Singapur už na další auta nemá místo, od února zde již žádné nepřibude

-jka / AutoRoad.cz, 28. října 2017, 14:13 Google+

Pokud patříte mezi automobilové nadšence, pak je Singapur tím posledním místem, kde byste chtěli bydlet. Nejen, že zde musíte zaplatit vysoké poplatky za "povolení vlastnit auto", se kterými se kupčí a jsou pro běžné smrtelníky nedostupné. Singapur teď navíc vyhlásil nulový přírůstek, tedy už žádné další auto navíc.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ZIP

ZIP | foto: carscoop.blogspot.com

Sdílejte článek

Ptáte se proč? Protože na žádné další auto už prostě nezbývá místo! Místní vláda se tak rozhodla zmrazit meziroční tempo růstu automobilů a motocyklů na 0,25%, a to s platností od února příští roku. "Vzhledem k omezeným podmínkám ostrovního státu a konkurenčnímu prostředí již prostě neexistují způsoby, jak dále rozšířit silniční sítě," uvedl na svých internetových stránkách místní úřad pro pozemní dopravu. Singapuru přitom patří hned několik světových "nej". Je totiž jedním z vůbec nejhustěji zalidněných států na planetě, a zároveň patří mezi nejvyspělejší ekonomiky světa. Je finančním, obchodním a dopravním centrem světového významu.

Půda a pozemky jsou tedy v Singapuru vysoce ceněným zbožím, a tak se místní vláda snaží zajistit co možná nejproduktivnější využití zbývajícího prostoru. Stávající infrastruktura patří mezi nejúčinnější na světě! I tak se do ní chystá vláda investovat během následujících pěti let více než 28 miliard dolarů, se zaměřením na železniční a autobusovou dopravu.

Stávající systém vlastnění automobilu v Singapuru je podmíněn zakoupením "osvědčení o oprávnění držet automobil". To držiteli umožňuje vlastnit vozidlo po dobu 10-ti let. Tato povolení jsou početně omezena, a tak se v měsíčních intervalech draží vládou. Při poslední dražbě se cena jedné "povolenky" pro nejmenší vozy vyšplhala na téměř 42 tisíc dolarů (přibližně 913 500 korun)!  

Vytisknout

Diskuze: Singapur už na další auta nemá místo, od února zde již žádné nepřibude

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche Mission E během testování na Nurburgringu

Rychle a neslyšně: Nejmodernější Porsche už dovádí na Ringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud