Nové Porsche 911, nesoucí kódové označení 992, aspiruje na titul nejhůř hlídaného tajemství automobilového průmyslu. Nový model, o jehož vývoji či existenci věděl dosud jen málokdo, totiž vyfotila a na svůj Instagram umístila dosud vcelku neznámá slečna.
Instagramový profily Niny Stegmaier se brzy stane noční můrou automobilky Porsche a zvláště jejich zaměstnanců, kteří ji nechali pořídit si snímek zcela nové generace modelu 911, který stál bez známek jakéhokoliv maskování na dílně. Na veřejnost se dostal sice pouze jediný snímek zadní části, ovšem i ten prozrazuje mnohé.
Pojďme se ale nejdříve na chvíli ponořit do historie. Automobilka Porsche představila současnou generaci modelu 911 (kódové označení 991) již v roce 2011. V roce 2015 pak následoval poněkud kontroverzní facelift (991.2), který přivedl pod kapoty paletu nových přeplňovaných motorů, které dostaly s výjimkou GT3 a limitované edice R všechny modely.
Tyto motory, navzdory menšímu objemu, nabídly více výkonu a rychlosti, ovšem veřejnosti se příliš nezalíbily. Chyběl jim totiž charakteristický zvuk plochých šestiválců a okamžitá reakce na plyn, kterou se atmosferické motory vyznačovaly.
To by k historii stačilo, teď vzhůru k novému modelu, jehož představení se očekává již v průběhu tohoto roku. Z prvního snímku se zdá, že designéři provedli na zadní části jen pár drobných změn. Tou nejvýraznější je bezesporu LED světelný pásek, který propojuje zadní svítilny. Pod ním se ukrývá zajímavě ukryté logo automobilky a lehce přepracovaná kapota motoru. Drobných designových úprav se patrně dočkal i zadní nárazník.
Poměrně široké zadní podběhy naznačují, že bychom se mohli dívat na variantu Carrera S, která by měla podle dřívějších odhadů disponovat vylepšeným přeplňovaným plochým šestiválcem, kterému má sekundovat 48V mild-hybridní systém.
#new?#love#porsche
Pokud budeme věřit spekulacím z webu CarScoops.com, pak bychom se pod kapotou klasické Carrery mohly dočkat 400 koní a u modelu Carrera S až 450 koní. Později bychom se také měli dočkat klasických verzí jako Kabriolet, Targa, GTS, Turbo, Turbo S a největší novinkou by se kolem roku 2023 mohl stát plug-in hybridní model.
Milovníky klasické ostré jízdy pak jistě potěší, že se počítá i s variantou GT3, která by si měla zachovat atmosferický motor a klasickou manuální převodovku. Otázek je však stále plno a tou největší zůstává, kdy se dočkáme oficiálního představení. Nabízí se přitom možnost, že by mohlo proběhnout již za pár dnů na autosalonu v Ženevě.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.