Automobilový svět čeká příští rok velká událost: Rolls-Royce představí svůj vůbec první model s karoserií SUV. Lidé z GoodWoodu, kde se na voze pracuje, by ho však spíše označili jako HSV, tedy "High-Sided Vehicle". Ať už ale budeme nový Rolls nazývat jakkoliv, jedno je jisté: luxusnější vůz v této třídě na světě nenajdeme
O novém modelu, který se prozatím označuje "Cullinan", se mluví již delší dobu, ovšem jeho podoba je stále neznámá. Na svět už se dostalo pár fotografií a videí maskovaného prototypu, nicméně co se ukrývá za maskovací fólií je jednou velkou neznámou. Odpověď na ni se však pokusil najít Jan Peisert.
Ten prostřednictvím grafického editoru propojil tvary prozatím vyfocených prototypů modelu Cullinan s jednotlivými díly modelu Phantom. Možná to zní jednoduše, ovšem celý proces zabral více než 16 hodin a jeho výsledek je famózní (video na konci článku). Ostatně to můžete posoudit sami.
Pokud by vás zajímalo, proč byly použity díly karoserie právě z modelu Phantom osmé generace, pak odpověď naleznete v kalendáři. Phantom je totiž posledním představeným modelem automobilky a s Culinanem bude sdílet řadu technických inovací. Jednou z nich by měla být zcela nová hliníková platforma, která nese všeříkající označení: "Architecture of Luxury".
Jistá podobnost mezi oběma modely by se měla ukrývat i pod kapotou. Mluvíme samozřejmě o dvakrát přeplňovaném motoru 6.75-litru V12. Pokud by motor zůstal stejně naladěn jako v Phantomu, pak by Cullinan dostal 563 koňských sil a 900 Nm točivého momentu. Lidi vlastnící Rolls to sice příliš zajímat nebude, nicméně tento motor rozhýbe Phantom z 0 na 100 km/h za 5.1 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.
Cullinan však bude s největší pravděpodobností podstatně těžší, takže jeho výkony by měly být pomalejší. Pro zákazníky to však nebude žádnou zásadní překážkou, zvláště pokud si Cullinan zachová luxus Phantomu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.