Pokud jste fanouškem elektromobility, ale toužíte po sportovním stroji, máte poměrně omezený výběr. Pár zajímavých elektrických sporťáků by se sice našlo, nicméně jejich cenovky atakují výšiny. Americká společnost Ampere Motor však představila stroj, který by mohl uspokojit nejednoho potenciálního zákazníka.
Pokud chcete uspět v USA uspět s elektromobilem, měli byste ho nabídnout zákazníkům v Kalifornii, kde elektromobilita zkrátka frčí. A toho si je většina výrobců dobře vědoma, což se projevilo i na autosalonu v Los Angeles, kde byly elektromobily v hojném zastoupení.
Mezi klasickými značkami se ale objevila i řada novinek, včetně sportovní elektrické tříkolky nazvané jednoduše "1" od společnosti Ampere Motor. Ta by podle výrobce měla představovat ideální dopravní prostředek do města i na cesty za zábavou. Co se samotné automobilky týče, jedná se o startup, na jehož chodu se údajně podílí zkušení automobiloví designéři, technici i závodníci.
Vůz se stále nachází ve stádiu prototypu, nicméně podle automobilky už je vše z 90 % připraveno na zahájení masové produkce. Vzhledem k tomu, že vůz je ještě rozpracovaný, neuvolnili jeho výrobci takřka žádné technické parametry. Vůz by však měl být postaven na trubkovém rámu a podvozek nejspíš využívá zavěšení s dvojitými lichoběžníky.
O pohon se stará motor neznámého výkonu, který bude předávat výkon zřejmě na zadní kolo. Kapacitu baterie bohužel neznáme, nicméně dojezd by se mohl pohybovat kolem 160 kilometrů.
Nejzajímavější na novém prototypu je však bezesporu cena: 9,900 dolarů je totiž v přepočtu cca 212 000 korun. Výroba by měla být zahájena v příštím roce a společnost již nyní přijímá předobjednávky se zálohou v hodnotě 200 dolarů, cca 4300 korun. Cena tak na roadster určený k zábavě rozhodně není špatná, co myslíte?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.