Segment SUV a crossoverů se stahovací střechou není zrovna na raketovém vzestupu, přesto se nám podle posledních informací brzy představí jeho nový zástupce. Navzdory zaměření na elektrifikaci a praktičnost totiž automobilka Volkswagen dala zelenou modelu T-Roc kabriolet.
Součástí nové modelové ofenzívy automobilky Volkswagen, kterou jsou v posledních letech převážně SUV a koncepty elektromobilů, se brzy stane i SUV se stahovací střechou T-Roc kabriolet - jeho jméno však stále není jisté. Vznik tohoto modelu už však vedení automobilky podle webu CarScoops potvrdilo a následně vydalo jeho první skicu.
Výroba nového modelu by měla být zahájena kolem roku 2020 v německé továrně Osnabruck, která je druhou největší výrobní halou automobilky. V továrně, která zaměstnává cca 2300 zaměstnanců, se již dříve vyráběl Golf Cabriolet a nyní zde probíhá výroba modelu VW Tiguan nebo Porsche Cayman. Kvůli výrobě nového modelu však bude potřeba investice v částce cca 80 milionů Euro.
"Volkswagen se pomalu proměňuje v značku zaměřenou na SUV. T-Roc už nyní stanovil nové standardy v segmentu kompaktních SUV a model se stahovací střechou by mohl nabídnout i větší emoce", pronesl Herbert Diess výkonný ředitel automobilky VW.
Pokud už automobilka plánovala vývoj tohoto modelu delší dobu, je docela možné, že by nás s ním mohla překvapit na autosalonu v Ženevě. Zde se prozatím očekává pouze nový elektrický koncept prémiového elektrického sedanu I.D. Vizzion.
Co se SUV z produkce Volkswagenu týče, automobilka již dříve uvedla, že do roku 2020 chce nabídnout až 20 modelů z tohoto segmentu. Tou dobou už by mělo být cca 40 % všech prodaných vozidel právě ze segmentu SUV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.