Po měsících nekonečného čekání, které nám automobilka zkracovala odhalováním různých detailů, jsme se dnes konečně dočkali oficiální premiéry nového Volkswagenu Touareg. Ten svým vzezřením, technologiemi i zpracováním nepřináší jen další evoluci, ale kompletní revoluci, která posunuje oblíbené SUV na dosah segmentu luxusních vozů.
Stejně jako Audi Q7, Porsche Cayenne nebo Lamborghini Urus, i nový Volkswagen Touareg vznikl na platformě MLB Evo, což má za následek více prostoru v kabině i celkově větší rozměry vozu. Na délku je Touareg o 77 milimetrů delší (4878 mm), o 44 mm širší (1984 mm) a o 7 mm nižší (702 mm). Obrovský nárůst však zaznamenal zavazadlový prostor, který nyní nabídne 810 litrů prostoru.
Z pohledu techniky jezajímavostí, že ačkoliv celý Touareg pořádně narostl, jeho váhu se podařilo naopak snížit o parádních 106 kilogramů. Toho bylo dosaženo za pomoci nové platformy, která je z 48 % tvořena hliníkem a dalších 52 % tvoří materiál, který automobilka popisuje jako Hight-Tech ocel.
Co se designu týče, i zde proběhla revoluce. Například přední maska dostala nový vzhled, který se silně inspiroval u modelu Arteon, který připomínají světlomety "propojené" s maskou. Nový design dává SUV vznešenější vzhled, díky kterému dokonale vystupuje z řady rozrůstající se SUV rodiny.
Ony výše zmíněné světlomety však nejsou klasickými LED světlomety, ale jedná se o speciální typ "matrix" světlometů, které jsou automobilkou označovány za jedny z nejprogresivnějších v oboru. V každém světlometu se tak nachází 128 LED diod, které mohou být individuálně aktivovány a automobilka odvážně prohlašuje, že světlomety jsou dostatečně výkonné, aby udělaly z noci den.
Zadní část také doznala značných úprav, nicméně na rozdíl od přídě se můžeme bavit spíše o evoluci, než o revoluci. Jako jednu ze zajímavostí můžeme uvést například název modelu, který byl nově umístěn do středu zadních dveří a po obou stranách je obklopen novými LED svítilnami.
Při pohledu z boku vyniká lehce se svažující střecha, která má navodit dojem ve stylu kupé. Neopominutelná je také linka, která se táhne kousek nad klikami od předního blatníku až po zadní světlomety. Milovníky velkých kol pak jistě potěší, že již základní model Touaregu bude dodáván na 18 palcových discích, přičemž vrcholné verze mohou dostat disky o velikosti až 21 palců.
A pokud vás náhodou nezaujal exteriér, pak vás jistě dostane interiér. Vrcholná variant Touaregu nabídne například 12 palcový digitální přístrojový štít nebo 15 palcový multimediální systém, který je umístěn ve středové konzoli. Tento systém, který slaví v modelu Touareg svou premiéru, je tak rozměrný, že výdechy ventilace musely být umístěny pod něj. Vzhledem k absenci klasických tlačítek se však dá předpokládat, že toho bude umět skutečně hodně.
Pokud máte rádi moderní technologie, opět vás nový Touareg potěší. Nabídne totiž snad téměř vše, od propracovaného a osvědčeného pohonu všech kol až po systém nočního vidění. Řada z těchto "vychytávek" bude součástí příplatkového vybavení, které mimo jiné nabídne i vzduchové odpružení, masážní odvětrávaná sedadla, 4-zónovou klimatizaci, 730-wattový audio systém Dynaudio s 14 reproduktory a největší otvírací panoramatickou střechu, jakou kdy automobilka VW nabídla.
Co se motorů týče, na evropských trzích bude Touareg nabízen s dvojicí přeplňovaných 3.0 litrových naftových motorů V6 o výkonu 231 a 286 koňských sil. Během podzimu by měl dorazit benzínový motor V6 o výkonu 340 koní. Na vrcholu nabídky pak bude umístěn 4.0 litrový naftový motor V8 o výkonu 421 koní, který zřejmě nabídne nevídanou proci točivého momentu. V Číně bude vůz nabízen i s plug-in hybridní jednotkou o výkonu 367 koní, která později dorazí i na evropské trhy.
Automobilka vkládá do třetí generace Touaregu velké naděje, ostatně prodeje předchozích generací dávají dohromady téměř jeden milion prodaných vozů. Šance nového Touaregu na úspěch navíc zvyšuje fakt, že automobilka mu pod kapotu nadělila snad všechny nejmodernější technologie, které měla v současnosti k dispozici. Ne náhodou tak nový Touareg v mnohých evokuje starý Phaeton, tedy vrcholného představitele automobilky.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?