Jaguar F-Pace je velmi elegantní, komfortní a reprezentativní SUV, které nabízí vše, na co jsme od Jaguaru zvyklí. Až s modelem SVR však tahle kočka vytasila drápy a hodlá je zatnou do ega nejednoho majitele sportovního vozu. Při pohledu na parametry se totiž tají dech a při prvním zaposlouchání se do jeho zvuku se vám pravděpodobně rozbuší srdce.
Letošní autosalon v New Yorku se nese hlavně ve znamení SUV, ovšem nový Jaguar F-Pace SVR mezi nimi rozhodně nezapadne. Jeho 5.0 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 si totiž žádá pořádnou pozornost, neboť nadělil modelu SVR takové parametry, za jaké by se nemusel stydět ani čistě sportovní vůz.
Nárůst výkonu o 170 koní se nedá nazvat jinak než enormní. SVR tak nabídne 558 koní a 680 Nm točivého momentu. Díky přenosu výkonu na všechna kola a elektronickým aktivním diferenciálům (EAD) dokáže tenhle elegantní kolos akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4.1 sekundy. Díky tvrdšímu nastavení podvozku, který si vyžádal tužší tlumiče na obou nápravách, se podařilo zvýšit stabilitu v zatáčkách a omezit náklony. Zjednodušeně řečeno, tohle SVR nebude rychlé jen na rovince.
Všechny technické úpravy jdou samozřejmě ruku v ruce s úpravami exteriéru. SVR se tak odlišuje například většími nádechy pro přívod vzduchu k přeplňovanému motoru nebo větším brzdám. Díky vytaženým podběhům a nepatrně snížené světlé výšce pak SVR působí mnohem agresivněji.
Při designových úpravách SVR se však dostali ke slovu i technici. Například volitelná 21- palcová a 22-palcová kola byla designována pro maximální přívod vzduchu k předním i zadním kotoučovým brzdám. NAvíc byl brán ohled i na jejich váhu.
I s veškerou agresivitou a brutálním výkonem však SVR zůstává velice komfortním vozem, jehož kabina vás bude doslova hýčkat a zavazadlový prostor pojme vše potřebné. Nechybí ani WiFi konektivita, 10-palcový multimediální displej nebo 12.3 palcový digitální přístrojový štít. Nové jsou ale sportovněji tvarované sedačky, které mají navíc prošívaný nápis SVR na hlavových opěrkách.
„Nový F-Pace SVR nabízí ovladatelnost a agilitu, která se přímo vyrovná jeho výkonu," pronesl Mike Cross, šéf-inženýr ve společnosti Jaguar Land Rover. „Všechno, od nastavení řízení až po úpravy podvozku, bylo nastaveno specifiky pro potřeby výkonných SUV a výsledky přesně naplňují požadavky, které se objevují spolu s označením SVR."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.