Ve světě existuje několik projektů, jejichž cílem je sestavit funkční létající automobil. Většina z nich si klade za cíl postavit stroj, který bude schopen se opravdu vznést a přeletět delší vzdálenost. Ruský tým odborníků sdružených ve společnosti Yagalёt však vyvíjí stroj, který vznese nad silnici jen o pár milimetrů, díky čemuž by měl být schopen nadnést se nad všechny nerovnosti.
Alespoň tak jsme pochopili zprávu, kterou prezentoval web Motor1. Podle jeho informací se ruská společnost Yagalёt snaží vyvinout kompaktní sportovní vůz, který bude doslova létat. Na Fantomase a jeho létající Citroen však zapomeňte, rusové totiž sází na zcela jinou technologii.
Zatímco většina ostatních vývojářů pracuje na létajících automobilech schopných cestovat stovky metrů vysoko na vzdálenost několika kilometrů, Rusové pracují na voze, který bude využívat technologii vznášedel. Z toho co zatím víme se zdá, že většinu času bude vůz použitelný normálně na kolech, ale po zmáčknutí tlačítka by se měl vznést nad zem o pár centimetrů.
Nevíme jak dlouho to má trvat ani jakou to bude mít podobu, neboť v současnosti máme k dispozici pouze jednu skicu. Něco málo však víme o koncepci klasických vznášedel, která se pohybují na jakémsi vzduchovém polštáři a jejich ovládání funguje se zpožděním a není zrovna přesné.
Projekt se v současnosti nachází ve fázi designového vývoje, takže jeho realizace, pokud na ni vůbec dojde, je otázkou mnoha let. Už teď je ale jasné, že nazývat tuto koncepci "létajícím" autem je poněkud odvážné. Stejně tak úplně nechápeme, jak by mohla funkce vznášedla obohatit zážitek z jízdy se sportovním vozem.
Nechceme tedy dělat předčasné závěry, ale jsme zvědaví, jak se nakonec projekt tohoto na první pohled hezkého roadsteru bude vyvíjet. Kdyby se totiž nejednalo o prezentaci "létajícího auta", ale jen o prezentaci "sportovního roadsteru", byli bychom víceméně nadšeni.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?