Nový Volkswagen Touareg oficiálně: Revoluce plná luxusu a moderních technologií

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. března 2018, 11:24 Google+

Po měsících nekonečného čekání, které nám automobilka zkracovala odhalováním různých detailů, jsme se dnes konečně dočkali oficiální premiéry nového Volkswagenu Touareg. Ten svým vzezřením, technologiemi i zpracováním nepřináší jen další evoluci, ale kompletní revoluci, která posunuje oblíbené SUV na dosah segmentu luxusních vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Stejně jako Audi Q7, Porsche Cayenne nebo Lamborghini Urus, i nový Volkswagen Touareg vznikl na platformě MLB Evo, což má za následek více prostoru v kabině i celkově větší rozměry vozu. Na délku je Touareg o 77 milimetrů delší (4878 mm), o 44 mm širší (1984 mm) a o 7 mm nižší (702 mm). Obrovský nárůst však zaznamenal zavazadlový prostor, který nyní nabídne 810 litrů prostoru.

Z pohledu techniky jezajímavostí, že ačkoliv celý Touareg pořádně narostl, jeho váhu se podařilo naopak snížit o parádních 106 kilogramů. Toho bylo dosaženo za pomoci nové platformy, která je z 48 % tvořena hliníkem a dalších 52 % tvoří materiál, který automobilka popisuje jako Hight-Tech ocel.

Co se designu týče, i zde proběhla revoluce. Například přední maska dostala nový vzhled, který se silně inspiroval u modelu Arteon, který připomínají světlomety "propojené" s maskou. Nový design dává SUV vznešenější vzhled, díky kterému dokonale vystupuje z řady rozrůstající se SUV rodiny.

Ony výše zmíněné světlomety však nejsou klasickými LED světlomety, ale jedná se o speciální typ "matrix" světlometů, které jsou automobilkou označovány za jedny z nejprogresivnějších v oboru. V každém světlometu se tak nachází 128 LED diod, které mohou být individuálně aktivovány a automobilka odvážně prohlašuje, že světlomety jsou dostatečně výkonné, aby udělaly z noci den.

Zadní část také doznala značných úprav, nicméně na rozdíl od přídě se můžeme bavit spíše o evoluci, než o revoluci. Jako jednu ze zajímavostí můžeme uvést například název modelu, který byl nově umístěn do středu zadních dveří a po obou stranách je obklopen novými LED svítilnami.

Při pohledu z boku vyniká lehce se svažující střecha, která má navodit dojem ve stylu kupé. Neopominutelná je také linka, která se táhne kousek nad klikami od předního blatníku až po zadní světlomety. Milovníky velkých kol pak jistě potěší, že již základní model Touaregu bude dodáván na 18 palcových discích, přičemž vrcholné verze mohou dostat disky o velikosti až 21 palců.

A pokud vás náhodou nezaujal exteriér, pak vás jistě dostane interiér. Vrcholná variant Touaregu nabídne například 12 palcový digitální přístrojový štít nebo 15 palcový multimediální systém, který je umístěn ve středové konzoli. Tento systém, který slaví v modelu Touareg svou premiéru, je tak rozměrný, že výdechy ventilace musely být umístěny pod něj. Vzhledem k absenci klasických tlačítek se však dá předpokládat, že toho bude umět skutečně hodně.

Pokud máte rádi moderní technologie, opět vás nový Touareg potěší. Nabídne totiž snad téměř vše, od propracovaného a osvědčeného pohonu všech kol až po systém nočního vidění. Řada z těchto "vychytávek" bude součástí příplatkového vybavení, které mimo jiné nabídne i vzduchové odpružení, masážní odvětrávaná sedadla, 4-zónovou klimatizaci, 730-wattový audio systém Dynaudio s 14 reproduktory a největší otvírací panoramatickou střechu, jakou kdy automobilka VW nabídla.

Co se motorů týče, na evropských trzích bude Touareg nabízen s dvojicí přeplňovaných 3.0 litrových naftových motorů V6 o výkonu 231 a 286 koňských sil. Během podzimu by měl dorazit benzínový motor V6 o výkonu 340 koní. Na vrcholu nabídky pak bude umístěn 4.0 litrový naftový motor V8 o výkonu 421 koní, který zřejmě nabídne nevídanou proci točivého momentu. V Číně bude vůz nabízen i s plug-in hybridní jednotkou o výkonu 367 koní, která později dorazí i na evropské trhy.

Automobilka vkládá do třetí generace Touaregu velké naděje, ostatně prodeje předchozích generací dávají dohromady téměř jeden milion prodaných vozů. Šance nového Touaregu na úspěch navíc zvyšuje fakt, že automobilka mu pod kapotu nadělila snad všechny nejmodernější technologie, které měla v současnosti k dispozici.  Ne náhodou tak nový Touareg v mnohých evokuje starý Phaeton, tedy vrcholného představitele automobilky.

Vytisknout

Diskuze: Nový Volkswagen Touareg oficiálně: Revoluce plná luxusu a moderních technologií

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Jeep Renegade s doplňky od Moparu.

Nejmenší Jeep na trhu? Tenhle drobek je tak malý, že možná nikdy nevznikne

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud