Říká vám něco designová společnost Ared Design? Že ne? Tak po jejím posledním produktu si ji nejspíš velice dobře zapamatujete. Arex X-Raid možná sází na starou techniku Mercedesu třídy G, ovšem za pomoci nejnovější techniky a technologie je výsledek svému předchůdci na míle vzdálen.
Společnost Ares Design má luxusní vozy v oblibě, Mercedesy G pak zvlášť. Již v minulých letech jsme mohli vidět řadu zajímavých úprav, ovšem až X-Raid opustil klasické tvary Gčka a vydal se novou cestou. Jeho základem sice zůstává Mercedes-AMG G63, ovšem jeho karoserie je zcela nová, vyrobená z karbonových vláken a hliníku.
Na tvarech je stále vidět designovým inspirace Mercedesem, ovšem všechny hranaté tvary vzaly za své a díky použití lehkých ale pevných kompozitních materiálů se povedlo ušetřit zhruba 200 kilogramů oproti klasickému G63, což je nezanedbatelná hodnota. A zatímco na hmotnosti se ubíralo, na výkonu se přidávalo. Pod kapotou zůstal 5.5 litrový přeplňovaný motor V8, ovšem jeho výkon se posunul na 760 koní a maximální rychlost atakuje 250 km/h.
Velkých změn se dočkal i interiér, který přestal působit účelně jak je v Mercedesu G zvykem, ale snaží se zaujmout spíše luxusním dojmem. Palubní deska se dočkala zcela nových tvarů, v zadní části vozu se objevily pouze dvě sedačky oddělené středovou konzolí a celý interiér je čalouněn prémiovými materiály, včetně kůže Nappa a karbonových vláken.
Společnost však kromě nového modelu představila i novou výrobní halu s rozlohou 18.000 m2, která vznikla v italské Modeně. Kromě tohoto kompozitního výkonného monstra zde mají vznikat i další modely, včetně dvoudveřové "Coupe" přestavby luxusního Bentley Mulsanne.
Vraťme se ale ještě k novému X-Raidu. Nejedná se totiž jen o koncept, ale o klasický prodejní vůz. Jaká bude jeho cena nemáme tušení, ovšem web CarScoops který o voze jako první informoval předpokládá, že cena se vyhoupne někam k částce 700.000 dolarů (cca 15,2 milionu korun).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.