Automobily značky Mercedes-Benz a Mercedes-Maybach patří již po celá desetiletí k těm nejoblíbenějším dopravním prostředků snad všech významných státních představitelů. A je úplně jedno zda se budeme bavit o prezidentech, velvyslancích nebo diktátorech. Limuzína s třícípou hvězdou na kapotě je zkrátka modlou.
Zvláště oblíbenou variantou je pak model Pullman - varianta s prodlouženým rozvorem, která pobere až šest pasažérů. A právě tento víkend představila německá automobilka poslední verzi tohoto luxusu na kolech: Mercedes-Maybach Pullman S650.
Nejnovější Pullman je v podstatě klasickým Maybachem s motorem V12, jehož rozvor byl podstatně prodloužen a uvnitř přibyla dvě místa, která jsou umístěna proti směru jízdy. Mercedes toto řešení označuje termínem "vis-à-vis", tedy z francouzského "tváří v tvář".
Mezi prostorem řidiče a prostorem pro posádku je samozřejmě částečně skleněná přepážka, díky které si váš řidič nebude moci poslechnout plány s nálepkou přísně tajné. Novinkou je ale vpřed směřující kamera, která přenáší obraz do prostoru pro posádku. Ta je tak neustále seznámená s děním před automobilem, takže se může připravit buď na vítající dav, nebo na zátarasy či barikády.
Co se vzhledu týče, Pullman si jednoduše nemůžete splést s žádným jiným Maybachem nebo čímkoliv jiným na silnicích. Na délku měří téměř 6.5 metru, což je o téměř 1.37 metru více, než standardní model. Pro představu to odpovídá délce dvěma a půl Smartu For Two.
Další novinkou jsou přepracovaná 20-palcová kola, nebo lehce modernizovaná mřížka chladiče. Vůz je dostupný pouze ve variantě S650, což znamená, že se pod jeho kapotou ukrývá 6.0 litrový motor V12 twin-turbo, který dokáže vygenerovat 630 koní.
Jak nejspíš všichni očekávají, pořídit si podobný stroj není žádná levná sranda, ovšem státní rozpočet z toho rozhodně nevykrvácí - tedy pokud nejste diktátorem malé země kdesi na úrovni rovníku. Ceny totiž začínají od 615000 dolarů, tedy cca 12.7 milionu korun. Pokud si ale budete chtít dopřát něco z příplatkové výbavy, cena poroste raketovým tempem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?