Ve světě existuje několik projektů, jejichž cílem je sestavit funkční létající automobil. Většina z nich si klade za cíl postavit stroj, který bude schopen se opravdu vznést a přeletět delší vzdálenost. Ruský tým odborníků sdružených ve společnosti Yagalёt však vyvíjí stroj, který vznese nad silnici jen o pár milimetrů, díky čemuž by měl být schopen nadnést se nad všechny nerovnosti.
Alespoň tak jsme pochopili zprávu, kterou prezentoval web Motor1. Podle jeho informací se ruská společnost Yagalёt snaží vyvinout kompaktní sportovní vůz, který bude doslova létat. Na Fantomase a jeho létající Citroen však zapomeňte, rusové totiž sází na zcela jinou technologii.
Zatímco většina ostatních vývojářů pracuje na létajících automobilech schopných cestovat stovky metrů vysoko na vzdálenost několika kilometrů, Rusové pracují na voze, který bude využívat technologii vznášedel. Z toho co zatím víme se zdá, že většinu času bude vůz použitelný normálně na kolech, ale po zmáčknutí tlačítka by se měl vznést nad zem o pár centimetrů.
Nevíme jak dlouho to má trvat ani jakou to bude mít podobu, neboť v současnosti máme k dispozici pouze jednu skicu. Něco málo však víme o koncepci klasických vznášedel, která se pohybují na jakémsi vzduchovém polštáři a jejich ovládání funguje se zpožděním a není zrovna přesné.
Projekt se v současnosti nachází ve fázi designového vývoje, takže jeho realizace, pokud na ni vůbec dojde, je otázkou mnoha let. Už teď je ale jasné, že nazývat tuto koncepci "létajícím" autem je poněkud odvážné. Stejně tak úplně nechápeme, jak by mohla funkce vznášedla obohatit zážitek z jízdy se sportovním vozem.
Nechceme tedy dělat předčasné závěry, ale jsme zvědaví, jak se nakonec projekt tohoto na první pohled hezkého roadsteru bude vyvíjet. Kdyby se totiž nejednalo o prezentaci "létajícího auta", ale jen o prezentaci "sportovního roadsteru", byli bychom víceméně nadšeni.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.