Před pár dny unikly automobilce vůbec první snímky nového Porsche 911 generace 992, které bylo zaparkované na dílně bez sebemenšího maskování. Není tedy divu, že o pár dnů později vyrukovala automobilka s vlastními snímky, ovšem tentokrát už si na maskování dala lepší pozor.
Jak je ze snímků patrné, hlavní design vozu zůstal opět bez výraznějších změn, což ovšem není na škodu. Hlavní slovo tedy budou mít opět detaily a především technika, která se ukrývá v útrobách. Žádnou elektrickou revoluci ale nečekejte, podle ředitele výroby modelů 911 totiž tato varianta přijde až později.
August Achleitner sice nevyjádřil nic přímo a otevřeně, ovšem i z jeho dřívějších výroků se dá odvodit, že čistě elektrická varianta nedorazí alespoň 10 let. Nová generace by se však mohla dočkat hybridní, pravděpodobně plug-in varianty, která by se mohla na trhu objevit v roce 2023. Podle neoficiálních informací by pak tento vůz mohl nabídnout výkon až 485 koní a 761 Nm točivého výkonu.
Ve svém vyjádření se Achleitner také dotkl tématu autonomního řízení vozidel. Podle jeho slov se ale nemám čeho bát, neboť "srdcem společnosti a modelů 911 vždy byl a bude volant". I kdyby se nástup těchto technologií nečekaně zrychlil, Porsche dle jeho slov zůstane jednou z posledních automobilek, která se k tomuto trendu přidá.
To už ale zabíháme do daleké budoucnosti, pojďme se raději podívat na to, co má nabídnout chystaná generace 992. Podle prozatím dostupných informací by měl být vrcholem této řady model S-Turbo o výkonu 630 koní, které bude generovat 3.8 litrový plochý šestiválec, který využívá komponenty modelu GT2 RS. Pod vrcholným modelem se objeví varianta Turbo, která nabídne stále úctyhodných 592 koní.
Nová generace Porsche 992 bude postavena na platformě MMB, která díky masivnímu využití hliníku a vysokopevnostní oceli ušetřila pár kilogramů na váze. Novinky ohledně interiéru jsou zatím tajemstvím, nicméně nová platforma by mohla nabídnout i více prostoru uvnitř kabiny. Kromě toho bychom ale měli očekávat značně podobný interiér, vylepšený maximálně o pár detailů.
Datum oficiální premiéry je zatím neznámé, ovšem všeobecně se předpokládá, že automobilka představí novou generaci 992 na autosalonu v Paříži, který se uskuteční v říjnu tohoto roku. Zde budou s největší pravděpodobností prezentovány modely Carrera 2S a 4S, ostatní modely bude automobilka přidávat postupně.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.