Pro evropské zákazníky byla oficiálně zahájena výroba zcela nového Nissanu LEAF, nové generace světově nejprodávanější elektromobilu. Z výrobních linek v britském Sunderlandu již sjíždějí první vozy LEAF a první zákazníci již začali odpočítávat dny zbývající do okamžiku, kdy v únoru obdrží své vozy.
Tento zcela nový model, který ztělesňuje vizi Inteligentní mobility Nissan a již sbírá mezinárodní ceny za inovace a technologie, se dočkal zcela nového provedení, které nabízí delší dojezd, dynamický design, vyspělé jízdní asistenční technologie a rozšířenou konektivitu.
Kevin Fitzpatrick, viceprezident divize výroby společnosti Nissan Europe, uvedl: „Nissan byl první, kdo na evropský trh v roce 2011 uvedl elektromobily a od té doby je každým rokem jasnější, že stále více zákazníků sdílí naši vizi budoucnosti mobility. Máme obrovskou radost ze zahájení výroby v Sunderlandu a z toho, že v únoru dodáme na evropské trhy nový Nissan LEAF.“
Nový Nissan LEAF nabízí delší dojezd 378 km na jedno nabití a umožňuje řidičům užívat si delší cestování propojené evropskou sítí rychlonabíjecích stanic CHAdeMO.
Ke špičkovým technologiím nového Nissanu LEAF patří:
e-Pedal, který umožňuje řidičům startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku na plynový pedál, což přináší větší kontrolu nad vozidlem a činí jízdu zcela bezproblémovou. E-Pedal dokonce dokáže držet vozidlo na místě ve svahu a je dostupný všem, neboť je součástí standardní výbavy již od základní úrovně. Pokročilý systém podpory řidiče ProPILOT automaticky reguluje vzdálenost od vozidla vpředu a citlivými zásahy do řízení pomáhá řidiči udržovat LEAF uprostřed jízdního pruhu. Tyto funkce mohou výrazně vylepšit zážitek z jízdy na dálnici – ať už je provoz hustý, nebo plynulý. Technologie ProPILOT Park zase umožňuje zaparkovat nový LEAF pouhým stisknutím tlačítka. Tato funkce pro zcela automatické parkování využívá pokročilou technologii zpracování obrazu ze čtyř kamer s vysokým rozlišením a pomocí údajů z 12 ultrazvukových snímačů rozmístěných po obvodu vozu zajíždí s vozem do parkovacího místa.Nissan LEAF se ve Spojeném království vyrábí pro evropské trhy již od roku 2013. Od roku 2011 se jich v Evropě prodalo více než 85 000, přičemž první dodávky pocházely ze závodu Nissanu v japonském městě Oppama. Po počáteční investici 420 milionů liber přišla do závodu Nissanu v Sunderlandu v souvislosti s uvedením nového Nissanu LEAF další investice ve výši 36 milionů liber, která podporuje více než 2000 pracovních míst v Nissanu a v dodavatelském řetězci ve Spojeném království.
Zahájení výroby následuje poté, co minulý měsíc nový Nissan LEAF získal své první velké mezinárodní ocenění na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace spotřebitelů CTA (Consumer Technology Association). LEAF získal:
cenu CES Best of Innovation v kategorii Vehicle Intelligence and Self-Driving Technology nominaci na ocenění CES v kategorii Tech for a Better WorldKodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?