Linda Jackson, ředitelka automobilky Citroen, oficiálně potvrdila, že modely C5 a C6 se dočkají nástupce, který bude směřovat na čínský a evropský trh. Dorazit by však měl až ke konci tohoto desetiletí a od svých předchůdců se bude nejspíš výrazně lišit.
V nedávném rozhovoru pro Autocar však Jackson zdůraznila, že nepůjde o novou C5. Mělo by se jednat o zcela nový a prostorný sedan, který nyní automobilce v nabídce chybí a Jackson v tom vidí problém. Podle jejích slov by každá velká automobilka měla mít v portfoliu malé, střední i střední vozy a SUV. Díky tomu pak bude schopna pokrýt poptávku jak domácností, tak společností vybírající nové služební vozy.
Jedním z hlavních důvodů pro návrat k rozměrným a reprezentativním sedanům však nejspíš bude čínský trh. Tamní poptávka po sedanech sice kvůli vozidlům typu SUV sice upadá, nicméně i tak je poměrně silná a Jackson nejspíš věří, že se jí tento trend podaří zvrátit.
Vzhled nového sedanu bude nejspíš silně inspirován konceptem CXperience a to zvenčí i zevnitř. Neotřelý a futuristický design pak bude nejspíš doplněn poslední generací komfortního podvozku, díky kterému by mohl vůz skutečně vystoupit z řady ostatních zástupců tohoto segmentu.
V tuto chvíli je ještě příliš brzy na hádání jakýchkoliv specifik, nicméně je více než pravděpodobné, že řadu technických a technologických prvků bude nový model sdílet s novou generací Peugeotu 508, který je nyní testován. V překladu by to mohlo znamenat hlavně novou platformu EMP2, která učinila velký pokrok v oblasti váhy i tuhosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.