Škoda oslavuje svůj nejúspěšnější rok ve své závodní historii speciálním limitovaným modelem Fabia, který bude od února 2018 k dispozici na 21 trzích. Speciální edice odkazuje na letošní úspěchy soutěžního vozu Škoda Fabia R5, která kromě jiného v letošní sezóně vybojovala titul mistra světa v kategorii WRC 2. Nová Fabia se zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 92 kW/125 k, sedmistupňovou převodovkou DSG a sportovním podvozkem je nejrychlejší verzí v rámci poslední modelové řady
Motorsport je nedílnou součástí DNA značky Škoda. Právě uplynulá sezóna byla tou nejúspěšnější ve 116leté historii motoristického sportu mladoboleslavské automobilky. Tento úspěch si ŠKODA připomíná limitovanou edicí vozu ŠKODA FABIA se zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 92 kW/125 k a sedmistupňovou převodovkou DSG. Vůz je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 203 km/h a je připraven zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy.
Pro více zážitků z dynamické jízdy je limitovaná edice vozu Škoda Fabia vybavena sportovním podvozkem se sníženou světlou výškou a tlumiči s tužší charakteristikou. Jízdní projev zvýrazňuje také sportovní volant, nová exkluzivní sportovní sedadla a přepracovaný koncový tlumič výfuku. Design limitované edice vychází z vozu Škoda Fabia Monte Carlo s bílou barvou Candy a černě lakovanou střechou. Specifickými prvky designu jsou 17“ kola z lehkých slitin Savio, dostupná ve třech barevných provedeních (zářivě zelená, bílá a černá). Pozornosti neujdou ani nápisy „WRC 2 2017 champion“ a další designové elementy, jež odkazují na úspěšné soutěžní vozy týmu Škoda Motorsport.
Kromě výrazných prvků s odkazem na svět motorsportu se nová speciální edice vyznačuje také rozšířenou standardní výbavou, jejíž součástí jsou mj. vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigační systém Amundsen, automatická klimatizace Climatronic, bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control, stejně jako světelný a dešťový senzor. Limitovaná edice 1300 vozů bude k dispozici od února 2018 nejen v České republice, ale i na dalších 20 trzích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.