Ve světě existuje několik projektů, jejichž cílem je sestavit funkční létající automobil. Většina z nich si klade za cíl postavit stroj, který bude schopen se opravdu vznést a přeletět delší vzdálenost. Ruský tým odborníků sdružených ve společnosti Yagalёt však vyvíjí stroj, který vznese nad silnici jen o pár milimetrů, díky čemuž by měl být schopen nadnést se nad všechny nerovnosti.
Alespoň tak jsme pochopili zprávu, kterou prezentoval web Motor1. Podle jeho informací se ruská společnost Yagalёt snaží vyvinout kompaktní sportovní vůz, který bude doslova létat. Na Fantomase a jeho létající Citroen však zapomeňte, rusové totiž sází na zcela jinou technologii.
Zatímco většina ostatních vývojářů pracuje na létajících automobilech schopných cestovat stovky metrů vysoko na vzdálenost několika kilometrů, Rusové pracují na voze, který bude využívat technologii vznášedel. Z toho co zatím víme se zdá, že většinu času bude vůz použitelný normálně na kolech, ale po zmáčknutí tlačítka by se měl vznést nad zem o pár centimetrů.
Nevíme jak dlouho to má trvat ani jakou to bude mít podobu, neboť v současnosti máme k dispozici pouze jednu skicu. Něco málo však víme o koncepci klasických vznášedel, která se pohybují na jakémsi vzduchovém polštáři a jejich ovládání funguje se zpožděním a není zrovna přesné.
Projekt se v současnosti nachází ve fázi designového vývoje, takže jeho realizace, pokud na ni vůbec dojde, je otázkou mnoha let. Už teď je ale jasné, že nazývat tuto koncepci "létajícím" autem je poněkud odvážné. Stejně tak úplně nechápeme, jak by mohla funkce vznášedla obohatit zážitek z jízdy se sportovním vozem.
Nechceme tedy dělat předčasné závěry, ale jsme zvědaví, jak se nakonec projekt tohoto na první pohled hezkého roadsteru bude vyvíjet. Kdyby se totiž nejednalo o prezentaci "létajícího auta", ale jen o prezentaci "sportovního roadsteru", byli bychom víceméně nadšeni.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?