Říká vám něco designová společnost Ared Design? Že ne? Tak po jejím posledním produktu si ji nejspíš velice dobře zapamatujete. Arex X-Raid možná sází na starou techniku Mercedesu třídy G, ovšem za pomoci nejnovější techniky a technologie je výsledek svému předchůdci na míle vzdálen.
Společnost Ares Design má luxusní vozy v oblibě, Mercedesy G pak zvlášť. Již v minulých letech jsme mohli vidět řadu zajímavých úprav, ovšem až X-Raid opustil klasické tvary Gčka a vydal se novou cestou. Jeho základem sice zůstává Mercedes-AMG G63, ovšem jeho karoserie je zcela nová, vyrobená z karbonových vláken a hliníku.
Na tvarech je stále vidět designovým inspirace Mercedesem, ovšem všechny hranaté tvary vzaly za své a díky použití lehkých ale pevných kompozitních materiálů se povedlo ušetřit zhruba 200 kilogramů oproti klasickému G63, což je nezanedbatelná hodnota. A zatímco na hmotnosti se ubíralo, na výkonu se přidávalo. Pod kapotou zůstal 5.5 litrový přeplňovaný motor V8, ovšem jeho výkon se posunul na 760 koní a maximální rychlost atakuje 250 km/h.
Velkých změn se dočkal i interiér, který přestal působit účelně jak je v Mercedesu G zvykem, ale snaží se zaujmout spíše luxusním dojmem. Palubní deska se dočkala zcela nových tvarů, v zadní části vozu se objevily pouze dvě sedačky oddělené středovou konzolí a celý interiér je čalouněn prémiovými materiály, včetně kůže Nappa a karbonových vláken.
Společnost však kromě nového modelu představila i novou výrobní halu s rozlohou 18.000 m2, která vznikla v italské Modeně. Kromě tohoto kompozitního výkonného monstra zde mají vznikat i další modely, včetně dvoudveřové "Coupe" přestavby luxusního Bentley Mulsanne.
Vraťme se ale ještě k novému X-Raidu. Nejedná se totiž jen o koncept, ale o klasický prodejní vůz. Jaká bude jeho cena nemáme tušení, ovšem web CarScoops který o voze jako první informoval předpokládá, že cena se vyhoupne někam k částce 700.000 dolarů (cca 15,2 milionu korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?