První oficiální snímek nové generace legendární Toyoty Supra se na internetu objevil teprve před pár dny, ovšem tehdy nám automobilka nechtěla prozradit o technických parametrech vůbec nic. Japonský motoristický magazín se však k utajovaným parametrům evidentně dostal a my se máme rozhodně na co těšit.
Automobilka sice o autenticitě informací stále mlží, nicméně podle japonského motoristického magazínu Best Cars, jehož informace prezentoval i britský AutoCar, se zdá, že nová Supra by mohla nabídnout výkon cca 340 koní a akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.8 sekundy.
Japonský magazín dále uvádí, že vůz by měl měřit 4380 mm na délku, 1855 na šířku, 1290 mm na výšku a rozvor náprav by měl činit 2470 mm. Oproti minulé generaci z roku 1993 by tak nová Supra byla o 45 mm širší, o 15 mm vyšší a o 80 mm kratší. Při váze 1496 kg by pak nová Supra byla mimo jiné o 14 kg lehčí než minulá generace a o 250 kg těžší než model GT86.
Spolu s technickými údaji přinesl magazín Best Car i řadu snímků, které se následně objevily na diskuzním fóru SupraMkV.com. Při pohledu na závodní speciál se pak člověku téměř okamžitě vybaví pohled na tajemnou fotku, kterou se sama automobilka nedávno pochlubila.
Pod kapotou nové Supry by se měl objevit 3.0 litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 340 koní s maximálním točivým výkonem 450 Nm, který bude spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou. Podle všeho se má jednat o stejný motor, který se objeví i pod kapotou BMW Z4 - oba vozy totiž byly vyvíjeny společně a sdílí platformu.
Údaje o maximální rychlosti zatím zveřejněny nebyly, nicméně časem akcelerace se Supra blíží k Porsche 911 Carrera S vybavenému převodovkou PDK. Toyota se však může pochlubit nižší výhou a vyšším výkonem, než jaký nabízí Porsche.
Samotná automobilka se k úniku informací zatím nijak nevyjádřila, takže pokud se na jejím mlčení nic nezmění, stále si budeme muset počkat na ověření informací až do zahájení autosalonu v Ženevě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?