Světovou premiéru bude mít 6. března na ženevském autosalonu nová Toyota Aygo. Inovovaný model jednoho z nejprodávanějších automobilů v segmentu A nabídne ještě lepší jízdní schopnosti i ovladatelnost pro větší potěšení za volantem. To vše podtrhuje svěží a výrazná image, která je pro nové Aygo charakteristická.
Současná Toyota Aygo, uvedená v roce 2014, přinesla v Evropě Toyotě v segmentu A pozoruhodné úspěchy. Díky charakteristickému a okamžitě rozpoznatelnému 'X' na předních partiích a širokým možnostem nabízených zákaznických úprav dokáže za všech okolností vystoupit z davu.
Aygo tradičně oslovuje zájemce kladoucí důraz na styl, kteří si vůz nekupují k pouhému uspokojení racionálních potřeb. Aygo je díky svému markantnímu vzhledu a atraktivním jízdním vlastnostem jedním z nejúspěšnějších modelů Toyota z hlediska schopnosti přilákat nové zákazníky a zájemce od jiných značek.
DESIGN
Nové Aygo si zachovalo svůj ikonický podpis v podobě písmene 'X' na čele vozu, avšak původní dvourozměrná grafika byla přepracována do výraznější prostorové podoby. Součástí markantních čelních partií jsou i přepracované sdružené světlomety v duchu designových zásad Keen Look se zabudovanými světly denního svícení, které již na první pohled stvrzují nepřehlédnutelnou podobu nové Toyoty Aygo.
Orámovaná maska chladiče ve spodní části zdůrazňuje stabilní postoj Toyoty Aygo a typickou agilitu tohoto kompaktního vozidla. Šířku Toyoty akcentují dekory pod světlomety, které mohou být v černém, leskle černém nebo stříbrném provedení. Při pohledu z boku pak trojrozměrné přední partie navazují na nově tvarované kryty zadních skupinových světel v zájmu optické návaznosti přední a zadní části vozu, zde s pocitem dopředného pohybu a zvýšené dynamiky.
Nové LED světlovodné trubice na zádi vozu propůjčují Toyotě Aygo rafinovaný vzhled a napomáhají k její okamžité rozpoznatelnosti. Jedinečný světelný podpis vyvolává představu kompaktní kabiny nad širší hmotou v oblasti nárazníků a zároveň zdůrazňuje šířku zadních partií vozidla a jeho vysokou stabilitu.
Nově ztvárněný exteriér jde ruku v ruce se dvěma novými odstíny karoserie – černým s modrými doplňky a magenta s černou střechou – a rozšířením nabídky kol o ozdobné kryty s technickým vzhledem a 15" litá kola – v jedinečném provedení pro každý ze stupňů výbavy, opět s důrazem na prémiový vzhled nového modelu.Modernizovaná grafika přístrojů sdruženého displeje se vyznačuje výraznějším trojrozměrným zpracováním a novou barvou podsvícení. Návrháři použili prestižnější barevné schéma v odstínu „šedý křemen“ a „černý lak“. Pro většinu stupňů výbavy též vznikla nová látka čalounění sedadel.
USPOŘÁDÁNÍ STUPŇŮ VÝBAVY
Uspořádání stupňů výbavy pro nové Aygo má díky speciálnímu zaměření na nejvyšší část segmentu oslovit širší skupiny zájemců. Pro každý stupeň výbavy jsou typické jedinečné designové prvky, snadno rozpoznatelné podle provedení předního nárazníku, specifických litých kol a úpravy interiéru. Všechny stupně výbavy, od základního x přes prostřední x-play až po nejvyšší x-clusiv, svým pojetím oslovují vkus a potřeby různých skupin zákazníků.
Uprostřed nabízených stupňů výbavy pro novou Toyotu Aygo stojí x-play. Jeho součástí je několik prvků umožňujících zákazníkům upravit si vůz podle vlastního vkusu. Široká a cenově výhodná sériová výbava stupně x-play zahrnuje komfortní prvky, jako např. klimatizaci nebo multimediální soustavu x-touch se 7" dotykovým displejem.
Nová nejvyšší výbava x-clusive staví na stupni x-play, který rozšiřuje o markantní dvoubarevné lakování s výběrem ze tří barev, jedinečná 15" litá kola v provedení se zdvojenými paprsky, sedadla částečně čalouněná kůží, automatickou klimatizaci, systém bezklíčového nastupování a bezpečnostní paket Toyota Safety Sense. Modelovou řadu Aygo budou také v pravidelných intervalech osvěžovat dvě speciální edice s označením x-cite a x-trend.
x-cite je nejvýraznější variantou modelové řady AYGO, do které přináší jedinečný magenta odstín karoserie ve dvoubarevném provedení, specifická 15" černá litá kola, sedadla čalouněná látkou Manhattan s purpurovým prošíváním, dekory v barvě karoserie kolem výdechů ventilace a na hlavici řadicí páky, resp. přístrojový panel a okolí řadicí páky převodovky v provedení „černý lak“.
Zájemce o dynamičtější ztvárnění vozu zřejmě zaujme varianta x-trend. Černé provedení exteriéru zde doplňují černé dekory světlometů, markantní vnější zpětná zrcátka v modrém odstínu, jedinečná sada sportovních polepů, specifická 15" litá kola s deseti paprsky, polokožené čalounění a modře lakované prvky v interiéru.
JÍZDNÍ DYNAMIKA
Nové Aygo charakterizují vylepšené jízdní schopnosti a lepší jízdní dynamika pro ještě vyšší agilitu ve městě, ovšem při zachování parametrů spotřeby paliva na vrcholu třídy. Přínosem je i snížení hluku, vibrací a chvění ve prospěch pohodlí na palubě. Oceňovaný tříválec Toyota 998 cm3 DOHC 12v s časováním ventilů VVT-i nyní splňuje požadavky emisní normy Euro 6.2. Modernizovaný agregát přináší ideální vyvážení výkonu a spotřeby paliva s lepším dávkováním točivého momentu za nižších otáček v zájmu vyššího požitku z jízdy v městském provozu.
Výhodou jednotky je nový systém zdvojených vstřikovačů paliva, vyšší kompresní poměr, řada nových komponent s nízkým třením, systém chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) a vylepšená vyvažovací hřídel pro snížení vibrací za volnoběžných otáček. Motor nyní dosahuje max. výkonu 53 kW (72 k) při 6 000 ot/min, resp. točivého momentu 93 Nm při 4 400 ot/min. Nové Aygo zrychluje na 100 km/h za 13,8 s a rozjede se až na 160 km/h. Spotřeba paliva poklesla ze 4,1 na 3,9 l/100 km, což představuje pokles hladiny emisí CO2 o 5 g/km na pouhých 90 g/km.
V návaznosti na vylepšení parametrů motoru a spotřeby paliva prošla modernizací i soustava zavěšení nové Toyoty Aygo, stejně tak jako software soustavy řízení. Vůz tak nyní rychleji a přesněji reaguje na pokyny od řidiče v zájmu ještě vyšší agility a potěšení za volantem ve městě.
V neposlední řadě byly doplněny těsnicí a absorbční materiály v prostoru přístrojové desky, předních A-sloupků, dveří a zadního panelu, což se odrazilo ve snížení hluku, vibrací a chvění v kabině napříč celým pásmem otáček.
BEZPEČNOSTNÍ PAKET TOYOTA SAFETY SENSE
Toyota Safety Sense spojuje různé technologie aktivní bezpečnosti s cílem pomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací. Předkolizní bezpečnostní systém (PCS) při rychlostech přibližně od 10 do 80 km/h rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a snižuje riziko nárazu do nich zezadu. Pokud hrozí kolize, systém upozorní řidiče (akusticky i opticky), aby začal brzdit.
PCS rovněž zvýší tlak v brzdové soustavě s cílem posílit účinek brzd ve chvíli, kdy řidič sešlápne brzdový pedál. Pokud řidič nereaguje včas, systém PCS začne brzdit automaticky, a sníží tak rychlost jízdy přibližně o 30 km/h, případně vůz zcela zastaví, aby se střetu předešlo, nebo alespoň snížila energie nárazu. Asistent pro jízdu v pruzích (LDA) monitoruje vodorovné pruhy na vozovce a pomáhá zabránit nehodám nebo čelním střetům v důsledku nechtěného opuštění jízdního pruhu. Pokud vůz začne vyjíždět z jízdního pruhu bez použití směrových světel, systém LDA upozorní řidiče akustickou i optickou signalizací.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.