Nové Porsche 911, nesoucí kódové označení 992, aspiruje na titul nejhůř hlídaného tajemství automobilového průmyslu. Nový model, o jehož vývoji či existenci věděl dosud jen málokdo, totiž vyfotila a na svůj Instagram umístila dosud vcelku neznámá slečna.
Instagramový profily Niny Stegmaier se brzy stane noční můrou automobilky Porsche a zvláště jejich zaměstnanců, kteří ji nechali pořídit si snímek zcela nové generace modelu 911, který stál bez známek jakéhokoliv maskování na dílně. Na veřejnost se dostal sice pouze jediný snímek zadní části, ovšem i ten prozrazuje mnohé.
Pojďme se ale nejdříve na chvíli ponořit do historie. Automobilka Porsche představila současnou generaci modelu 911 (kódové označení 991) již v roce 2011. V roce 2015 pak následoval poněkud kontroverzní facelift (991.2), který přivedl pod kapoty paletu nových přeplňovaných motorů, které dostaly s výjimkou GT3 a limitované edice R všechny modely.
Tyto motory, navzdory menšímu objemu, nabídly více výkonu a rychlosti, ovšem veřejnosti se příliš nezalíbily. Chyběl jim totiž charakteristický zvuk plochých šestiválců a okamžitá reakce na plyn, kterou se atmosferické motory vyznačovaly.
To by k historii stačilo, teď vzhůru k novému modelu, jehož představení se očekává již v průběhu tohoto roku. Z prvního snímku se zdá, že designéři provedli na zadní části jen pár drobných změn. Tou nejvýraznější je bezesporu LED světelný pásek, který propojuje zadní svítilny. Pod ním se ukrývá zajímavě ukryté logo automobilky a lehce přepracovaná kapota motoru. Drobných designových úprav se patrně dočkal i zadní nárazník.
Poměrně široké zadní podběhy naznačují, že bychom se mohli dívat na variantu Carrera S, která by měla podle dřívějších odhadů disponovat vylepšeným přeplňovaným plochým šestiválcem, kterému má sekundovat 48V mild-hybridní systém.
#new?#love#porsche
Pokud budeme věřit spekulacím z webu CarScoops.com, pak bychom se pod kapotou klasické Carrery mohly dočkat 400 koní a u modelu Carrera S až 450 koní. Později bychom se také měli dočkat klasických verzí jako Kabriolet, Targa, GTS, Turbo, Turbo S a největší novinkou by se kolem roku 2023 mohl stát plug-in hybridní model.
Milovníky klasické ostré jízdy pak jistě potěší, že se počítá i s variantou GT3, která by si měla zachovat atmosferický motor a klasickou manuální převodovku. Otázek je však stále plno a tou největší zůstává, kdy se dočkáme oficiálního představení. Nabízí se přitom možnost, že by mohlo proběhnout již za pár dnů na autosalonu v Ženevě.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).