Jaguar F-Pace je velmi elegantní, komfortní a reprezentativní SUV, které nabízí vše, na co jsme od Jaguaru zvyklí. Až s modelem SVR však tahle kočka vytasila drápy a hodlá je zatnou do ega nejednoho majitele sportovního vozu. Při pohledu na parametry se totiž tají dech a při prvním zaposlouchání se do jeho zvuku se vám pravděpodobně rozbuší srdce.
Letošní autosalon v New Yorku se nese hlavně ve znamení SUV, ovšem nový Jaguar F-Pace SVR mezi nimi rozhodně nezapadne. Jeho 5.0 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 si totiž žádá pořádnou pozornost, neboť nadělil modelu SVR takové parametry, za jaké by se nemusel stydět ani čistě sportovní vůz.
Nárůst výkonu o 170 koní se nedá nazvat jinak než enormní. SVR tak nabídne 558 koní a 680 Nm točivého momentu. Díky přenosu výkonu na všechna kola a elektronickým aktivním diferenciálům (EAD) dokáže tenhle elegantní kolos akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4.1 sekundy. Díky tvrdšímu nastavení podvozku, který si vyžádal tužší tlumiče na obou nápravách, se podařilo zvýšit stabilitu v zatáčkách a omezit náklony. Zjednodušeně řečeno, tohle SVR nebude rychlé jen na rovince.
Všechny technické úpravy jdou samozřejmě ruku v ruce s úpravami exteriéru. SVR se tak odlišuje například většími nádechy pro přívod vzduchu k přeplňovanému motoru nebo větším brzdám. Díky vytaženým podběhům a nepatrně snížené světlé výšce pak SVR působí mnohem agresivněji.
Při designových úpravách SVR se však dostali ke slovu i technici. Například volitelná 21- palcová a 22-palcová kola byla designována pro maximální přívod vzduchu k předním i zadním kotoučovým brzdám. NAvíc byl brán ohled i na jejich váhu.
I s veškerou agresivitou a brutálním výkonem však SVR zůstává velice komfortním vozem, jehož kabina vás bude doslova hýčkat a zavazadlový prostor pojme vše potřebné. Nechybí ani WiFi konektivita, 10-palcový multimediální displej nebo 12.3 palcový digitální přístrojový štít. Nové jsou ale sportovněji tvarované sedačky, které mají navíc prošívaný nápis SVR na hlavových opěrkách.
„Nový F-Pace SVR nabízí ovladatelnost a agilitu, která se přímo vyrovná jeho výkonu," pronesl Mike Cross, šéf-inženýr ve společnosti Jaguar Land Rover. „Všechno, od nastavení řízení až po úpravy podvozku, bylo nastaveno specifiky pro potřeby výkonných SUV a výsledky přesně naplňují požadavky, které se objevují spolu s označením SVR."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.