Automobilka Peugeot dnes představila zcela nový model, který nabízí víc než jen úplně nové jméno, má se totiž stát i zcela novou cestou k jakémukoliv cíli. Peugeot Rifter v sobě zdařile snoubí výrazný, mohutný a přitom elegantní styl a jeho duše dobrodruha se cítí dobře ve všech prostředích, od městské džungle až po autentické přírodní scenérie.
Výrazný design vyzařující silnou osobnost
Příbuznost mezi vozem Peugeot Rifter a modelovou řadou osobních vozů Peugeot je zřejmá na první pohled. Na moderní a mohutné čelní straně upoutá logo značky umístěné uprostřed vertikální masky chladiče, která je charakteristická pro poslední modely značky. Pohled šelmy dotváří světelný podpis tvořený LED diodami uvnitř světlometů.
Při pohledu z boku vynikne síla stylu. Proporce jsou dokonale vyvážené, přispívá k tomu krátká horizontální kapota, vysoká linie oken a kratší převisy. S vozem přirozeně splývají střešní nosiče, k jejichž volné spodní části lze pohodlně připevňovat popruhy upevňující náklad. Vzájemně symetricky zkosené rohy předních i zadních dveří i oken dodávají tomuto typu tvaru vozu nový styl. Zajímavě vypadá také vroubkovaná lišta prahu dveří. Nový Peugeot Rifter působí velmi stabilně, u některých verzí výbavy je opatřen 17palcovými koly s diamantovým výbrusem.
Zadní část vozu nabízí široké páté dveře vedoucí do objemného zavazadlového prostoru. Příslušnost k modelové řadě vyjadřují světla ve tvaru tří drápů, která jsou pro styl vozů Peugeot typická. Hranatý nárazník dodává spodní části vozu na síle a nabízí optimální ochranu do běžného provozu.
Nový Peugeot Rifter si vypůjčil některé designové a funkční vlastnosti ze světa SUV: vyšší světlou výšku, velká kola, široké prahové lišty, velké oblouky kol a také výraznou spodní část předního i zadního nárazníku. Tyto atributy přispívají k potvrzení jeho osobnosti a umožňují mu lépe využít jeho všestrannosti: kompaktnost ve městě, sílu a výkonnost při vyjížďkách do přírody a na dlouhé trasy.
A pro ty, kdo touží ještě po větším voze, existuje Peugeot Rifter v dlouhé verzi (+35 cm) nabízející ještě více prostornosti a praktičnosti. Elegantní dynamický exteriér vozu Peugeot Rifter překvapí silou výrazu a ztělesněním moderního reprezentativního stylu, jeho interiér je však také nečekaný.
Propracovaný stylově čistý interiér a Peugeot i-Cockpit®
Design interiéru vozu Peugeot Rifter je na trhu jedinečný. Na první pohled potvrzuje příslušnost vozu Peugeot Rifter ke značce. Peugeot i-Cockpit® nabízí vyvážený a velmi moderní interiér s čistými liniemi, novými technologiemi a bezkonkurenční kvalitou zpracování.
Peugeot i-Cockpit, který se u toho segmentu objevuje poprvé, otevírá cestu k zážitkům z řízení. Počet zákazníků, kteří si tento způsob uspořádání interiéru oblíbili, přesáhl už 4 miliony. Nabízí povzbuzující a intuitivní řízení, k němuž přispívá:
kompaktní volant se dvěma plochými díly pro lepší uchopení a ovladatelnost; kapacitní osmipalcový dotykový displej umístěný na dosah ruky i zraku; přístrojová deska s vylepšeným designem, chromovanou lištou a elegantními červenými ukazateli; barevný displej pro lepší čitelnost.Do posledního detailu propracované místo řidiče zahrnuje rovněž efektní chromované přepínače pro ovládání klimatizace umístěné přímo na dosah ruky, hned vedle zobrazení teploty v bílé barvě. Některé verze jsou vybaveny elektrickou brzdou, která uvolnila místo ve středové konzole. Přínosem je tak širší nabídka velkých odkládacích přihrádek. V kabině, která kombinuje praktičnost s estetičností, bylo vše optimalizováno tak, aby řidič dosáhl maximálního potěšení z jízdy, a přitom se mohl dokonale soustředit na řízení.
Ještě stylovější verze GT Line
Elegantní verze GT Line vozu Peugeot Rifter doplňuje nabídku nejvyšších úrovní modelové řady značky Peugeot. Zřetelně odlišná verze GT Line nabízí specifické prvky v odstínu Černá Onyx, které se objevují na liště kolem masky chladiče, na krytech zpětných zrcátek, na střešních nosičích a jako součást bočních lišt.
Tento exkluzivní styl doplňují 17palcová litá kola s diamantovým výbrusem „Aoraki“ a měděné logo GT Line na předních blatnících a na víku zavazadlového prostoru. Pro interiér této verze je typický volant potažený kůží, prvky palubní desky v kaštanově hnědém odstínu „Marron Quente“, látkové čalounění „Tissu Casual“ a šachovnicový vzor podkladu přístrojů na palubní desce. Peugeot Rifter tak předvádí svou povahu šarmantního průzkumníka a ukazuje, že si při svých každodenních jízdách můžete vychutnat naprostou svobodu.
Ještě větší možnosti
Nejodvážnější zájemci toužící po dobrodružství si mohou zvolit systém Advanced Grip Control a vyrazit mimo zpevněné cesty. Systém spojený s pneumatikami MICHELIN LATTITUDE TOUR Mud & Snow umožňuje zlepšit pohyblivost vozu trvalým působením na prokluzování kol. Systém je navíc spojen s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC), která automaticky udrží optimální rychlost na velmi strmých svazích.
V rámci příplatkové výbavy nabízí Peugeot Rifter i verzi 4×4, na jejímž vývoji se podílel dlouholetý partner značky Peugeot, společnost Dangel. Aby vůz vyhovoval i nejnáročnějším podmínkám jízdy, byla věnována velká pozornost i jeho odolnosti. Během vývoje se podrobil těm nejnáročnějším testům na všech typech terénu a za všech klimatických podmínek.
Řada vysoce výkonných motorů
Nabídku benzínových motorů 1.2 PureTech tvoří:
PureTech 130 k S&S s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 (k dispozici v roce 2019); PureTech 110 k S&S s pětistupňovou manuální převodovkou, rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou.Motory PureTech jsou opatřeny filtrem Gasoline Particulate Filter pro snížení emisí pevných částic.
Nabídka dieselových motorů 1.5 BlueHDi zahrnuje tři varianty:
BlueHDi 130 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8; BlueHDi 100 k s pětistupňovou manuální převodovkou rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou; BlueHDi 75 k, s pětistupňovou manuální převodovkou.Všechny dieselové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic (FAP) a systémem selektivní katalytické redukce (SCR).
Nejvyšší úroveň technologií
Nový Peugeot Rifter dokáže splnit všechny potřeby každodenního života, a je proto vybaven posledními technickými novinkami značky. Seznam technologických prvků výbavy je úctyhodný a v tomto segmentu nevídaný, v závislosti na dané verzi zahrnuje tyto položky:
Elektrická brzda. Odstraněním ruční brzdy se uvolnil prostor pro velkou praktickou odkládací přihrádku; Adaptivní tempomat udržuje nastavenou rychlost a upravuje vzdálenost od vozu jedoucího vpředu. U automatické osmistupňové převodovky dokáže i vůz zcela zastavit; Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením zobrazuje dopravní značky upravující povolenou rychlost jízdy a doporučuje ji jako hodnotu pro tempomat/omezovač rychlosti; Zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu upravuje v případě nepozornosti řidiče dráhu vozu; Systém sledování bdělosti řidiče prostřednictvím kamery, která sleduje chování řidiče a analyzuje pohyby volantu. Pokud systém zjistí pokles pozornosti, upozorní na to zvukovým a vizuálním signálem; Active Safety Brake v případě zjištění rizika srážky; Kontrola stability přívěsu stabilizuje oscilační pohyby přívěsu a v případě potřeby vůz zpomalí; Automatické přepínání dálkových světel; Couvací kamera „Visiopark 180°“ přenáší na displej okolí za vozem v úhlu 180°, s možností klasického zobrazení 180° (ptačí perspektiva) nebo „zoom“ s přiblížením překážky; Sledování mrtvého úhlu, s výstražnou kontrolkou ve vnějších zpětných zrcátkách; Hands-free přístup do vozu a nastartování motoru.Inteligentní funkčnost
Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce. Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot Rifter se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u dlouhé verze. Kryt zavazadelníku má dvě polohy a dokáže se tak přizpůsobit uspořádání zavazadlového prostoru. Je možné ho uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě.
Řidič i cestující mají k dispozici řadu prostorných a snadno dosažitelných odkládacích přihrádek. Jsou rozmístěny po celé kabině – na středové konzole, ve stropě, ve dveřích, v první i ve druhé řadě a rovněž v zavazadlovém prostoru.
Díky tomu, že airbag spolujezdce byl přesunut do stropu („Bag In Roof“), bylo možné vytvořit obrovskou uzavřenou chlazenou odkládací přihrádku. Maximální úložná kapacita je u tohoto typu vozidla bezprecedentní: dosahuje až 186 litrů v závislosti na verzi.
Legendární střecha Zénith®, kterou si zákazníci velmi oblíbili, se od svého prvního představení v roce 2002 postupně vyvinula a nabízí stále víc. Nyní je opatřena jednodílným střešním oknem, které lze zakrýt clonou s elektrickým ovládáním. Napříč střechou prochází průhledný oblouk s oddělenými odkládacími přihrádkami. Celou kabinu tak prostupuje více světla.
Nový Peugeot Rifter bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září. Vyrábět se bude v továrnách ve španělském městě Vigo a v Mangualde v Portugalsku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?