Říká vám něco designová společnost Ared Design? Že ne? Tak po jejím posledním produktu si ji nejspíš velice dobře zapamatujete. Arex X-Raid možná sází na starou techniku Mercedesu třídy G, ovšem za pomoci nejnovější techniky a technologie je výsledek svému předchůdci na míle vzdálen.
Společnost Ares Design má luxusní vozy v oblibě, Mercedesy G pak zvlášť. Již v minulých letech jsme mohli vidět řadu zajímavých úprav, ovšem až X-Raid opustil klasické tvary Gčka a vydal se novou cestou. Jeho základem sice zůstává Mercedes-AMG G63, ovšem jeho karoserie je zcela nová, vyrobená z karbonových vláken a hliníku.
Na tvarech je stále vidět designovým inspirace Mercedesem, ovšem všechny hranaté tvary vzaly za své a díky použití lehkých ale pevných kompozitních materiálů se povedlo ušetřit zhruba 200 kilogramů oproti klasickému G63, což je nezanedbatelná hodnota. A zatímco na hmotnosti se ubíralo, na výkonu se přidávalo. Pod kapotou zůstal 5.5 litrový přeplňovaný motor V8, ovšem jeho výkon se posunul na 760 koní a maximální rychlost atakuje 250 km/h.
Velkých změn se dočkal i interiér, který přestal působit účelně jak je v Mercedesu G zvykem, ale snaží se zaujmout spíše luxusním dojmem. Palubní deska se dočkala zcela nových tvarů, v zadní části vozu se objevily pouze dvě sedačky oddělené středovou konzolí a celý interiér je čalouněn prémiovými materiály, včetně kůže Nappa a karbonových vláken.
Společnost však kromě nového modelu představila i novou výrobní halu s rozlohou 18.000 m2, která vznikla v italské Modeně. Kromě tohoto kompozitního výkonného monstra zde mají vznikat i další modely, včetně dvoudveřové "Coupe" přestavby luxusního Bentley Mulsanne.
Vraťme se ale ještě k novému X-Raidu. Nejedná se totiž jen o koncept, ale o klasický prodejní vůz. Jaká bude jeho cena nemáme tušení, ovšem web CarScoops který o voze jako první informoval předpokládá, že cena se vyhoupne někam k částce 700.000 dolarů (cca 15,2 milionu korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.