Není žádným tajemstvím, že se mladoboleslavská automobilka v posledních letech soustředí zejména na čínský trh, kde se jí skutečně daří. Nejnovější model z jejího portfolia populárních SUV, model Kamiq, tak zamíří nejprve do Číny a později se uvidí, jestli se dostane i za její hranice.
O nejnovějším SUV automobilky Škoda Auto dnes informoval čínský motoristický server CarNewsChina.com, podle kterého by se měla uskutečnit jeho premiéra již na letošním autosalonu v Pekingu, který se koná v dubnu. K dealerům a zákazníkům by se pak měl dostat zhruba od června.
Nový model má být v hierarchii mladoboleslavských SUV úplným základem, tedy pod modelem Karoq. Jeho rozměry mají být cca 4390 mm x 1781 mm x 1593 mm a rozvor kol 2610 mm. Jediným známým motorem má být benzínová 1.5 o výkonu 110 koní, o dalších variantách se bohužel nikdo nezmínil.
Vůz bude vyráběn přímo v Číně prostřednictvím továrny Shanghai Volkswagen a jeho cena se dohaduje na 90 000 yuanů, tedy cca 292 000 Kč. Vzhledem k všeobecnému nedostatku informací však nevíme, co mají zákazníci za tuto cenu očekávat.
Už teď ale víme, že design Kamiqu se u čínských novinářů s příliš velkým úspěchem nesetkal. Podle webu CarNewsChina jsou totiž tvary vozu nezáživné a nedokáží člověka zaujmout. Škoda by tak měla být na čínském trhu odvážnější, co se designu týče. My v redakci můžeme jen tiše přikyvovat, neboť ve srovnání s modely Kodiaq a Karoq působí Kamiq, navzdory jasným designovým prvkům automobilky, až příliš všedně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.