Ptáte se proč? Protože na žádné další auto už prostě nezbývá místo! Místní vláda se tak rozhodla zmrazit meziroční tempo růstu automobilů a motocyklů na 0,25%, a to s platností od února příští roku. "Vzhledem k omezeným podmínkám ostrovního státu a konkurenčnímu prostředí již prostě neexistují způsoby, jak dále rozšířit silniční sítě," uvedl na svých internetových stránkách místní úřad pro pozemní dopravu. Singapuru přitom patří hned několik světových "nej". Je totiž jedním z vůbec nejhustěji zalidněných států na planetě, a zároveň patří mezi nejvyspělejší ekonomiky světa. Je finančním, obchodním a dopravním centrem světového významu.
Půda a pozemky jsou tedy v Singapuru vysoce ceněným zbožím, a tak se místní vláda snaží zajistit co možná nejproduktivnější využití zbývajícího prostoru. Stávající infrastruktura patří mezi nejúčinnější na světě! I tak se do ní chystá vláda investovat během následujících pěti let více než 28 miliard dolarů, se zaměřením na železniční a autobusovou dopravu.
Stávající systém vlastnění automobilu v Singapuru je podmíněn zakoupením "osvědčení o oprávnění držet automobil". To držiteli umožňuje vlastnit vozidlo po dobu 10-ti let. Tato povolení jsou početně omezena, a tak se v měsíčních intervalech draží vládou. Při poslední dražbě se cena jedné "povolenky" pro nejmenší vozy vyšplhala na téměř 42 tisíc dolarů (přibližně 913 500 korun)!