Pokud jste fanouškem elektromobility, ale toužíte po sportovním stroji, máte poměrně omezený výběr. Pár zajímavých elektrických sporťáků by se sice našlo, nicméně jejich cenovky atakují výšiny. Americká společnost Ampere Motor však představila stroj, který by mohl uspokojit nejednoho potenciálního zákazníka.
Pokud chcete uspět v USA uspět s elektromobilem, měli byste ho nabídnout zákazníkům v Kalifornii, kde elektromobilita zkrátka frčí. A toho si je většina výrobců dobře vědoma, což se projevilo i na autosalonu v Los Angeles, kde byly elektromobily v hojném zastoupení.
Mezi klasickými značkami se ale objevila i řada novinek, včetně sportovní elektrické tříkolky nazvané jednoduše "1" od společnosti Ampere Motor. Ta by podle výrobce měla představovat ideální dopravní prostředek do města i na cesty za zábavou. Co se samotné automobilky týče, jedná se o startup, na jehož chodu se údajně podílí zkušení automobiloví designéři, technici i závodníci.
Vůz se stále nachází ve stádiu prototypu, nicméně podle automobilky už je vše z 90 % připraveno na zahájení masové produkce. Vzhledem k tomu, že vůz je ještě rozpracovaný, neuvolnili jeho výrobci takřka žádné technické parametry. Vůz by však měl být postaven na trubkovém rámu a podvozek nejspíš využívá zavěšení s dvojitými lichoběžníky.
O pohon se stará motor neznámého výkonu, který bude předávat výkon zřejmě na zadní kolo. Kapacitu baterie bohužel neznáme, nicméně dojezd by se mohl pohybovat kolem 160 kilometrů.
Nejzajímavější na novém prototypu je však bezesporu cena: 9,900 dolarů je totiž v přepočtu cca 212 000 korun. Výroba by měla být zahájena v příštím roce a společnost již nyní přijímá předobjednávky se zálohou v hodnotě 200 dolarů, cca 4300 korun. Cena tak na roadster určený k zábavě rozhodně není špatná, co myslíte?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?