlumiče na obou nápravách, se podařilo zvýšit stabilitu v zatáčkách a omezit náklony. Zjednodušeně řečeno, tohle SVR nebude rychlé jen na rovince.

Všechny technické úpravy jdou samozřejmě ruku v ruce s úpravami exteriéru. SVR se tak odlišuje například většími nádechy pro přívod vzduchu k přeplňovanému motoru nebo větším brzdám. Díky vytaženým podběhům a nepatrně snížené světlé výšce pak SVR působí mnohem agresivněji.

Při designových úpravách SVR se však dostali ke slovu i technici. Například volitelná 21- palcová a 22-palcová kola byla designována pro maximální přívod vzduchu k předním i zadním kotoučovým brzdám. NAvíc byl brán ohled i na jejich váhu.

I s veškerou agresivitou a brutálním výkonem však SVR zůstává velice komfortním vozem, jehož kabina vás bude doslova hýčkat a zavazadlový prostor pojme vše potřebné. Nechybí ani WiFi konektivita, 10-palcový multimediální displej nebo 12.3 palcový digitální přístrojový štít. Nové jsou ale sportovněji tvarované sedačky, které mají navíc prošívaný nápis SVR na hlavových opěrkách.

„Nový F-Pace SVR nabízí ovladatelnost a agilitu, která se přímo vyrovná jeho výkonu," pronesl Mike Cross, šéf-inženýr ve společnosti Jaguar Land Rover. „Všechno, od nastavení řízení až po úpravy podvozku, bylo nastaveno specifiky pro potřeby výkonných SUV a výsledky přesně naplňují požadavky, které se objevují spolu s označením SVR."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.