Chcete li cestovat po Africe, potřebujete k tomu stroj, který něco vydrží. Dlouhou dobu byl tou nejlepší variantou Defender, nicméně jeho výroba už skončila a i starší kousky jsou stále poměrně nákladné na pořízení i provoz. Volné místo na trhu se tak pokouší zabrat společnost Mobius se svým off-roadem Mobis 2
Společnost Mobius Motors sídlí v Keni a její cíl je jednoduchý, nabídnout lidem laciný ale robustní dopravní prostředek, se kterým budou moci převážet své blízké i těžší náklad. A těmto požadavkům odpovídá Mobius 2 dokonale a dokonce dokázal přihodit i poměrně zajímavý vzhled.
Spíš než vzhled je však důležitější technika. Mobius 2 je postaven na robustním žebřinovém rámu, na kterém je umístěn prostorový rám. Konstrukce je tak skutečně masivní a měla by toho dost vydržet jak při jízdě, tak co se životnosti týče. Díky listovému odpružení na zadní nápravě by pak neměl být problém ani s převážením těžších nákladů.
Pod kapotou nalezneme 1.8 litrový benzínový motor o výkonu 98 kW (133 k), který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou. Malým zklamáním však může být informace z webových stránek prodejce, podle které budou všechny modely vybaveny pouze pohonem zadních kol.
Uvnitř vozu se naplno projevuje snaha o udržení nákladů na minimu. Výbava je strohá a linie jsou prosté a jednoduché, nicméně zákazníci toužící po luxusu si mohou připlatit za 9 palcový infotainment systém s vysokým rozlišením nebo za klimatizaci. V základní výbavě toho však příliš nenajdeme - vlastně ani zadní sedačky.
Tím největším benefitem je však samozřejmě cena. Nové SUV totiž vyjde v přepočtu na cca 12 610 dolarů, což odpovídá částce cca 273 000 Kč. Drsné africké SUV tak vyjde v Keni na zhruba stejnou cenu, jako 5 - 6 let staré sedany.
V Mobius Motors tak doufají, že jejich nové SUV bude přesně tím pravým, po čem africký kontinent touží. V poměru cena / výkon je totiž skutečně bezkonkurenční a jeho drsný vzhled by také mohl zaujmout řadu potenciálních zákazníků. V současné době má automobilka otevřené před-objednávky a první hotové vozy mají k zákazníkům dorazit začátkem nadcházejícího roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?