Automobilový svět čeká příští rok velká událost: Rolls-Royce představí svůj vůbec první model s karoserií SUV. Lidé z GoodWoodu, kde se na voze pracuje, by ho však spíše označili jako HSV, tedy "High-Sided Vehicle". Ať už ale budeme nový Rolls nazývat jakkoliv, jedno je jisté: luxusnější vůz v této třídě na světě nenajdeme
O novém modelu, který se prozatím označuje "Cullinan", se mluví již delší dobu, ovšem jeho podoba je stále neznámá. Na svět už se dostalo pár fotografií a videí maskovaného prototypu, nicméně co se ukrývá za maskovací fólií je jednou velkou neznámou. Odpověď na ni se však pokusil najít Jan Peisert.
Ten prostřednictvím grafického editoru propojil tvary prozatím vyfocených prototypů modelu Cullinan s jednotlivými díly modelu Phantom. Možná to zní jednoduše, ovšem celý proces zabral více než 16 hodin a jeho výsledek je famózní (video na konci článku). Ostatně to můžete posoudit sami.
Pokud by vás zajímalo, proč byly použity díly karoserie právě z modelu Phantom osmé generace, pak odpověď naleznete v kalendáři. Phantom je totiž posledním představeným modelem automobilky a s Culinanem bude sdílet řadu technických inovací. Jednou z nich by měla být zcela nová hliníková platforma, která nese všeříkající označení: "Architecture of Luxury".
Jistá podobnost mezi oběma modely by se měla ukrývat i pod kapotou. Mluvíme samozřejmě o dvakrát přeplňovaném motoru 6.75-litru V12. Pokud by motor zůstal stejně naladěn jako v Phantomu, pak by Cullinan dostal 563 koňských sil a 900 Nm točivého momentu. Lidi vlastnící Rolls to sice příliš zajímat nebude, nicméně tento motor rozhýbe Phantom z 0 na 100 km/h za 5.1 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.
Cullinan však bude s největší pravděpodobností podstatně těžší, takže jeho výkony by měly být pomalejší. Pro zákazníky to však nebude žádnou zásadní překážkou, zvláště pokud si Cullinan zachová luxus Phantomu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?