Japonská automobilka Suzuki, specialista na kompaktní SUV, malé off-roady a městské mini automobily, ohlásila produkci nového modelu. Malé městské SUV představené na tokijském autosalonu pod názvem Xbee sice nezaujme terénními vlastnostmi, ale dokonale hraje na city kombinací retro vzhledu a prostorného interiéru.
Nový model konstrukčně vychází z minivanu Suzuki Hustler a jeho název Xbee má být správně vyslovován "Cross-bee". Vzhled vozu je pak tradičně přizpůsoben maximální praktičnosti na co nejmenším půdorysu. Někteří pak mohou ve vzhledu nového Xbee vidět i vzdáleného příbuzného klasického off-roadu Toyota FJ Cruiser, jehož výroby byla nedávno ukončena.
Jak už jsme naznačovali, prostornost má u tohoto modelu hrát hlavní roli. Ostatně i sám výrobce ho popisuje jako vůz s kabinou velikosti kombíku a zábavou hodnou vozu SUV. Xbee je určen prozatím jen pro japonský trh, nicméně je docela možné, že dřív nebo později by se mohl objevit i ve zbytku světa.
Co se techniky týče, pod kapotou se ukrývá zatím pouze litrový hybridní motor, který je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou. Pokud by se jednalo o stejný motor jako například pod kapotou Swiftu, pak bychom se mohli těšit na solidních 81 kW. Pozitivní zprávou je navíc možnost volby mezi pohonem pouze předních i všech kol.
V Japonsku má být vůz nabízen ve dvou výbavách pro každý typ pohonu (2x4 vs. 4x4). Ceny nejzákladnější výbavy přitom startují na částce v přepočtu okolo 340 000 Kč a šplhají se až k částce cca 412 000 Kč. Za tuto cenu však zákazníci dostanou velice praktický vůz plný moderní výbavy a hlavně pokročilých bezpečnostních systémů. Suzuki tak očekává, že každý měsíc by se mohlo prodat až 2 000 vozů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?