Po měsících nekonečného čekání, které nám automobilka zkracovala odhalováním různých detailů, jsme se dnes konečně dočkali oficiální premiéry nového Volkswagenu Touareg. Ten svým vzezřením, technologiemi i zpracováním nepřináší jen další evoluci, ale kompletní revoluci, která posunuje oblíbené SUV na dosah segmentu luxusních vozů.
Stejně jako Audi Q7, Porsche Cayenne nebo Lamborghini Urus, i nový Volkswagen Touareg vznikl na platformě MLB Evo, což má za následek více prostoru v kabině i celkově větší rozměry vozu. Na délku je Touareg o 77 milimetrů delší (4878 mm), o 44 mm širší (1984 mm) a o 7 mm nižší (702 mm). Obrovský nárůst však zaznamenal zavazadlový prostor, který nyní nabídne 810 litrů prostoru.
Z pohledu techniky jezajímavostí, že ačkoliv celý Touareg pořádně narostl, jeho váhu se podařilo naopak snížit o parádních 106 kilogramů. Toho bylo dosaženo za pomoci nové platformy, která je z 48 % tvořena hliníkem a dalších 52 % tvoří materiál, který automobilka popisuje jako Hight-Tech ocel.
Co se designu týče, i zde proběhla revoluce. Například přední maska dostala nový vzhled, který se silně inspiroval u modelu Arteon, který připomínají světlomety "propojené" s maskou. Nový design dává SUV vznešenější vzhled, díky kterému dokonale vystupuje z řady rozrůstající se SUV rodiny.
Ony výše zmíněné světlomety však nejsou klasickými LED světlomety, ale jedná se o speciální typ "matrix" světlometů, které jsou automobilkou označovány za jedny z nejprogresivnějších v oboru. V každém světlometu se tak nachází 128 LED diod, které mohou být individuálně aktivovány a automobilka odvážně prohlašuje, že světlomety jsou dostatečně výkonné, aby udělaly z noci den.
Zadní část také doznala značných úprav, nicméně na rozdíl od přídě se můžeme bavit spíše o evoluci, než o revoluci. Jako jednu ze zajímavostí můžeme uvést například název modelu, který byl nově umístěn do středu zadních dveří a po obou stranách je obklopen novými LED svítilnami.
Při pohledu z boku vyniká lehce se svažující střecha, která má navodit dojem ve stylu kupé. Neopominutelná je také linka, která se táhne kousek nad klikami od předního blatníku až po zadní světlomety. Milovníky velkých kol pak jistě potěší, že již základní model Touaregu bude dodáván na 18 palcových discích, přičemž vrcholné verze mohou dostat disky o velikosti až 21 palců.
A pokud vás náhodou nezaujal exteriér, pak vás jistě dostane interiér. Vrcholná variant Touaregu nabídne například 12 palcový digitální přístrojový štít nebo 15 palcový multimediální systém, který je umístěn ve středové konzoli. Tento systém, který slaví v modelu Touareg svou premiéru, je tak rozměrný, že výdechy ventilace musely být umístěny pod něj. Vzhledem k absenci klasických tlačítek se však dá předpokládat, že toho bude umět skutečně hodně.
Pokud máte rádi moderní technologie, opět vás nový Touareg potěší. Nabídne totiž snad téměř vše, od propracovaného a osvědčeného pohonu všech kol až po systém nočního vidění. Řada z těchto "vychytávek" bude součástí příplatkového vybavení, které mimo jiné nabídne i vzduchové odpružení, masážní odvětrávaná sedadla, 4-zónovou klimatizaci, 730-wattový audio systém Dynaudio s 14 reproduktory a největší otvírací panoramatickou střechu, jakou kdy automobilka VW nabídla.
Co se motorů týče, na evropských trzích bude Touareg nabízen s dvojicí přeplňovaných 3.0 litrových naftových motorů V6 o výkonu 231 a 286 koňských sil. Během podzimu by měl dorazit benzínový motor V6 o výkonu 340 koní. Na vrcholu nabídky pak bude umístěn 4.0 litrový naftový motor V8 o výkonu 421 koní, který zřejmě nabídne nevídanou proci točivého momentu. V Číně bude vůz nabízen i s plug-in hybridní jednotkou o výkonu 367 koní, která později dorazí i na evropské trhy.
Automobilka vkládá do třetí generace Touaregu velké naděje, ostatně prodeje předchozích generací dávají dohromady téměř jeden milion prodaných vozů. Šance nového Touaregu na úspěch navíc zvyšuje fakt, že automobilka mu pod kapotu nadělila snad všechny nejmodernější technologie, které měla v současnosti k dispozici. Ne náhodou tak nový Touareg v mnohých evokuje starý Phaeton, tedy vrcholného představitele automobilky.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.