Jen krátce před oficiální premiérou na autosalonu v Los Angeles představila automobilka Infiniti novou generaci SUV QX50, které se bude moci pochlubit revolučním motorem se schopností nabídnout úspornost i maximální výkon.
Design nové generace modelu QX50 se velmi úzce drží předlohy, kterou byl koncept QX50 ze začátku tohoto roku. Ve skutečnosti jsou jedinými rozdíly jen odlišné světlomety, pár chromových rámečků a také nové malé přívody vzduchu pod světlomety.
Při bočním pohledu si pak stejně jako u konceptu můžeme všimnout černých lemů blatníků a chromového lemování oken svažujícího se od A sloupku směrem dozadu. Díky tomu vůz dostává výraznou elegantní a možná až lehce sportovní siluetu.
Pod karoserií se událo hned několik novinek, počínaje inovovaným šasi s pohonem dvou kol a o 23% vyšší tuhostí až po zcela nový motor označovaný VC-Turbo. Tento přeplňovaný čtyřválec totiž disponuje technologií proměnného kompresního poměru v rozsahu 8:1 pro sportovní jízdu až po 14:1 pro maximálně úspornou jízdu.
Při plně využitém potenciálu se motor může pochlubit výkonem 268 koní a 300 Nm točivého momentu. Ve spojení s CVT převodovkou zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h předokolka v čase 6.7 sekundy a čtyřkolka za 6.3 sekundy.
Podobně jako řada dalších nových modelů z produkce Nissan, i nové Infiniti QX50 nabízí pokročilý autonomní systém ProPILOT, který je schopen kontrolovat řízení, akceleraci a brzdění na dálnicích. Více informací o modelu se dočkáme pravděpodobně ještě v průběhu dnešního dne.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?