Segment SUV a crossoverů se stahovací střechou není zrovna na raketovém vzestupu, přesto se nám podle posledních informací brzy představí jeho nový zástupce. Navzdory zaměření na elektrifikaci a praktičnost totiž automobilka Volkswagen dala zelenou modelu T-Roc kabriolet.
Součástí nové modelové ofenzívy automobilky Volkswagen, kterou jsou v posledních letech převážně SUV a koncepty elektromobilů, se brzy stane i SUV se stahovací střechou T-Roc kabriolet - jeho jméno však stále není jisté. Vznik tohoto modelu už však vedení automobilky podle webu CarScoops potvrdilo a následně vydalo jeho první skicu.
Výroba nového modelu by měla být zahájena kolem roku 2020 v německé továrně Osnabruck, která je druhou největší výrobní halou automobilky. V továrně, která zaměstnává cca 2300 zaměstnanců, se již dříve vyráběl Golf Cabriolet a nyní zde probíhá výroba modelu VW Tiguan nebo Porsche Cayman. Kvůli výrobě nového modelu však bude potřeba investice v částce cca 80 milionů Euro.
"Volkswagen se pomalu proměňuje v značku zaměřenou na SUV. T-Roc už nyní stanovil nové standardy v segmentu kompaktních SUV a model se stahovací střechou by mohl nabídnout i větší emoce", pronesl Herbert Diess výkonný ředitel automobilky VW.
Pokud už automobilka plánovala vývoj tohoto modelu delší dobu, je docela možné, že by nás s ním mohla překvapit na autosalonu v Ženevě. Zde se prozatím očekává pouze nový elektrický koncept prémiového elektrického sedanu I.D. Vizzion.
Co se SUV z produkce Volkswagenu týče, automobilka již dříve uvedla, že do roku 2020 chce nabídnout až 20 modelů z tohoto segmentu. Tou dobou už by mělo být cca 40 % všech prodaných vozidel právě ze segmentu SUV.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?