Automobily značky Mercedes-Benz a Mercedes-Maybach patří již po celá desetiletí k těm nejoblíbenějším dopravním prostředků snad všech významných státních představitelů. A je úplně jedno zda se budeme bavit o prezidentech, velvyslancích nebo diktátorech. Limuzína s třícípou hvězdou na kapotě je zkrátka modlou.
Zvláště oblíbenou variantou je pak model Pullman - varianta s prodlouženým rozvorem, která pobere až šest pasažérů. A právě tento víkend představila německá automobilka poslední verzi tohoto luxusu na kolech: Mercedes-Maybach Pullman S650.
Nejnovější Pullman je v podstatě klasickým Maybachem s motorem V12, jehož rozvor byl podstatně prodloužen a uvnitř přibyla dvě místa, která jsou umístěna proti směru jízdy. Mercedes toto řešení označuje termínem "vis-à-vis", tedy z francouzského "tváří v tvář".
Mezi prostorem řidiče a prostorem pro posádku je samozřejmě částečně skleněná přepážka, díky které si váš řidič nebude moci poslechnout plány s nálepkou přísně tajné. Novinkou je ale vpřed směřující kamera, která přenáší obraz do prostoru pro posádku. Ta je tak neustále seznámená s děním před automobilem, takže se může připravit buď na vítající dav, nebo na zátarasy či barikády.
Co se vzhledu týče, Pullman si jednoduše nemůžete splést s žádným jiným Maybachem nebo čímkoliv jiným na silnicích. Na délku měří téměř 6.5 metru, což je o téměř 1.37 metru více, než standardní model. Pro představu to odpovídá délce dvěma a půl Smartu For Two.
Další novinkou jsou přepracovaná 20-palcová kola, nebo lehce modernizovaná mřížka chladiče. Vůz je dostupný pouze ve variantě S650, což znamená, že se pod jeho kapotou ukrývá 6.0 litrový motor V12 twin-turbo, který dokáže vygenerovat 630 koní.
Jak nejspíš všichni očekávají, pořídit si podobný stroj není žádná levná sranda, ovšem státní rozpočet z toho rozhodně nevykrvácí - tedy pokud nejste diktátorem malé země kdesi na úrovni rovníku. Ceny totiž začínají od 615000 dolarů, tedy cca 12.7 milionu korun. Pokud si ale budete chtít dopřát něco z příplatkové výbavy, cena poroste raketovým tempem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.