Automobily značky Mercedes-Benz a Mercedes-Maybach patří již po celá desetiletí k těm nejoblíbenějším dopravním prostředků snad všech významných státních představitelů. A je úplně jedno zda se budeme bavit o prezidentech, velvyslancích nebo diktátorech. Limuzína s třícípou hvězdou na kapotě je zkrátka modlou.
Zvláště oblíbenou variantou je pak model Pullman - varianta s prodlouženým rozvorem, která pobere až šest pasažérů. A právě tento víkend představila německá automobilka poslední verzi tohoto luxusu na kolech: Mercedes-Maybach Pullman S650.
Nejnovější Pullman je v podstatě klasickým Maybachem s motorem V12, jehož rozvor byl podstatně prodloužen a uvnitř přibyla dvě místa, která jsou umístěna proti směru jízdy. Mercedes toto řešení označuje termínem "vis-à-vis", tedy z francouzského "tváří v tvář".
Mezi prostorem řidiče a prostorem pro posádku je samozřejmě částečně skleněná přepážka, díky které si váš řidič nebude moci poslechnout plány s nálepkou přísně tajné. Novinkou je ale vpřed směřující kamera, která přenáší obraz do prostoru pro posádku. Ta je tak neustále seznámená s děním před automobilem, takže se může připravit buď na vítající dav, nebo na zátarasy či barikády.
Co se vzhledu týče, Pullman si jednoduše nemůžete splést s žádným jiným Maybachem nebo čímkoliv jiným na silnicích. Na délku měří téměř 6.5 metru, což je o téměř 1.37 metru více, než standardní model. Pro představu to odpovídá délce dvěma a půl Smartu For Two.
Další novinkou jsou přepracovaná 20-palcová kola, nebo lehce modernizovaná mřížka chladiče. Vůz je dostupný pouze ve variantě S650, což znamená, že se pod jeho kapotou ukrývá 6.0 litrový motor V12 twin-turbo, který dokáže vygenerovat 630 koní.
Jak nejspíš všichni očekávají, pořídit si podobný stroj není žádná levná sranda, ovšem státní rozpočet z toho rozhodně nevykrvácí - tedy pokud nejste diktátorem malé země kdesi na úrovni rovníku. Ceny totiž začínají od 615000 dolarů, tedy cca 12.7 milionu korun. Pokud si ale budete chtít dopřát něco z příplatkové výbavy, cena poroste raketovým tempem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.