Společnost Toyota Motor Corporation uvedla nový vůz „JPN Taxi“. Nový model, který by se měl stát v mnoha ohledech převratným, se už v těchto dnech začal nabízet u prodejců vozů Toyota a Toyopet po celém Japonsku. V čem konkrétně ale tkví jeho inovativnost? Pojďme se na to podívat.
Model JPN Taxi zhmotňuje zásady japonské pohostinnosti. Konstrukce vozu zaručuje snadnou použitelnost a pohodlí pro nejširší škálu zákazníků, včetně dětí, seniorů, vozíčkářů nebo zahraničních návštěvníků Japonska. Toyota chce prostřednictvím vozů JPN Taxi změnit celkový ráz Japonska, pomoci vybudovat bezbariérová města a přeměnit Japonsko v zemi otevřenou vůči turistům.
Nový model se pyšní uživatelsky přívětivou univerzální konstrukcí, která nabízí použitelnost a pohodlí pro nejširší škálu lidí. Napomáhají k tomu četné a průběžně uváděné inovace a vylepšení, od madel dveří až po celkovou konstrukci vozidla. Součástí konstrukce je i nízká plochá podlaha usnadňující nastupování zákazníků do taxi a vystupování z něj, široké a elektricky posuvné zadní dveře (pouze na levé straně) nebo prostor pro převoz vozíčkářů.
Vozidlo taxi je kromě toho navrženo tak, aby hladce zapadlo do městského prostředí, ale současně bylo okamžitě a snadno rozpoznatelné coby vůz taxislužby. K tomu částečně napomáhá stylistické ztvárnění vozidla, které jde napříč trendy a slouží jako nadčasový klasický model, stejně tak jako temně indigový odstín karoserie (koiai), tradiční barva, která je dlouhodobým symbolem Japonska.
Model řidičům nabízí optimální výhled, zčásti díky pokrokovému umístění a tvaru sloupků nebo upevnění zrcátek na blatnících. Konstrukční prioritou modelu JPN Taxi bylo i zvýšení funkčnosti umístěním přístrojů palubní desky a dalších zařízení ve voze tak, aby byly snadno dostupné, což se týká i upevnění navigace a taxametru na místo s dobrým výhledem ze strany pasažérů.
K posunu na novou úroveň došlo i v otázce ekologických a výkonových parametrů. Díky nasazení nově vyvinutého hybridního pohonu na zkapalněný ropný plyn (LPG) se nový model chlubí spotřebou 5,15 l/100 km a výrazně nižšími emisemi CO2.
Vylepšena byla bezpečnostní výbava, včetně doplnění paketu bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense C a šesti airbagů SRS již ve standardu.
Toyota v Japonsku dodává vozy taxislužby již od roku 1936, kdy představila svůj Toyota Model AA. V roce 1953 uvedla Toyota model Toyopet Super RH a další vozidla, která během let napomohla přepravit ohromné masy zákazníků. Vozidla taxi od Toyoty tradičně absolvují vyšší počty kilometrů než průměrné automobily a rovněž se používají za těch nejnáročnějších podmínek.
Toyota model JPN Taxi představí v rámci 45. ročníku Tokijského autosalonu 2017 a rovněž plánuje využít své taxi v roce 2020, kdy bude vítat návštěvníky z celého světa na Olympijských a Paralympijských hrách v Tokiu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?