Nissan oznámil zahájení výroby LEAFu v Evropě. První dodávky můžeme očekávat v únoru

Nový Nissan Leaf
Nový Nissan Leaf, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. prosince 2017 16:57
Sdílej:

Pro evropské zákazníky byla oficiálně zahájena výroba zcela nového Nissanu LEAF, nové generace světově nejprodávanější elektromobilu. Z výrobních linek v britském Sunderlandu již sjíždějí první vozy LEAF a první zákazníci již začali odpočítávat dny zbývající do okamžiku, kdy v únoru obdrží své vozy.

Tento zcela nový model, který ztělesňuje vizi Inteligentní mobility Nissan a již sbírá mezinárodní ceny za inovace a technologie, se dočkal zcela nového provedení, které nabízí delší dojezd, dynamický design, vyspělé jízdní asistenční technologie a rozšířenou konektivitu.

Kevin Fitzpatrick, viceprezident divize výroby společnosti Nissan Europe, uvedl: „Nissan byl první, kdo na evropský trh v roce 2011 uvedl elektromobily a od té doby je každým rokem jasnější, že stále více zákazníků sdílí naši vizi budoucnosti mobility. Máme obrovskou radost ze zahájení výroby v Sunderlandu a z toho, že v únoru dodáme na evropské trhy nový Nissan LEAF.“

Nový Nissan LEAF nabízí delší dojezd 378 km na jedno nabití a umožňuje řidičům užívat si delší cestování propojené evropskou sítí rychlonabíjecích stanic CHAdeMO.

Ke špičkovým technologiím nového Nissanu LEAF patří:

e-Pedal, který umožňuje řidičům startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku na plynový pedál, což přináší větší kontrolu nad vozidlem a činí jízdu zcela bezproblémovou.  E-Pedal dokonce dokáže držet vozidlo na místě ve svahu a je dostupný všem, neboť je součástí standardní výbavy již od základní úrovně. Pokročilý systém podpory řidiče ProPILOT automaticky reguluje vzdálenost od vozidla vpředu a citlivými zásahy do řízení pomáhá řidiči udržovat LEAF uprostřed jízdního pruhu. Tyto funkce mohou výrazně vylepšit zážitek z jízdy na dálnici – ať už je provoz hustý, nebo plynulý. Technologie ProPILOT Park zase umožňuje zaparkovat nový LEAF pouhým stisknutím tlačítka. Tato funkce pro zcela automatické parkování využívá pokročilou technologii zpracování obrazu ze čtyř kamer s vysokým rozlišením a pomocí údajů z 12 ultrazvukových snímačů rozmístěných po obvodu vozu zajíždí s vozem do parkovacího místa.

Nissan LEAF se ve Spojeném království vyrábí pro evropské trhy již od roku 2013. Od roku 2011 se jich v Evropě prodalo více než 85 000, přičemž první dodávky pocházely ze závodu Nissanu v japonském městě Oppama. Po počáteční investici 420 milionů liber přišla do závodu Nissanu v Sunderlandu v souvislosti s uvedením nového Nissanu LEAF další investice ve výši 36 milionů liber, která podporuje více než 2000 pracovních míst v Nissanu a v dodavatelském řetězci ve Spojeném království.

Zahájení výroby následuje poté, co minulý měsíc nový Nissan LEAF získal své první velké mezinárodní ocenění na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace spotřebitelů CTA (Consumer Technology Association). LEAF získal:

cenu CES Best of Innovation v kategorii Vehicle Intelligence and Self-Driving Technology nominaci na ocenění CES v kategorii Tech for a Better World
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.