První oficiální snímek nové generace legendární Toyoty Supra se na internetu objevil teprve před pár dny, ovšem tehdy nám automobilka nechtěla prozradit o technických parametrech vůbec nic. Japonský motoristický magazín se však k utajovaným parametrům evidentně dostal a my se máme rozhodně na co těšit.
Automobilka sice o autenticitě informací stále mlží, nicméně podle japonského motoristického magazínu Best Cars, jehož informace prezentoval i britský AutoCar, se zdá, že nová Supra by mohla nabídnout výkon cca 340 koní a akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.8 sekundy.
Japonský magazín dále uvádí, že vůz by měl měřit 4380 mm na délku, 1855 na šířku, 1290 mm na výšku a rozvor náprav by měl činit 2470 mm. Oproti minulé generaci z roku 1993 by tak nová Supra byla o 45 mm širší, o 15 mm vyšší a o 80 mm kratší. Při váze 1496 kg by pak nová Supra byla mimo jiné o 14 kg lehčí než minulá generace a o 250 kg těžší než model GT86.
Spolu s technickými údaji přinesl magazín Best Car i řadu snímků, které se následně objevily na diskuzním fóru SupraMkV.com. Při pohledu na závodní speciál se pak člověku téměř okamžitě vybaví pohled na tajemnou fotku, kterou se sama automobilka nedávno pochlubila.
Pod kapotou nové Supry by se měl objevit 3.0 litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 340 koní s maximálním točivým výkonem 450 Nm, který bude spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou. Podle všeho se má jednat o stejný motor, který se objeví i pod kapotou BMW Z4 - oba vozy totiž byly vyvíjeny společně a sdílí platformu.
Údaje o maximální rychlosti zatím zveřejněny nebyly, nicméně časem akcelerace se Supra blíží k Porsche 911 Carrera S vybavenému převodovkou PDK. Toyota se však může pochlubit nižší výhou a vyšším výkonem, než jaký nabízí Porsche.
Samotná automobilka se k úniku informací zatím nijak nevyjádřila, takže pokud se na jejím mlčení nic nezmění, stále si budeme muset počkat na ověření informací až do zahájení autosalonu v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.