Jen krátce před oficiální premiérou na autosalonu v Los Angeles představila automobilka Infiniti novou generaci SUV QX50, které se bude moci pochlubit revolučním motorem se schopností nabídnout úspornost i maximální výkon.
Design nové generace modelu QX50 se velmi úzce drží předlohy, kterou byl koncept QX50 ze začátku tohoto roku. Ve skutečnosti jsou jedinými rozdíly jen odlišné světlomety, pár chromových rámečků a také nové malé přívody vzduchu pod světlomety.
Při bočním pohledu si pak stejně jako u konceptu můžeme všimnout černých lemů blatníků a chromového lemování oken svažujícího se od A sloupku směrem dozadu. Díky tomu vůz dostává výraznou elegantní a možná až lehce sportovní siluetu.
Pod karoserií se událo hned několik novinek, počínaje inovovaným šasi s pohonem dvou kol a o 23% vyšší tuhostí až po zcela nový motor označovaný VC-Turbo. Tento přeplňovaný čtyřválec totiž disponuje technologií proměnného kompresního poměru v rozsahu 8:1 pro sportovní jízdu až po 14:1 pro maximálně úspornou jízdu.
Při plně využitém potenciálu se motor může pochlubit výkonem 268 koní a 300 Nm točivého momentu. Ve spojení s CVT převodovkou zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h předokolka v čase 6.7 sekundy a čtyřkolka za 6.3 sekundy.
Podobně jako řada dalších nových modelů z produkce Nissan, i nové Infiniti QX50 nabízí pokročilý autonomní systém ProPILOT, který je schopen kontrolovat řízení, akceleraci a brzdění na dálnicích. Více informací o modelu se dočkáme pravděpodobně ještě v průběhu dnešního dne.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.