Ostrá Škoda Fabia nové generace! Jaká je?

Nejostřejší Škoda Fabia nové generace oslavuje závodní úspěchy Fabie R5 ve světě rally
Nejostřejší Škoda Fabia nové generace oslavuje závodní úspěchy Fabie R5 ve světě rally, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. prosince 2017 15:02 | akt. 12. prosince 2017 17:05
Sdílej:

Škoda oslavuje svůj nejúspěšnější rok ve své závodní historii speciálním limitovaným modelem Fabia, který bude od února 2018 k dispozici na 21 trzích. Speciální edice odkazuje na letošní úspěchy soutěžního vozu Škoda Fabia R5, která kromě jiného v letošní sezóně vybojovala titul mistra světa v kategorii WRC 2. Nová Fabia se zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 92 kW/125 k, sedmistupňovou převodovkou DSG a sportovním podvozkem je nejrychlejší verzí v rámci poslední modelové řady

Motorsport je nedílnou součástí DNA značky Škoda. Právě uplynulá sezóna byla tou nejúspěšnější ve 116leté historii motoristického sportu mladoboleslavské automobilky. Tento úspěch si ŠKODA připomíná limitovanou edicí vozu ŠKODA FABIA se zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 92 kW/125 k a sedmistupňovou převodovkou DSG. Vůz je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 203 km/h a je připraven zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy.

Pro více zážitků z dynamické jízdy je limitovaná edice vozu Škoda Fabia vybavena sportovním podvozkem se sníženou světlou výškou a tlumiči s tužší charakteristikou. Jízdní projev zvýrazňuje také sportovní volant, nová exkluzivní sportovní sedadla a přepracovaný koncový tlumič výfuku. Design limitované edice vychází z vozu Škoda Fabia Monte Carlo s bílou barvou Candy a černě lakovanou střechou. Specifickými prvky designu jsou 17“ kola z lehkých slitin Savio, dostupná ve třech barevných provedeních (zářivě zelená, bílá a černá). Pozornosti neujdou ani nápisy „WRC 2 2017 champion“ a další designové elementy, jež odkazují na úspěšné soutěžní vozy týmu Škoda Motorsport.

Kromě výrazných prvků s odkazem na svět motorsportu se nová speciální edice vyznačuje také rozšířenou standardní výbavou, jejíž součástí jsou mj. vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigační systém Amundsen, automatická klimatizace Climatronic, bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control, stejně jako světelný a dešťový senzor. Limitovaná edice 1300 vozů bude k dispozici od února 2018 nejen v České republice, ale i na dalších 20 trzích.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.