Automobilka Peugeot dnes představila zcela nový model, který nabízí víc než jen úplně nové jméno, má se totiž stát i zcela novou cestou k jakémukoliv cíli. Peugeot Rifter v sobě zdařile snoubí výrazný, mohutný a přitom elegantní styl a jeho duše dobrodruha se cítí dobře ve všech prostředích, od městské džungle až po autentické přírodní scenérie.
Výrazný design vyzařující silnou osobnost
Příbuznost mezi vozem Peugeot Rifter a modelovou řadou osobních vozů Peugeot je zřejmá na první pohled. Na moderní a mohutné čelní straně upoutá logo značky umístěné uprostřed vertikální masky chladiče, která je charakteristická pro poslední modely značky. Pohled šelmy dotváří světelný podpis tvořený LED diodami uvnitř světlometů.
Při pohledu z boku vynikne síla stylu. Proporce jsou dokonale vyvážené, přispívá k tomu krátká horizontální kapota, vysoká linie oken a kratší převisy. S vozem přirozeně splývají střešní nosiče, k jejichž volné spodní části lze pohodlně připevňovat popruhy upevňující náklad. Vzájemně symetricky zkosené rohy předních i zadních dveří i oken dodávají tomuto typu tvaru vozu nový styl. Zajímavě vypadá také vroubkovaná lišta prahu dveří. Nový Peugeot Rifter působí velmi stabilně, u některých verzí výbavy je opatřen 17palcovými koly s diamantovým výbrusem.
Zadní část vozu nabízí široké páté dveře vedoucí do objemného zavazadlového prostoru. Příslušnost k modelové řadě vyjadřují světla ve tvaru tří drápů, která jsou pro styl vozů Peugeot typická. Hranatý nárazník dodává spodní části vozu na síle a nabízí optimální ochranu do běžného provozu.
Nový Peugeot Rifter si vypůjčil některé designové a funkční vlastnosti ze světa SUV: vyšší světlou výšku, velká kola, široké prahové lišty, velké oblouky kol a také výraznou spodní část předního i zadního nárazníku. Tyto atributy přispívají k potvrzení jeho osobnosti a umožňují mu lépe využít jeho všestrannosti: kompaktnost ve městě, sílu a výkonnost při vyjížďkách do přírody a na dlouhé trasy.
A pro ty, kdo touží ještě po větším voze, existuje Peugeot Rifter v dlouhé verzi (+35 cm) nabízející ještě více prostornosti a praktičnosti. Elegantní dynamický exteriér vozu Peugeot Rifter překvapí silou výrazu a ztělesněním moderního reprezentativního stylu, jeho interiér je však také nečekaný.
Propracovaný stylově čistý interiér a Peugeot i-Cockpit®
Design interiéru vozu Peugeot Rifter je na trhu jedinečný. Na první pohled potvrzuje příslušnost vozu Peugeot Rifter ke značce. Peugeot i-Cockpit® nabízí vyvážený a velmi moderní interiér s čistými liniemi, novými technologiemi a bezkonkurenční kvalitou zpracování.
Peugeot i-Cockpit, který se u toho segmentu objevuje poprvé, otevírá cestu k zážitkům z řízení. Počet zákazníků, kteří si tento způsob uspořádání interiéru oblíbili, přesáhl už 4 miliony. Nabízí povzbuzující a intuitivní řízení, k němuž přispívá:
kompaktní volant se dvěma plochými díly pro lepší uchopení a ovladatelnost; kapacitní osmipalcový dotykový displej umístěný na dosah ruky i zraku; přístrojová deska s vylepšeným designem, chromovanou lištou a elegantními červenými ukazateli; barevný displej pro lepší čitelnost.Do posledního detailu propracované místo řidiče zahrnuje rovněž efektní chromované přepínače pro ovládání klimatizace umístěné přímo na dosah ruky, hned vedle zobrazení teploty v bílé barvě. Některé verze jsou vybaveny elektrickou brzdou, která uvolnila místo ve středové konzole. Přínosem je tak širší nabídka velkých odkládacích přihrádek. V kabině, která kombinuje praktičnost s estetičností, bylo vše optimalizováno tak, aby řidič dosáhl maximálního potěšení z jízdy, a přitom se mohl dokonale soustředit na řízení.
Ještě stylovější verze GT Line
Elegantní verze GT Line vozu Peugeot Rifter doplňuje nabídku nejvyšších úrovní modelové řady značky Peugeot. Zřetelně odlišná verze GT Line nabízí specifické prvky v odstínu Černá Onyx, které se objevují na liště kolem masky chladiče, na krytech zpětných zrcátek, na střešních nosičích a jako součást bočních lišt.
Tento exkluzivní styl doplňují 17palcová litá kola s diamantovým výbrusem „Aoraki“ a měděné logo GT Line na předních blatnících a na víku zavazadlového prostoru. Pro interiér této verze je typický volant potažený kůží, prvky palubní desky v kaštanově hnědém odstínu „Marron Quente“, látkové čalounění „Tissu Casual“ a šachovnicový vzor podkladu přístrojů na palubní desce. Peugeot Rifter tak předvádí svou povahu šarmantního průzkumníka a ukazuje, že si při svých každodenních jízdách můžete vychutnat naprostou svobodu.
Ještě větší možnosti
Nejodvážnější zájemci toužící po dobrodružství si mohou zvolit systém Advanced Grip Control a vyrazit mimo zpevněné cesty. Systém spojený s pneumatikami MICHELIN LATTITUDE TOUR Mud & Snow umožňuje zlepšit pohyblivost vozu trvalým působením na prokluzování kol. Systém je navíc spojen s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC), která automaticky udrží optimální rychlost na velmi strmých svazích.
V rámci příplatkové výbavy nabízí Peugeot Rifter i verzi 4×4, na jejímž vývoji se podílel dlouholetý partner značky Peugeot, společnost Dangel. Aby vůz vyhovoval i nejnáročnějším podmínkám jízdy, byla věnována velká pozornost i jeho odolnosti. Během vývoje se podrobil těm nejnáročnějším testům na všech typech terénu a za všech klimatických podmínek.
Řada vysoce výkonných motorů
Nabídku benzínových motorů 1.2 PureTech tvoří:
PureTech 130 k S&S s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 (k dispozici v roce 2019); PureTech 110 k S&S s pětistupňovou manuální převodovkou, rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou.Motory PureTech jsou opatřeny filtrem Gasoline Particulate Filter pro snížení emisí pevných částic.
Nabídka dieselových motorů 1.5 BlueHDi zahrnuje tři varianty:
BlueHDi 130 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8; BlueHDi 100 k s pětistupňovou manuální převodovkou rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou; BlueHDi 75 k, s pětistupňovou manuální převodovkou.Všechny dieselové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic (FAP) a systémem selektivní katalytické redukce (SCR).
Nejvyšší úroveň technologií
Nový Peugeot Rifter dokáže splnit všechny potřeby každodenního života, a je proto vybaven posledními technickými novinkami značky. Seznam technologických prvků výbavy je úctyhodný a v tomto segmentu nevídaný, v závislosti na dané verzi zahrnuje tyto položky:
Elektrická brzda. Odstraněním ruční brzdy se uvolnil prostor pro velkou praktickou odkládací přihrádku; Adaptivní tempomat udržuje nastavenou rychlost a upravuje vzdálenost od vozu jedoucího vpředu. U automatické osmistupňové převodovky dokáže i vůz zcela zastavit; Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením zobrazuje dopravní značky upravující povolenou rychlost jízdy a doporučuje ji jako hodnotu pro tempomat/omezovač rychlosti; Zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu upravuje v případě nepozornosti řidiče dráhu vozu; Systém sledování bdělosti řidiče prostřednictvím kamery, která sleduje chování řidiče a analyzuje pohyby volantu. Pokud systém zjistí pokles pozornosti, upozorní na to zvukovým a vizuálním signálem; Active Safety Brake v případě zjištění rizika srážky; Kontrola stability přívěsu stabilizuje oscilační pohyby přívěsu a v případě potřeby vůz zpomalí; Automatické přepínání dálkových světel; Couvací kamera „Visiopark 180°“ přenáší na displej okolí za vozem v úhlu 180°, s možností klasického zobrazení 180° (ptačí perspektiva) nebo „zoom“ s přiblížením překážky; Sledování mrtvého úhlu, s výstražnou kontrolkou ve vnějších zpětných zrcátkách; Hands-free přístup do vozu a nastartování motoru.Inteligentní funkčnost
Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce. Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot Rifter se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u dlouhé verze. Kryt zavazadelníku má dvě polohy a dokáže se tak přizpůsobit uspořádání zavazadlového prostoru. Je možné ho uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě.
Řidič i cestující mají k dispozici řadu prostorných a snadno dosažitelných odkládacích přihrádek. Jsou rozmístěny po celé kabině – na středové konzole, ve stropě, ve dveřích, v první i ve druhé řadě a rovněž v zavazadlovém prostoru.
Díky tomu, že airbag spolujezdce byl přesunut do stropu („Bag In Roof“), bylo možné vytvořit obrovskou uzavřenou chlazenou odkládací přihrádku. Maximální úložná kapacita je u tohoto typu vozidla bezprecedentní: dosahuje až 186 litrů v závislosti na verzi.
Legendární střecha Zénith®, kterou si zákazníci velmi oblíbili, se od svého prvního představení v roce 2002 postupně vyvinula a nabízí stále víc. Nyní je opatřena jednodílným střešním oknem, které lze zakrýt clonou s elektrickým ovládáním. Napříč střechou prochází průhledný oblouk s oddělenými odkládacími přihrádkami. Celou kabinu tak prostupuje více světla.
Nový Peugeot Rifter bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září. Vyrábět se bude v továrnách ve španělském městě Vigo a v Mangualde v Portugalsku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.