Říká vám něco designová společnost Ared Design? Že ne? Tak po jejím posledním produktu si ji nejspíš velice dobře zapamatujete. Arex X-Raid možná sází na starou techniku Mercedesu třídy G, ovšem za pomoci nejnovější techniky a technologie je výsledek svému předchůdci na míle vzdálen.
Společnost Ares Design má luxusní vozy v oblibě, Mercedesy G pak zvlášť. Již v minulých letech jsme mohli vidět řadu zajímavých úprav, ovšem až X-Raid opustil klasické tvary Gčka a vydal se novou cestou. Jeho základem sice zůstává Mercedes-AMG G63, ovšem jeho karoserie je zcela nová, vyrobená z karbonových vláken a hliníku.
Na tvarech je stále vidět designovým inspirace Mercedesem, ovšem všechny hranaté tvary vzaly za své a díky použití lehkých ale pevných kompozitních materiálů se povedlo ušetřit zhruba 200 kilogramů oproti klasickému G63, což je nezanedbatelná hodnota. A zatímco na hmotnosti se ubíralo, na výkonu se přidávalo. Pod kapotou zůstal 5.5 litrový přeplňovaný motor V8, ovšem jeho výkon se posunul na 760 koní a maximální rychlost atakuje 250 km/h.
Velkých změn se dočkal i interiér, který přestal působit účelně jak je v Mercedesu G zvykem, ale snaží se zaujmout spíše luxusním dojmem. Palubní deska se dočkala zcela nových tvarů, v zadní části vozu se objevily pouze dvě sedačky oddělené středovou konzolí a celý interiér je čalouněn prémiovými materiály, včetně kůže Nappa a karbonových vláken.
Společnost však kromě nového modelu představila i novou výrobní halu s rozlohou 18.000 m2, která vznikla v italské Modeně. Kromě tohoto kompozitního výkonného monstra zde mají vznikat i další modely, včetně dvoudveřové "Coupe" přestavby luxusního Bentley Mulsanne.
Vraťme se ale ještě k novému X-Raidu. Nejedná se totiž jen o koncept, ale o klasický prodejní vůz. Jaká bude jeho cena nemáme tušení, ovšem web CarScoops který o voze jako první informoval předpokládá, že cena se vyhoupne někam k částce 700.000 dolarů (cca 15,2 milionu korun).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?