Není žádným tajemstvím, že se mladoboleslavská automobilka v posledních letech soustředí zejména na čínský trh, kde se jí skutečně daří. Nejnovější model z jejího portfolia populárních SUV, model Kamiq, tak zamíří nejprve do Číny a později se uvidí, jestli se dostane i za její hranice.
O nejnovějším SUV automobilky Škoda Auto dnes informoval čínský motoristický server CarNewsChina.com, podle kterého by se měla uskutečnit jeho premiéra již na letošním autosalonu v Pekingu, který se koná v dubnu. K dealerům a zákazníkům by se pak měl dostat zhruba od června.
Nový model má být v hierarchii mladoboleslavských SUV úplným základem, tedy pod modelem Karoq. Jeho rozměry mají být cca 4390 mm x 1781 mm x 1593 mm a rozvor kol 2610 mm. Jediným známým motorem má být benzínová 1.5 o výkonu 110 koní, o dalších variantách se bohužel nikdo nezmínil.
Vůz bude vyráběn přímo v Číně prostřednictvím továrny Shanghai Volkswagen a jeho cena se dohaduje na 90 000 yuanů, tedy cca 292 000 Kč. Vzhledem k všeobecnému nedostatku informací však nevíme, co mají zákazníci za tuto cenu očekávat.
Už teď ale víme, že design Kamiqu se u čínských novinářů s příliš velkým úspěchem nesetkal. Podle webu CarNewsChina jsou totiž tvary vozu nezáživné a nedokáží člověka zaujmout. Škoda by tak měla být na čínském trhu odvážnější, co se designu týče. My v redakci můžeme jen tiše přikyvovat, neboť ve srovnání s modely Kodiaq a Karoq působí Kamiq, navzdory jasným designovým prvkům automobilky, až příliš všedně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?