Nové Porsche 911 odhaleno? Tady jsou fotky, které se neměly dostat ven

Podoba nové generace Porsche 911 se objevila na Instagramu
Podoba nové generace Porsche 911 se objevila na Instagramu, foto: instagram
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. února 2018 11:30 | akt. 19. února 2018 14:51
Sdílej:

Nové Porsche 911, nesoucí kódové označení 992, aspiruje na titul nejhůř hlídaného tajemství automobilového průmyslu. Nový model, o jehož vývoji či existenci věděl dosud jen málokdo, totiž vyfotila a na svůj Instagram umístila dosud vcelku neznámá slečna.

Instagramový profily Niny Stegmaier se brzy stane noční můrou automobilky Porsche a zvláště jejich zaměstnanců, kteří ji nechali pořídit si snímek zcela nové generace modelu 911, který stál bez známek jakéhokoliv maskování na dílně. Na veřejnost se dostal sice pouze jediný snímek zadní části, ovšem i ten prozrazuje mnohé.

Pojďme se ale nejdříve na chvíli ponořit do historie. Automobilka Porsche představila současnou generaci modelu 911 (kódové označení 991) již v roce 2011. V roce 2015 pak následoval poněkud kontroverzní facelift (991.2), který přivedl pod kapoty paletu nových přeplňovaných motorů, které dostaly s výjimkou GT3 a limitované edice R všechny modely.

Tyto motory, navzdory menšímu objemu, nabídly více výkonu a rychlosti, ovšem veřejnosti se příliš nezalíbily. Chyběl jim totiž charakteristický zvuk plochých šestiválců a okamžitá reakce na plyn, kterou se atmosferické motory vyznačovaly.

To by k historii stačilo, teď vzhůru k novému modelu, jehož představení se očekává již v průběhu tohoto roku. Z prvního snímku se zdá, že designéři provedli na zadní části jen pár drobných změn. Tou nejvýraznější je bezesporu LED světelný pásek, který propojuje zadní svítilny. Pod ním se ukrývá zajímavě ukryté logo automobilky a lehce přepracovaná kapota motoru. Drobných designových úprav se patrně dočkal i zadní nárazník.

Poměrně široké zadní podběhy naznačují, že bychom se mohli dívat na variantu Carrera S, která by měla podle dřívějších odhadů disponovat vylepšeným přeplňovaným plochým šestiválcem, kterému má sekundovat 48V mild-hybridní systém.

#new?#love#porsche

Příspěvek sdílený Nina (@ninastegmaier), Úno 12, 2018 v 3:13 PST

Pokud budeme věřit spekulacím z webu CarScoops.com, pak bychom se pod kapotou klasické Carrery mohly dočkat 400 koní a u modelu Carrera S až 450 koní. Později bychom se také měli dočkat klasických verzí jako Kabriolet, Targa, GTS, Turbo, Turbo S a největší novinkou by se kolem roku 2023 mohl stát plug-in hybridní model.

Milovníky klasické ostré jízdy pak jistě potěší, že se počítá i s variantou GT3, která by si měla zachovat atmosferický motor a klasickou manuální převodovku. Otázek je však stále plno a tou největší zůstává, kdy se dočkáme oficiálního představení. Nabízí se přitom možnost, že by mohlo proběhnout již za pár dnů na autosalonu v Ženevě.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.