Dánský výrobce Fisker pracuje na elektromobilu s impozantními parametry. Klíčem má být baterie typu solid - state, která by měla zkrátit čas nabíjení na jednu minutu a zajistit dojezd až 800 km. Masivní rozšíření nového typu baterií by mělo nastat po roce 2023.
Jak chce Henrik Fisker zajistit takové impozantní jízdní výkony? Dopomoci mu má nová technologie baterií, kterou si nechal patentovat. Hovoříme o bateriích typu solid - state, na kterých spolupracuje s výrobcem vysavačů Dyson.
Tyto baterie mají oproti současným lithiovým dvaapůlkrát vyšší hustotu energie. Zároveň by se měly nabíjecí časy zkrátit na minimum - hovoří se o času okolo jedné minuty. Zároveň by měla výrazně klesnout výrobní cena těchto akumulátorů, dle Fiskera by mohly stát cca třetinu současných lithiových. Mezi další výhody lze zařadit i větší jistotu nové technologie a delší životnost. Dojezd připravovaného vozu by měl činit 800 km na jedno nabití.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.