Chcete li cestovat po Africe, potřebujete k tomu stroj, který něco vydrží. Dlouhou dobu byl tou nejlepší variantou Defender, nicméně jeho výroba už skončila a i starší kousky jsou stále poměrně nákladné na pořízení i provoz. Volné místo na trhu se tak pokouší zabrat společnost Mobius se svým off-roadem Mobis 2
Společnost Mobius Motors sídlí v Keni a její cíl je jednoduchý, nabídnout lidem laciný ale robustní dopravní prostředek, se kterým budou moci převážet své blízké i těžší náklad. A těmto požadavkům odpovídá Mobius 2 dokonale a dokonce dokázal přihodit i poměrně zajímavý vzhled.
Spíš než vzhled je však důležitější technika. Mobius 2 je postaven na robustním žebřinovém rámu, na kterém je umístěn prostorový rám. Konstrukce je tak skutečně masivní a měla by toho dost vydržet jak při jízdě, tak co se životnosti týče. Díky listovému odpružení na zadní nápravě by pak neměl být problém ani s převážením těžších nákladů.
Pod kapotou nalezneme 1.8 litrový benzínový motor o výkonu 98 kW (133 k), který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou. Malým zklamáním však může být informace z webových stránek prodejce, podle které budou všechny modely vybaveny pouze pohonem zadních kol.
Uvnitř vozu se naplno projevuje snaha o udržení nákladů na minimu. Výbava je strohá a linie jsou prosté a jednoduché, nicméně zákazníci toužící po luxusu si mohou připlatit za 9 palcový infotainment systém s vysokým rozlišením nebo za klimatizaci. V základní výbavě toho však příliš nenajdeme - vlastně ani zadní sedačky.
Tím největším benefitem je však samozřejmě cena. Nové SUV totiž vyjde v přepočtu na cca 12 610 dolarů, což odpovídá částce cca 273 000 Kč. Drsné africké SUV tak vyjde v Keni na zhruba stejnou cenu, jako 5 - 6 let staré sedany.
V Mobius Motors tak doufají, že jejich nové SUV bude přesně tím pravým, po čem africký kontinent touží. V poměru cena / výkon je totiž skutečně bezkonkurenční a jeho drsný vzhled by také mohl zaujmout řadu potenciálních zákazníků. V současné době má automobilka otevřené před-objednávky a první hotové vozy mají k zákazníkům dorazit začátkem nadcházejícího roku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?