Není žádným tajemstvím, že se mladoboleslavská automobilka v posledních letech soustředí zejména na čínský trh, kde se jí skutečně daří. Nejnovější model z jejího portfolia populárních SUV, model Kamiq, tak zamíří nejprve do Číny a později se uvidí, jestli se dostane i za její hranice.
O nejnovějším SUV automobilky Škoda Auto dnes informoval čínský motoristický server CarNewsChina.com, podle kterého by se měla uskutečnit jeho premiéra již na letošním autosalonu v Pekingu, který se koná v dubnu. K dealerům a zákazníkům by se pak měl dostat zhruba od června.
Nový model má být v hierarchii mladoboleslavských SUV úplným základem, tedy pod modelem Karoq. Jeho rozměry mají být cca 4390 mm x 1781 mm x 1593 mm a rozvor kol 2610 mm. Jediným známým motorem má být benzínová 1.5 o výkonu 110 koní, o dalších variantách se bohužel nikdo nezmínil.
Vůz bude vyráběn přímo v Číně prostřednictvím továrny Shanghai Volkswagen a jeho cena se dohaduje na 90 000 yuanů, tedy cca 292 000 Kč. Vzhledem k všeobecnému nedostatku informací však nevíme, co mají zákazníci za tuto cenu očekávat.
Už teď ale víme, že design Kamiqu se u čínských novinářů s příliš velkým úspěchem nesetkal. Podle webu CarNewsChina jsou totiž tvary vozu nezáživné a nedokáží člověka zaujmout. Škoda by tak měla být na čínském trhu odvážnější, co se designu týče. My v redakci můžeme jen tiše přikyvovat, neboť ve srovnání s modely Kodiaq a Karoq působí Kamiq, navzdory jasným designovým prvkům automobilky, až příliš všedně.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?