Nové Porsche 911 odhaleno? Tady jsou fotky, které se neměly dostat ven

Podoba nové generace Porsche 911 se objevila na Instagramu
Podoba nové generace Porsche 911 se objevila na Instagramu, foto: instagram
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. února 2018 11:30 | akt. 19. února 2018 14:51
Sdílej:

Nové Porsche 911, nesoucí kódové označení 992, aspiruje na titul nejhůř hlídaného tajemství automobilového průmyslu. Nový model, o jehož vývoji či existenci věděl dosud jen málokdo, totiž vyfotila a na svůj Instagram umístila dosud vcelku neznámá slečna.

Instagramový profily Niny Stegmaier se brzy stane noční můrou automobilky Porsche a zvláště jejich zaměstnanců, kteří ji nechali pořídit si snímek zcela nové generace modelu 911, který stál bez známek jakéhokoliv maskování na dílně. Na veřejnost se dostal sice pouze jediný snímek zadní části, ovšem i ten prozrazuje mnohé.

Pojďme se ale nejdříve na chvíli ponořit do historie. Automobilka Porsche představila současnou generaci modelu 911 (kódové označení 991) již v roce 2011. V roce 2015 pak následoval poněkud kontroverzní facelift (991.2), který přivedl pod kapoty paletu nových přeplňovaných motorů, které dostaly s výjimkou GT3 a limitované edice R všechny modely.

Tyto motory, navzdory menšímu objemu, nabídly více výkonu a rychlosti, ovšem veřejnosti se příliš nezalíbily. Chyběl jim totiž charakteristický zvuk plochých šestiválců a okamžitá reakce na plyn, kterou se atmosferické motory vyznačovaly.

To by k historii stačilo, teď vzhůru k novému modelu, jehož představení se očekává již v průběhu tohoto roku. Z prvního snímku se zdá, že designéři provedli na zadní části jen pár drobných změn. Tou nejvýraznější je bezesporu LED světelný pásek, který propojuje zadní svítilny. Pod ním se ukrývá zajímavě ukryté logo automobilky a lehce přepracovaná kapota motoru. Drobných designových úprav se patrně dočkal i zadní nárazník.

Poměrně široké zadní podběhy naznačují, že bychom se mohli dívat na variantu Carrera S, která by měla podle dřívějších odhadů disponovat vylepšeným přeplňovaným plochým šestiválcem, kterému má sekundovat 48V mild-hybridní systém.

#new?#love#porsche

Příspěvek sdílený Nina (@ninastegmaier), Úno 12, 2018 v 3:13 PST

Pokud budeme věřit spekulacím z webu CarScoops.com, pak bychom se pod kapotou klasické Carrery mohly dočkat 400 koní a u modelu Carrera S až 450 koní. Později bychom se také měli dočkat klasických verzí jako Kabriolet, Targa, GTS, Turbo, Turbo S a největší novinkou by se kolem roku 2023 mohl stát plug-in hybridní model.

Milovníky klasické ostré jízdy pak jistě potěší, že se počítá i s variantou GT3, která by si měla zachovat atmosferický motor a klasickou manuální převodovku. Otázek je však stále plno a tou největší zůstává, kdy se dočkáme oficiálního představení. Nabízí se přitom možnost, že by mohlo proběhnout již za pár dnů na autosalonu v Ženevě.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.