Před pár dny unikly automobilce vůbec první snímky nového Porsche 911 generace 992, které bylo zaparkované na dílně bez sebemenšího maskování. Není tedy divu, že o pár dnů později vyrukovala automobilka s vlastními snímky, ovšem tentokrát už si na maskování dala lepší pozor.
Jak je ze snímků patrné, hlavní design vozu zůstal opět bez výraznějších změn, což ovšem není na škodu. Hlavní slovo tedy budou mít opět detaily a především technika, která se ukrývá v útrobách. Žádnou elektrickou revoluci ale nečekejte, podle ředitele výroby modelů 911 totiž tato varianta přijde až později.
August Achleitner sice nevyjádřil nic přímo a otevřeně, ovšem i z jeho dřívějších výroků se dá odvodit, že čistě elektrická varianta nedorazí alespoň 10 let. Nová generace by se však mohla dočkat hybridní, pravděpodobně plug-in varianty, která by se mohla na trhu objevit v roce 2023. Podle neoficiálních informací by pak tento vůz mohl nabídnout výkon až 485 koní a 761 Nm točivého výkonu.
Ve svém vyjádření se Achleitner také dotkl tématu autonomního řízení vozidel. Podle jeho slov se ale nemám čeho bát, neboť "srdcem společnosti a modelů 911 vždy byl a bude volant". I kdyby se nástup těchto technologií nečekaně zrychlil, Porsche dle jeho slov zůstane jednou z posledních automobilek, která se k tomuto trendu přidá.
To už ale zabíháme do daleké budoucnosti, pojďme se raději podívat na to, co má nabídnout chystaná generace 992. Podle prozatím dostupných informací by měl být vrcholem této řady model S-Turbo o výkonu 630 koní, které bude generovat 3.8 litrový plochý šestiválec, který využívá komponenty modelu GT2 RS. Pod vrcholným modelem se objeví varianta Turbo, která nabídne stále úctyhodných 592 koní.
Nová generace Porsche 992 bude postavena na platformě MMB, která díky masivnímu využití hliníku a vysokopevnostní oceli ušetřila pár kilogramů na váze. Novinky ohledně interiéru jsou zatím tajemstvím, nicméně nová platforma by mohla nabídnout i více prostoru uvnitř kabiny. Kromě toho bychom ale měli očekávat značně podobný interiér, vylepšený maximálně o pár detailů.
Datum oficiální premiéry je zatím neznámé, ovšem všeobecně se předpokládá, že automobilka představí novou generaci 992 na autosalonu v Paříži, který se uskuteční v říjnu tohoto roku. Zde budou s největší pravděpodobností prezentovány modely Carrera 2S a 4S, ostatní modely bude automobilka přidávat postupně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?