Tento rok se na autosalonu v Londýně předvede model, na který jsme dlouho čekali. Od 17. do 20. května zda totiž bude k vidění vůbec první Tesla model S v karosářském provedení kombi. Její stvoření je sice dílem soukromé karosárny, nicméně výsledek působí na první pohled více než profesionálně.
V karosárně QWest si na nové Tesle Kombi dali skutečně záležet. Prioritou nového majitele byla samozřejmě praktičnost, nicméně díky dobře odvedené práci se podařilo udržet u výkonnost. Kombík postavený na základech Modelu S P90D totiž stále zvládá akceleraci z 0 na 96 km/h během 2.8 sekundy. Tedy úplně stejně, jako jakákoliv jiná Tesla tohoto typu.
Jeden by očekával, že nové tvary přidají Tesle na hmotnosti, ovšem opak pravdou. Díky střeše, sloupkům a zadním vratům vyrobeným z karbonových vláken se konstruktérům dokonce podařilo snížit váhu o nezanedbatelných 12.6 kilogramu.
Alec Mumford, ředitel londýnského autosalonu, už se nechal slyšet, že na letošním ročníku se představí více světových novinek a unikátů, než kdykoliv dřív. A nezapomněl zmínit své nadšení ze skutečnosti, že Tesla Model S Kombi je jedním z nich. Dle jeho slov se totiž jedná o skvělou technickou práci, která jistě zaujme publikum.
My first ride!! @QwestNorfolk @FullyChargedShw @Carpervert pic.twitter.com/jAeFE3Iefa
— TeslaTed (@TeslaTed) 26. ledna 2018
Primárním cílem majitele vozidla byla možnost vozit si sebou svého psa v kufru, nicméně konstruktéři z Norfolku měli trochu jiné cíle. Chtěli totiž vytvořit minimálně stejně dobrou (ideálně však lepší) aerodynamiku, než mají původní Tesly Model S.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.