Volkswagen Passat patří na evropských trzích k premiantům ve svém segmentu, ovšem jeho současná podoba je stará téměř čtyři roky. Nelze se tedy divit, že se automobilka rozhodla pro omlazující kůru - a její výsledky spatříme ještě letos.
Oznámení o příchodu faceliftovaného Passatu učinil během výroční konference Herbert Diess, ředitel automobilky. Podle jeho slov bude nový Volkswagen Passat součástí nové modelové ofenzívy, která bude celkem zahrnovat 22 modelů, z nichž 9 bude cílit výhradně na čínský trh.
"Přepracovaný Passat pro evropské zákazníky už je připraven. Jako obvykle bude dostupný v karosářském provedení kombi a chybět nebudou ani hybridní modely" uvedl během svého proslovu Diess. Podle všeho by však neměl chybět ani poměrně oblíbený Alltrack, který je určen do lehčího terénu.
A zatím co v Evropě slaví Passat úspěchy, za oceánem je situace poměrně jiná. Nízký zájem o tento model dokonce přinutil automobilku omezit jeho výrobu. Problém je však nejspíš v tom, že zatím co evropský Passat 8. generace využívá modulární platformu MQB, americký příbuzný se ji dočká až s novou generací.
Kromě omlazeného Passatu však zákazníci Volkswagenu nedočkavě vyhlíží ještě jeden model: novou generaci Volkswagenu Touareg, který se oficiálně představí 23. března na autosalonu v Pekingu. Na další žhavou novinku, která mezi lidmi vzbuzuje úžas a nedočkavost, si ale počkáme o něco déle. První SUV automobilky VW se stahovací střechou, T-Roc Cabriolet, totiž dorazí až z kraje roku 2020.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?