Elon Musk v noci na dnešek znovu šokoval svět. Po oznámení revolučního elektrického tahače totiž představil i novou generaci Tesla Roadsteru, jehož parametry vypadají jak z říše snů.
Tesla Roadster je zpátky! Dlouho se o něm spekulovalo, po internetu se objevilo pár grafických konceptů, ale rozhodně nikdo nečekal, že by mohl být představen tak brzy. Jeho realizace se sice očekává až v roce 2020 (pokud do té doby Tesla vydrží), nicméně jeho parametry jsou tak úchvatné, že už jen kvůli tomuhle příslibu musí Tesla přežít. Ostatně posuďte ty parametry sami.
Točivý moment: 10 000 Nm! Akcelerace z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy Akcelerace z 0 na 161 km/h za 4.2 sekundy 1/4 míle (402 metrů) za 8.8 sekundy, což je nejlepší čas pro produkční automobil Maximální rychlost: 402 km/h Dojezd na jedno nabití: cca 981 kilometrů při jízdě po dálniciJak sám Elon Musk zdůraznil, díky tomuto dojezdu bez problémů zvládnete cestu z Los Angeles do San Francisca a zpátky na jedno nabití, pokud pojedete po dálnici. Pro nás by to pak mohlo znamenat s trochou štěstí cestu k nejbližšímu moři na jedno nabití. Tato čísla se však vztahují teprve k prototypu, produkční automobil by mohl být ještě rychlejší a zároveň by mohl nabídnout ještě lepší dojezd. Už tyto parametry však znějí neuvěřitelně a je otázkou, kdy k nim Elon Musk dodá nějaký ten důkaz.
Nový Roadster má pohánět trojice motorů, jeden u přední nápravy a dva u zadní - bude se tedy jednat o vůz s pohonem všech kol. energii budou motory čerpat z 250 kWh baterií. Jak už název napovídá, jedná se o Roadster, takže sundavání střechy by také neměl být problém. Dokonce by vůz měl nabídnout i jistou úroveň praktičnosti, takže kromě dvou cestujících se vejde i nějaká ta bagáž na pěkný výlet.
Největší vadou na kráse tak nejspíš bude cena. Záloha činí 50.000 dolarů (1 milion korun) a konečná cena se vyšplhhala na 200.000 dolarů, tedy cca 4,3 milionu korun. Pokud však budete chtít být jedním z prvních vlastníků, pak si budeme muset připravit 250.000 dolarů na jeden z tisícovky vozů ze speciální série "Founders Series"
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?