a Mezinárodním autosalonu v Ženevě 2018 představuje ŠKODA přepracovaný vůz ŠKODA FABIA. Česká automobilka vylepšila úspěšný malý vůz svěžími designovými prvky a řadou technických novinek. Kromě přídě a zádě byl vylepšen i interiér. Vůz se brzy pochlubí LED předními světlomety, LED zadními skupinovými svítilnami i novými asistenčními systémy. Zážitek z jízdy završují služby ŠKODA Connect a rozšířená nabídka prvků Simply Clever.
Díky nové přídi se představuje přepracovaný vůz Škoda Fabia nyní v ještě kvalitnější podobě. O elegantní vzhled se starají jemně tvarovaný přední nárazník a vertikální lamely masky chladiče. Světlomety jsou nyní k dispozici na přání s LED prvky a obsahují krystalické prvky, typické pro značku Škoda. Přepracovány byly i mlhové světlomety, které podtrhují vyspělejší charakter přídě.
LED zadní skupinové svítilny a nová kola z lehké slitiny
LED zadní skupinové svítilny vozu Škoda Fabia ještě více zvýrazňují tvar písmene C, typický pro značku Škoda. O elegantní vzhled se také stará přepracovaný zadní nárazník s integrovanými odrazkami. Rozšířena je i nabídka na přání dodávaných kol z lehké slitiny. Nově je vůz Škoda Fabia s karoserií hatchback k dispozici i s 18“ koly z lehké slitiny „Vega“.
Exteriér vozu Škoda Fabia lze dále individuálně přizpůsobit pomocí Colour Conceptu. Střecha, sloupky, vnější zpětná zrcátka a na přání dostupná 16“ kola z lehké slitiny „Vigo“ mohou být v karosářské verzi hatchback volitelně v černé, bílé nebo stříbrné barvě.
Moderní, kvalitní a funkční interiér díky novým prvkům
Interiér modelu Škoda Fabia se vyznačuje kvalitním zpracováním a funkčností. Výbavové stupně Active, Ambition a Style i varianta Monte Carlo nabízí mnoho možností individualizace interiéru. Kromě toho je na přání k dispozici řada dodatečných prvků výbavy. O svěží interiér se starají dvoubarevné vzory potahových látek na sedadlech a kontrastní švy v loketních opěrkách dveří. Ve výbavovém stupni Style jsou nyní k dispozici čalounění sedadel v kombinaci materiálu Suedia a látkového potahu. Na přání dostupná sportovní sedadla, která jsou také potažena materiálem Suedia a látkovým potahem, zdobí červený kontrastní šev.
Palubní deska s novými dekoračními lištami a novým designem sdruženého panelu přístrojů
Nabídka dekoračních list pro palubní desku je nyní větší a sdružený panel přístrojů podtrhuje nový design kruhových přístrojů a displejů, které jsou nyní lépe čitelné. Vylepšeno je i elektrické ovládání oken. Stisknutím tlačítka je nyní možné zcela stáhnout a zavřít boční okna. Po překonání mírného odporu při stlačení ovládacího tlačítka se okna zcela otevírají a zavírají, aniž by musel cestující dále držet tlačítko.
Lifestylová varianta Škoda Fabia Monte Carlo se sportovním nádechem
Sportovní nádech lifestylové varianty Škoda Fabia Monte Carlo zdůrazňují nově zpracovaný přední spoiler a černý střešní spoiler. Dynamický vzhled vozu Škoda Fabia Monte Carlo podtrhují i sportovní sedadla, která jsou potažena kůží s karbonovým vzhledem v barevném provedení červené a saténové černé barvy, kterou zdobí bílé kontrastní švy. Plastické proužky integrované v potahu sedadel jsou v modelové řadě Fabia použity poprvé a vytváří mimořádné optické akcenty. Obložení stropu, A sloupků a středové konzole je v černém provedení. Interiér vozu Škoda Fabia Monte Carlo charakterizují také dekorační lišta v dekoru Carbon a červené kontrastní švy ve výplni dveří a loketní opěrce.
Karoserie: Prostorný interiér navzdory kompaktním vnějším rozměrům
Vůz Škoda Fabia je díky dynamickým jízdním vlastnostem a mnohostranně využitelnému interiéru skvěle připraven na všechny úkoly. Krátké převisy karoserie zajišťují bezproblémové vyhledání parkovacího místa v centru města. Navzdory kompaktní vnější délce 3 997 mm (ve verzi hatchback) a 4 262 mm v případě modelu Škoda Fabia Combi nabízí modelová řada Fabia prostorný interiér.
Velkorysý prostor pro pět cestujících
Velkorysá nabídka prostoru až pro pět cestujících dává jasně najevo, že Škoda Fabia je i v interiéru opravdovým vozem značky Škoda. Délka interiéru činí 1 674 mm, prostor ve výšce loktů vpředu činí 1 401 mm a vzadu 1 386 mm. Do předních dveří lze umístit lahve o objemu až 1,5 l, výplně zadních dveří nabízí místo pro lahve o objemu 0,5 l.
Jeden z největších zavazadlových prostorů v segmentu malých vozů
Interiér vozu Škoda Fabia je velmi variabilní i díky velkoryse prostornému zavazadlovému prostoru. Karosářská verze hatchback nabízí základní objem zavazadlového prostoru 330 l. Sklopením zadních sedadel v poměru 40:60 lze jeho objem rozšířit až na 1 150 l. Šířka ložné plochy 960 mm umožňuje snadné nakládání předmětů. Model Škoda Fabia tak nabízí jeden z největších zavazadlových prostorů ve svém segmentu.
Model Škoda Fabia Combi nabízí ještě prostornější zavazadlový prostor o objemu od 530 do 1 395 l. Díky vysoce otevíratelným pátým dveřím, nízké nákladové hraně a šířce ložné plochy 960 mm lze bez problému uložit i rozměrné předměty.
Nové asistenční systémy a technologie: Komfort a bezpečnost
Přepracovaný vůz Škoda Fabia nabízí rozsáhlou škálu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Součástí standardní výbavy jsou mimo jiné elektronická kontrola stability ESC s ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, multikolizní brzda, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, příprava pro dvě dětské sedačky s bezpečnostními úchyty Isofix na zadních sedadlech, kontrola tlaku v pneumatikách a šest airbagů. Na přání jsou k dispozici adaptivní tempomat ACC, couvací kamera, parkovací senzory, Front Assist s integrovanou funkcí nouzové brzdy City, rozpoznávání únavy řidiče Driver Alert, Easy Light Assist, Light and Rain Assist, Auto Light Assist, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert low, omezovač rychlosti a asistent rozjezdu do kopce Hill Hold Control.
LED světlomety s funkcí AFS
K výbavě na přání dodávaných LED světlometů, které budou poprvé k dispozici pro vůz Škoda Fabia, patří i funkce AFS (adaptivní přední světlomety). Adaptivní přední světlomety regulují světlomety dle aktuální dopravní situace tak, aby měl řidič ve městě, na okresní silnici, na dálnici nebo při špatné viditelnosti vždy optimální osvětlení vozovky.
Infotainment a konektivita: Propojení vozu s chytrým telefonem zvyšuje komfort a požitek z jízdy
ŠKODA Connect: Více infotainmentu, více podpory řidiči
Rozsáhlé mobilní online služby Škoda Connect se dělí na oblast služeb Infotainment Online a Care Connect. Skvěle tak doplňují nabídku infotainment systémů. Služby Care Connect pomáhají řidiči v mnoha situacích a jsou k dispozici pro infotainment systémy Swing, Swing Plus a Amundsen. Rychlou pomoc přináší na přání dostupný Emergency Call. Tísňové volání se aktivuje automaticky, jakmile zasáhne některý ze zádržných systémů, například airbag. Lze ho spustit i manuálně. Proaktivní servisní služba umožňuje z vozu sjednat termín servisní prohlídky. Infotainment systém Amundsen navíc umožňuje využití služeb Infotainment Online. Novinkou v nabídce vozu Škoda Fabia je služba Dopravní informace online, která informuje řidiče v reálném čase o dopravních zácpách a váznoucí dopravě.
Aplikace Škoda Connect umožňuje na dálku zjistit, zda jsou okna a dveře vozu zavřená. Také podá informaci o aktuálním počtu najetých kilometrů, o aktuálním stavu paliva v nádrži nebo zbývajícím dojezdu na palivo v nádrži (funkce vzdáleného přístupu k vozu Remote Access). Nová funkce Remote Lock/Unlock umožňuje na dálku vůz zamknout a odemknout. Pomocí aplikace v počítači nebo chytrém telefonu je možné zaslat přímo do infotainment systému cíle cesty.
Simply Clever: Ještě více praktických prvků určených pro pracovní den a volný čas
Praktické prvky, které zvyšují pohodlí a funkčnost v pracovním dni, jsou pro značku Škoda typické a nesmí tedy chybět ani ve voze Škoda Fabia. Rozšířena je nyní opět nabídka Simply Clever prvků. Na přání jsou pro cestující na zadních sedadlech vozu Škoda Fabia k dispozici dva USB konektory. Cestující tak mohou například nabíjet své chytré telefony a jiné přístroje.
Zavazadlový prostor vozu Škoda Fabia má nyní oboustranný koberec. Mezi Simply Clever prvky ve voze Škoda Fabia Combi patří i odnímatelná LED kapesní svítilna. Nachází se v boční přihrádce zavazadlového prostoru a její baterie se automaticky nabíjí během jízdy.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.