Singapur už na další auta nemá místo, od února zde již žádné nepřibude

ZIP
ZIP, foto: carscoop.blogspot.com
-jka , AutoRoad.cz 28. října 2017 14:13
Sdílej:

Pokud patříte mezi automobilové nadšence, pak je Singapur tím posledním místem, kde byste chtěli bydlet. Nejen, že zde musíte zaplatit vysoké poplatky za "povolení vlastnit auto", se kterými se kupčí a jsou pro běžné smrtelníky nedostupné. Singapur teď navíc vyhlásil nulový přírůstek, tedy už žádné další auto navíc.

Ptáte se proč? Protože na žádné další auto už prostě nezbývá místo! Místní vláda se tak rozhodla zmrazit meziroční tempo růstu automobilů a motocyklů na 0,25%, a to s platností od února příští roku. "Vzhledem k omezeným podmínkám ostrovního státu a konkurenčnímu prostředí již prostě neexistují způsoby, jak dále rozšířit silniční sítě," uvedl na svých internetových stránkách místní úřad pro pozemní dopravu. Singapuru přitom patří hned několik světových "nej". Je totiž jedním z vůbec nejhustěji zalidněných států na planetě, a zároveň patří mezi nejvyspělejší ekonomiky světa. Je finančním, obchodním a dopravním centrem světového významu.

Půda a pozemky jsou tedy v Singapuru vysoce ceněným zbožím, a tak se místní vláda snaží zajistit co možná nejproduktivnější využití zbývajícího prostoru. Stávající infrastruktura patří mezi nejúčinnější na světě! I tak se do ní chystá vláda investovat během následujících pěti let více než 28 miliard dolarů, se zaměřením na železniční a autobusovou dopravu.

Stávající systém vlastnění automobilu v Singapuru je podmíněn zakoupením "osvědčení o oprávnění držet automobil". To držiteli umožňuje vlastnit vozidlo po dobu 10-ti let. Tato povolení jsou početně omezena, a tak se v měsíčních intervalech draží vládou. Při poslední dražbě se cena jedné "povolenky" pro nejmenší vozy vyšplhala na téměř 42 tisíc dolarů (přibližně 913 500 korun)!  

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?