Dánský výrobce Fisker pracuje na elektromobilu s impozantními parametry. Klíčem má být baterie typu solid - state, která by měla zkrátit čas nabíjení na jednu minutu a zajistit dojezd až 800 km. Masivní rozšíření nového typu baterií by mělo nastat po roce 2023.
Jak chce Henrik Fisker zajistit takové impozantní jízdní výkony? Dopomoci mu má nová technologie baterií, kterou si nechal patentovat. Hovoříme o bateriích typu solid - state, na kterých spolupracuje s výrobcem vysavačů Dyson.
Tyto baterie mají oproti současným lithiovým dvaapůlkrát vyšší hustotu energie. Zároveň by se měly nabíjecí časy zkrátit na minimum - hovoří se o času okolo jedné minuty. Zároveň by měla výrazně klesnout výrobní cena těchto akumulátorů, dle Fiskera by mohly stát cca třetinu současných lithiových. Mezi další výhody lze zařadit i větší jistotu nové technologie a delší životnost. Dojezd připravovaného vozu by měl činit 800 km na jedno nabití.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?