Pokud patříte mezi automobilové nadšence, pak je Singapur tím posledním místem, kde byste chtěli bydlet. Nejen, že zde musíte zaplatit vysoké poplatky za "povolení vlastnit auto", se kterými se kupčí a jsou pro běžné smrtelníky nedostupné. Singapur teď navíc vyhlásil nulový přírůstek, tedy už žádné další auto navíc.
Ptáte se proč? Protože na žádné další auto už prostě nezbývá místo! Místní vláda se tak rozhodla zmrazit meziroční tempo růstu automobilů a motocyklů na 0,25%, a to s platností od února příští roku. "Vzhledem k omezeným podmínkám ostrovního státu a konkurenčnímu prostředí již prostě neexistují způsoby, jak dále rozšířit silniční sítě," uvedl na svých internetových stránkách místní úřad pro pozemní dopravu. Singapuru přitom patří hned několik světových "nej". Je totiž jedním z vůbec nejhustěji zalidněných států na planetě, a zároveň patří mezi nejvyspělejší ekonomiky světa. Je finančním, obchodním a dopravním centrem světového významu.
Půda a pozemky jsou tedy v Singapuru vysoce ceněným zbožím, a tak se místní vláda snaží zajistit co možná nejproduktivnější využití zbývajícího prostoru. Stávající infrastruktura patří mezi nejúčinnější na světě! I tak se do ní chystá vláda investovat během následujících pěti let více než 28 miliard dolarů, se zaměřením na železniční a autobusovou dopravu.
Stávající systém vlastnění automobilu v Singapuru je podmíněn zakoupením "osvědčení o oprávnění držet automobil". To držiteli umožňuje vlastnit vozidlo po dobu 10-ti let. Tato povolení jsou početně omezena, a tak se v měsíčních intervalech draží vládou. Při poslední dražbě se cena jedné "povolenky" pro nejmenší vozy vyšplhala na téměř 42 tisíc dolarů (přibližně 913 500 korun)!
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?