Pokud patříte mezi automobilové nadšence, pak je Singapur tím posledním místem, kde byste chtěli bydlet. Nejen, že zde musíte zaplatit vysoké poplatky za "povolení vlastnit auto", se kterými se kupčí a jsou pro běžné smrtelníky nedostupné. Singapur teď navíc vyhlásil nulový přírůstek, tedy už žádné další auto navíc.
Ptáte se proč? Protože na žádné další auto už prostě nezbývá místo! Místní vláda se tak rozhodla zmrazit meziroční tempo růstu automobilů a motocyklů na 0,25%, a to s platností od února příští roku. "Vzhledem k omezeným podmínkám ostrovního státu a konkurenčnímu prostředí již prostě neexistují způsoby, jak dále rozšířit silniční sítě," uvedl na svých internetových stránkách místní úřad pro pozemní dopravu. Singapuru přitom patří hned několik světových "nej". Je totiž jedním z vůbec nejhustěji zalidněných států na planetě, a zároveň patří mezi nejvyspělejší ekonomiky světa. Je finančním, obchodním a dopravním centrem světového významu.
Půda a pozemky jsou tedy v Singapuru vysoce ceněným zbožím, a tak se místní vláda snaží zajistit co možná nejproduktivnější využití zbývajícího prostoru. Stávající infrastruktura patří mezi nejúčinnější na světě! I tak se do ní chystá vláda investovat během následujících pěti let více než 28 miliard dolarů, se zaměřením na železniční a autobusovou dopravu.
Stávající systém vlastnění automobilu v Singapuru je podmíněn zakoupením "osvědčení o oprávnění držet automobil". To držiteli umožňuje vlastnit vozidlo po dobu 10-ti let. Tato povolení jsou početně omezena, a tak se v měsíčních intervalech draží vládou. Při poslední dražbě se cena jedné "povolenky" pro nejmenší vozy vyšplhala na téměř 42 tisíc dolarů (přibližně 913 500 korun)!
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?