Pod kapotou nového sportovního vozu s motorem uprostřed by se měl totiž objevit zcela evoluční motor V8, který byl převzat ze závodního speciálu 488 Challenge.Ten by měl kromě ohromného výkonu, často se spekuluje o minimálně 700 koních, nabídnout i úsporu váhy, neboť proti standardnímu motoru z modelu 488 GTB by měl být o 10 % lehčí.
Ostatně váha se stala všeobecně důležitým aspektem při navrhování nového modelu. Podle webu CarScoops by totiž nový model 488 GTO měl disponovat zatím největším množstvím karbonových dílů, jaké kdy automobilka do svých silničních vozů montovala.
Z karbonu mají být vyrobeny i nové díly, které by měly výrazným způsobem zlepšit aerodynamiku celého vozu. I v tomto případě se Ferrari inspirovalo od svých závodních modelů a aerodynamika by mohla být až o 20 % lepší. Zároveň pak automobilka instalovala nový systém "Sideship Management" a úpravy se mělo dočkat i řízení a software operující s dvou-spojkovou převodovkou.
Nová hardcore verze Ferrari by se mohla oficiálně představit již na autosalonu v Ženevě, ovšem nedávno zveřejněné fotky naznačují, že prezentace pro uzavřený okruh lidí již proběhla.