Před pár dny unikly automobilce vůbec první snímky nového Porsche 911 generace 992, které bylo zaparkované na dílně bez sebemenšího maskování. Není tedy divu, že o pár dnů později vyrukovala automobilka s vlastními snímky, ovšem tentokrát už si na maskování dala lepší pozor.
Jak je ze snímků patrné, hlavní design vozu zůstal opět bez výraznějších změn, což ovšem není na škodu. Hlavní slovo tedy budou mít opět detaily a především technika, která se ukrývá v útrobách. Žádnou elektrickou revoluci ale nečekejte, podle ředitele výroby modelů 911 totiž tato varianta přijde až později.
August Achleitner sice nevyjádřil nic přímo a otevřeně, ovšem i z jeho dřívějších výroků se dá odvodit, že čistě elektrická varianta nedorazí alespoň 10 let. Nová generace by se však mohla dočkat hybridní, pravděpodobně plug-in varianty, která by se mohla na trhu objevit v roce 2023. Podle neoficiálních informací by pak tento vůz mohl nabídnout výkon až 485 koní a 761 Nm točivého výkonu.
Ve svém vyjádření se Achleitner také dotkl tématu autonomního řízení vozidel. Podle jeho slov se ale nemám čeho bát, neboť "srdcem společnosti a modelů 911 vždy byl a bude volant". I kdyby se nástup těchto technologií nečekaně zrychlil, Porsche dle jeho slov zůstane jednou z posledních automobilek, která se k tomuto trendu přidá.
To už ale zabíháme do daleké budoucnosti, pojďme se raději podívat na to, co má nabídnout chystaná generace 992. Podle prozatím dostupných informací by měl být vrcholem této řady model S-Turbo o výkonu 630 koní, které bude generovat 3.8 litrový plochý šestiválec, který využívá komponenty modelu GT2 RS. Pod vrcholným modelem se objeví varianta Turbo, která nabídne stále úctyhodných 592 koní.
Nová generace Porsche 992 bude postavena na platformě MMB, která díky masivnímu využití hliníku a vysokopevnostní oceli ušetřila pár kilogramů na váze. Novinky ohledně interiéru jsou zatím tajemstvím, nicméně nová platforma by mohla nabídnout i více prostoru uvnitř kabiny. Kromě toho bychom ale měli očekávat značně podobný interiér, vylepšený maximálně o pár detailů.
Datum oficiální premiéry je zatím neznámé, ovšem všeobecně se předpokládá, že automobilka představí novou generaci 992 na autosalonu v Paříži, který se uskuteční v říjnu tohoto roku. Zde budou s největší pravděpodobností prezentovány modely Carrera 2S a 4S, ostatní modely bude automobilka přidávat postupně.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?