Automobilový svět čeká příští rok velká událost: Rolls-Royce představí svůj vůbec první model s karoserií SUV. Lidé z GoodWoodu, kde se na voze pracuje, by ho však spíše označili jako HSV, tedy "High-Sided Vehicle". Ať už ale budeme nový Rolls nazývat jakkoliv, jedno je jisté: luxusnější vůz v této třídě na světě nenajdeme
O novém modelu, který se prozatím označuje "Cullinan", se mluví již delší dobu, ovšem jeho podoba je stále neznámá. Na svět už se dostalo pár fotografií a videí maskovaného prototypu, nicméně co se ukrývá za maskovací fólií je jednou velkou neznámou. Odpověď na ni se však pokusil najít Jan Peisert.
Ten prostřednictvím grafického editoru propojil tvary prozatím vyfocených prototypů modelu Cullinan s jednotlivými díly modelu Phantom. Možná to zní jednoduše, ovšem celý proces zabral více než 16 hodin a jeho výsledek je famózní (video na konci článku). Ostatně to můžete posoudit sami.
Pokud by vás zajímalo, proč byly použity díly karoserie právě z modelu Phantom osmé generace, pak odpověď naleznete v kalendáři. Phantom je totiž posledním představeným modelem automobilky a s Culinanem bude sdílet řadu technických inovací. Jednou z nich by měla být zcela nová hliníková platforma, která nese všeříkající označení: "Architecture of Luxury".
Jistá podobnost mezi oběma modely by se měla ukrývat i pod kapotou. Mluvíme samozřejmě o dvakrát přeplňovaném motoru 6.75-litru V12. Pokud by motor zůstal stejně naladěn jako v Phantomu, pak by Cullinan dostal 563 koňských sil a 900 Nm točivého momentu. Lidi vlastnící Rolls to sice příliš zajímat nebude, nicméně tento motor rozhýbe Phantom z 0 na 100 km/h za 5.1 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.
Cullinan však bude s největší pravděpodobností podstatně těžší, takže jeho výkony by měly být pomalejší. Pro zákazníky to však nebude žádnou zásadní překážkou, zvláště pokud si Cullinan zachová luxus Phantomu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.