Elon Musk v noci na dnešek znovu šokoval svět. Po oznámení revolučního elektrického tahače totiž představil i novou generaci Tesla Roadsteru, jehož parametry vypadají jak z říše snů.
Tesla Roadster je zpátky! Dlouho se o něm spekulovalo, po internetu se objevilo pár grafických konceptů, ale rozhodně nikdo nečekal, že by mohl být představen tak brzy. Jeho realizace se sice očekává až v roce 2020 (pokud do té doby Tesla vydrží), nicméně jeho parametry jsou tak úchvatné, že už jen kvůli tomuhle příslibu musí Tesla přežít. Ostatně posuďte ty parametry sami.
Točivý moment: 10 000 Nm! Akcelerace z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy Akcelerace z 0 na 161 km/h za 4.2 sekundy 1/4 míle (402 metrů) za 8.8 sekundy, což je nejlepší čas pro produkční automobil Maximální rychlost: 402 km/h Dojezd na jedno nabití: cca 981 kilometrů při jízdě po dálniciJak sám Elon Musk zdůraznil, díky tomuto dojezdu bez problémů zvládnete cestu z Los Angeles do San Francisca a zpátky na jedno nabití, pokud pojedete po dálnici. Pro nás by to pak mohlo znamenat s trochou štěstí cestu k nejbližšímu moři na jedno nabití. Tato čísla se však vztahují teprve k prototypu, produkční automobil by mohl být ještě rychlejší a zároveň by mohl nabídnout ještě lepší dojezd. Už tyto parametry však znějí neuvěřitelně a je otázkou, kdy k nim Elon Musk dodá nějaký ten důkaz.
Nový Roadster má pohánět trojice motorů, jeden u přední nápravy a dva u zadní - bude se tedy jednat o vůz s pohonem všech kol. energii budou motory čerpat z 250 kWh baterií. Jak už název napovídá, jedná se o Roadster, takže sundavání střechy by také neměl být problém. Dokonce by vůz měl nabídnout i jistou úroveň praktičnosti, takže kromě dvou cestujících se vejde i nějaká ta bagáž na pěkný výlet.
Největší vadou na kráse tak nejspíš bude cena. Záloha činí 50.000 dolarů (1 milion korun) a konečná cena se vyšplhhala na 200.000 dolarů, tedy cca 4,3 milionu korun. Pokud však budete chtít být jedním z prvních vlastníků, pak si budeme muset připravit 250.000 dolarů na jeden z tisícovky vozů ze speciální série "Founders Series"
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.