Japonská automobilka Suzuki, specialista na kompaktní SUV, malé off-roady a městské mini automobily, ohlásila produkci nového modelu. Malé městské SUV představené na tokijském autosalonu pod názvem Xbee sice nezaujme terénními vlastnostmi, ale dokonale hraje na city kombinací retro vzhledu a prostorného interiéru.
Nový model konstrukčně vychází z minivanu Suzuki Hustler a jeho název Xbee má být správně vyslovován "Cross-bee". Vzhled vozu je pak tradičně přizpůsoben maximální praktičnosti na co nejmenším půdorysu. Někteří pak mohou ve vzhledu nového Xbee vidět i vzdáleného příbuzného klasického off-roadu Toyota FJ Cruiser, jehož výroby byla nedávno ukončena.
Jak už jsme naznačovali, prostornost má u tohoto modelu hrát hlavní roli. Ostatně i sám výrobce ho popisuje jako vůz s kabinou velikosti kombíku a zábavou hodnou vozu SUV. Xbee je určen prozatím jen pro japonský trh, nicméně je docela možné, že dřív nebo později by se mohl objevit i ve zbytku světa.
Co se techniky týče, pod kapotou se ukrývá zatím pouze litrový hybridní motor, který je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou. Pokud by se jednalo o stejný motor jako například pod kapotou Swiftu, pak bychom se mohli těšit na solidních 81 kW. Pozitivní zprávou je navíc možnost volby mezi pohonem pouze předních i všech kol.
V Japonsku má být vůz nabízen ve dvou výbavách pro každý typ pohonu (2x4 vs. 4x4). Ceny nejzákladnější výbavy přitom startují na částce v přepočtu okolo 340 000 Kč a šplhají se až k částce cca 412 000 Kč. Za tuto cenu však zákazníci dostanou velice praktický vůz plný moderní výbavy a hlavně pokročilých bezpečnostních systémů. Suzuki tak očekává, že každý měsíc by se mohlo prodat až 2 000 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.