Nové Aygo se představí v Ženevě. Slibuje nižší spotřebu a více zážitků za volantem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. února 2018, 15:45 Google+

Světovou premiéru bude mít 6. března na ženevském autosalonu nová Toyota Aygo. Inovovaný model jednoho z nejprodávanějších automobilů v segmentu A nabídne ještě lepší jízdní schopnosti i ovladatelnost pro větší potěšení za volantem. To vše podtrhuje svěží a výrazná image, která je pro nové Aygo charakteristická.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Toyota Aygo se představí v Ženevě

Nová Toyota Aygo se představí v Ženevě | foto: Toyota

Sdílejte článek

Současná Toyota Aygo, uvedená v roce 2014, přinesla v Evropě Toyotě v  segmentu A pozoruhodné úspěchy. Díky charakteristickému a okamžitě rozpoznatelnému 'X' na předních partiích a širokým možnostem nabízených zákaznických úprav dokáže za všech okolností vystoupit z davu.

Aygo tradičně oslovuje zájemce kladoucí důraz na styl, kteří si vůz nekupují k pouhému uspokojení racionálních potřeb. Aygo je díky svému markantnímu vzhledu a atraktivním jízdním vlastnostem jedním z nejúspěšnějších modelů Toyota z hlediska schopnosti přilákat nové zákazníky a zájemce od jiných značek.

DESIGN

Nové Aygo si zachovalo svůj ikonický podpis v podobě písmene 'X' na čele vozu, avšak původní dvourozměrná grafika byla přepracována do výraznější prostorové podoby. Součástí markantních čelních partií jsou i přepracované sdružené světlomety v duchu designových zásad Keen Look se zabudovanými světly denního svícení, které již na první pohled stvrzují nepřehlédnutelnou podobu nové Toyoty Aygo.

Orámovaná maska chladiče ve spodní části zdůrazňuje stabilní postoj Toyoty Aygo a typickou agilitu tohoto kompaktního vozidla. Šířku Toyoty akcentují dekory pod světlomety, které mohou být v černém, leskle černém nebo stříbrném provedení. Při pohledu z boku pak trojrozměrné přední partie navazují na nově tvarované kryty zadních skupinových světel v zájmu optické návaznosti přední a zadní části vozu, zde s pocitem dopředného pohybu a zvýšené dynamiky.

Nové LED světlovodné trubice na zádi vozu propůjčují Toyotě Aygo rafinovaný vzhled a napomáhají k její okamžité rozpoznatelnosti. Jedinečný světelný podpis vyvolává představu kompaktní kabiny nad širší hmotou v oblasti nárazníků a zároveň zdůrazňuje šířku zadních partií vozidla a jeho vysokou stabilitu.

Nově ztvárněný exteriér jde ruku v ruce se dvěma novými odstíny karoserie – černým s modrými doplňky a magenta s černou střechou – a rozšířením nabídky kol o ozdobné kryty s technickým vzhledem a 15" litá kola – v jedinečném provedení pro každý ze stupňů výbavy, opět s důrazem na prémiový vzhled nového modelu.Modernizovaná grafika přístrojů sdruženého displeje se vyznačuje výraznějším trojrozměrným zpracováním a novou barvou podsvícení. Návrháři použili prestižnější barevné schéma v odstínu „šedý křemen“ a „černý lak“. Pro většinu stupňů výbavy též vznikla nová látka čalounění sedadel. 

USPOŘÁDÁNÍ STUPŇŮ VÝBAVY

Uspořádání stupňů výbavy pro nové Aygo má díky speciálnímu zaměření na nejvyšší část segmentu oslovit širší skupiny zájemců. Pro každý stupeň výbavy jsou typické jedinečné designové prvky, snadno rozpoznatelné podle provedení předního nárazníku, specifických litých kol a úpravy interiéru. Všechny stupně výbavy, od základního x přes prostřední x-play až po nejvyšší x-clusiv, svým pojetím oslovují vkus a potřeby různých skupin zákazníků.

Uprostřed nabízených stupňů výbavy pro novou Toyotu Aygo stojí x-play. Jeho součástí je několik prvků umožňujících zákazníkům upravit si vůz podle vlastního vkusu. Široká a cenově výhodná sériová výbava stupně x-play zahrnuje komfortní prvky, jako např. klimatizaci nebo multimediální soustavu x-touch se 7" dotykovým displejem.

Nová nejvyšší výbava x-clusive staví na stupni x-play, který rozšiřuje o markantní dvoubarevné lakování s výběrem ze tří barev, jedinečná 15" litá kola v provedení se zdvojenými paprsky, sedadla částečně čalouněná kůží, automatickou klimatizaci, systém bezklíčového nastupování a bezpečnostní paket Toyota Safety Sense. Modelovou řadu Aygo budou také v pravidelných intervalech osvěžovat dvě speciální edice s označením x-cite a x-trend.

img-responsive

Nová Toyota Aygo se představí v Ženevě | foto: Toyota

x-cite je nejvýraznější variantou modelové řady AYGO, do které přináší jedinečný magenta odstín karoserie ve dvoubarevném provedení, specifická 15" černá litá kola, sedadla čalouněná látkou Manhattan s purpurovým prošíváním, dekory v barvě karoserie kolem výdechů ventilace a na hlavici řadicí páky, resp. přístrojový panel a okolí řadicí páky převodovky v provedení „černý lak“.

Zájemce o dynamičtější ztvárnění vozu zřejmě zaujme varianta x-trend. Černé provedení exteriéru zde doplňují černé dekory světlometů, markantní vnější zpětná zrcátka v modrém odstínu, jedinečná sada sportovních polepů, specifická 15" litá kola s deseti paprsky, polokožené čalounění a modře lakované prvky v interiéru.

JÍZDNÍ DYNAMIKA

Nové Aygo charakterizují vylepšené jízdní schopnosti a lepší jízdní dynamika pro ještě vyšší agilitu ve městě, ovšem při zachování parametrů spotřeby paliva na vrcholu třídy. Přínosem je i snížení hluku, vibrací a chvění ve prospěch pohodlí na palubě. Oceňovaný tříválec Toyota 998 cm3 DOHC 12v s časováním ventilů VVT-i nyní splňuje požadavky emisní normy Euro 6.2. Modernizovaný agregát přináší ideální vyvážení výkonu a spotřeby paliva s lepším dávkováním točivého momentu za nižších otáček v zájmu vyššího požitku z jízdy v městském provozu.

Výhodou jednotky je nový systém zdvojených vstřikovačů paliva, vyšší kompresní poměr, řada nových komponent s nízkým třením, systém chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) a vylepšená vyvažovací hřídel pro snížení vibrací za volnoběžných otáček. Motor nyní dosahuje max. výkonu 53 kW (72 k) při 6 000 ot/min, resp. točivého momentu 93 Nm při 4 400 ot/min. Nové Aygo zrychluje na 100 km/h za 13,8 s a rozjede se až na 160 km/h. Spotřeba paliva poklesla ze 4,1 na 3,9 l/100 km, což představuje pokles hladiny emisí CO2 o 5 g/km na pouhých 90 g/km.

V návaznosti na vylepšení parametrů motoru a spotřeby paliva prošla modernizací i soustava zavěšení nové Toyoty Aygo, stejně tak jako software soustavy řízení. Vůz tak nyní rychleji a přesněji reaguje na pokyny od řidiče v zájmu ještě vyšší agility a potěšení za volantem ve městě.

V neposlední řadě byly doplněny těsnicí a absorbční materiály v prostoru přístrojové desky, předních A-sloupků, dveří a zadního panelu, což se odrazilo ve snížení hluku, vibrací a chvění v kabině napříč celým pásmem otáček.

img-responsive

Nová Toyota Aygo se představí v Ženevě | foto: Toyota

BEZPEČNOSTNÍ PAKET TOYOTA SAFETY SENSE

Toyota Safety Sense spojuje různé technologie aktivní bezpečnosti s cílem pomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací. Předkolizní bezpečnostní systém (PCS) při rychlostech přibližně od 10 do 80 km/h rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a snižuje riziko nárazu do nich zezadu. Pokud hrozí kolize, systém upozorní řidiče (akusticky i opticky), aby začal brzdit.

PCS rovněž zvýší tlak v brzdové soustavě s cílem posílit účinek brzd ve chvíli, kdy řidič sešlápne brzdový pedál. Pokud řidič nereaguje včas, systém PCS začne brzdit automaticky, a sníží tak rychlost jízdy přibližně o 30 km/h, případně vůz zcela zastaví, aby se střetu předešlo, nebo alespoň snížila energie nárazu. Asistent pro jízdu v pruzích (LDA) monitoruje vodorovné pruhy na vozovce a pomáhá zabránit nehodám nebo čelním střetům v důsledku nechtěného opuštění jízdního pruhu. Pokud vůz začne vyjíždět z jízdního pruhu bez použití směrových světel, systém LDA upozorní řidiče akustickou i optickou signalizací.

Vytisknout

Diskuze: Nové Aygo se představí v Ženevě. Slibuje nižší spotřebu a více zážitků za volantem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Jak chce Volkswagen zařídit, aby těžké a vysoké ID.4 skvěle jezdilo? Kdekoliv...

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

Největší hybridní SUV Toyota Highlander přichází na český trh

V sedmimístném SUV Toyota Highlander králem. Navíc se terénu nebojí a spotřebou nešokuje

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz při cyklistickém závodě La Vuelta kolem Španělska

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag

Honda Jazz e:HEV zářila při zpřísněných testech Euro NCAP

reklama

Doporučujeme

První oficiální snímky nového Porsche 911 generace 992

Porsche poodhalilo novou generaci 911. Dočkáme se i hybridu a autonomního…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

  6. Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud