Škoda oslavuje svůj nejúspěšnější rok ve své závodní historii speciálním limitovaným modelem Fabia, který bude od února 2018 k dispozici na 21 trzích. Speciální edice odkazuje na letošní úspěchy soutěžního vozu Škoda Fabia R5, která kromě jiného v letošní sezóně vybojovala titul mistra světa v kategorii WRC 2. Nová Fabia se zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 92 kW/125 k, sedmistupňovou převodovkou DSG a sportovním podvozkem je nejrychlejší verzí v rámci poslední modelové řady
Motorsport je nedílnou součástí DNA značky Škoda. Právě uplynulá sezóna byla tou nejúspěšnější ve 116leté historii motoristického sportu mladoboleslavské automobilky. Tento úspěch si ŠKODA připomíná limitovanou edicí vozu ŠKODA FABIA se zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 92 kW/125 k a sedmistupňovou převodovkou DSG. Vůz je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 203 km/h a je připraven zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy.
Pro více zážitků z dynamické jízdy je limitovaná edice vozu Škoda Fabia vybavena sportovním podvozkem se sníženou světlou výškou a tlumiči s tužší charakteristikou. Jízdní projev zvýrazňuje také sportovní volant, nová exkluzivní sportovní sedadla a přepracovaný koncový tlumič výfuku. Design limitované edice vychází z vozu Škoda Fabia Monte Carlo s bílou barvou Candy a černě lakovanou střechou. Specifickými prvky designu jsou 17“ kola z lehkých slitin Savio, dostupná ve třech barevných provedeních (zářivě zelená, bílá a černá). Pozornosti neujdou ani nápisy „WRC 2 2017 champion“ a další designové elementy, jež odkazují na úspěšné soutěžní vozy týmu Škoda Motorsport.
Kromě výrazných prvků s odkazem na svět motorsportu se nová speciální edice vyznačuje také rozšířenou standardní výbavou, jejíž součástí jsou mj. vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigační systém Amundsen, automatická klimatizace Climatronic, bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control, stejně jako světelný a dešťový senzor. Limitovaná edice 1300 vozů bude k dispozici od února 2018 nejen v České republice, ale i na dalších 20 trzích.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?